PROFIL

Upoznajte dizajnericu Dijanu Vojak Pokić: Atraktivne dizajnerske jastučnice s iznenađenjem

Igor Pavlović i Maliq
Želja je bila dizajnirati proizvod koji vizualno izgleda atraktivno i drugačije

Kolekcija tekstilnih proizvoda naziva Prolog nastala je u suradnji s Darijom Šćukanec, a specifična je po kombinaciji teksta i apstraktnih motiva

“Od svega i svih uči - disanje tvoje mirno je kada puniš sebe ne prazneći druge. Zakrili one kojima kaputić rupe ima, tako krpaš dušu i poklanjaš smisao vjekovima.” Ovo je samo djelić snažne poruke s atraktivnih jastučnica nastalih u nedavno osnovanom Studiju Maliq.

image
Igor Pavlović i Maliq

Iza njega stoji 30-godišnja dizajnerica Dijana Vojak Pokić iz Nove Gradiške, koja već 12 godina živi i radi u Zagrebu, a ovih dana predstavlja kolekciju tekstilnih proizvoda pod nazivom Prolog. Riječ je o jastučnicama koje na jedinstven način spajaju motiv i tekst u jednu cjelinu.

- Želja je bila dizajnirati proizvod koji vizualno izgleda atraktivno i drugačije, a priča na svakome od njih novi je moment iznenađenja - kaže Dijana, čija je kolekcija nastala u suradnji sa svestranom novogradiščankom Darijom Šćukanec, koja potpisuje tekstove.

image
Igor Pavlović i Maliq

Cjelokupna proizvodnja usmjerena je na korištenje ponajprije lokalnih resursa, a u slučaju kada to nije moguće, surađuje se s proizvođačima s područja EU. Tako su jastučnice izrađene od kvalitetnog lana koji se uvozi iz Belgije

ŽELJA

- Motivi na jastučnicama su poput apstraktnih mrlja i pukotina te djeluju oronulo, što je u indirektnoj korelaciji s tekstom. Prva priča namijenjena je djeci, odnosno riječ je o molitvi roditelja za dijete u kojoj su sabrani svi savjeti koje mi veliki, iz vlastitog iskustva, možemo podijeliti s malenima. Druga je priča sa zagrebačkih ulica i nosi snažnu socijalnu poruku - kaže Dijana, koja je završila Tekstilno-tehnološki fakultet. Tijekom studija sudjelovala je na brojnim izložbama, a kasnije je radila u poznatoj zabočkoj tvrtki koja se bavi proizvodnjom ručno taftanih vunenih tepiha. Želja za pokretanjem vlastitog studija postojala je oduvijek, kaže, a tu je ideju za vrijeme porodiljnog razradila do najsitnijeg detalja.

image
Igor Pavlović i Maliq

Prva priča namijenjena je djeci, odnosno riječ je o molitvi roditelja za djecu, a druga je priča sa zagrebačkih ulica i nosi snažnu socijalnu poruku

image
Igor Pavlović i Maliq

- Sada, zbog kombinacije situacije s Covidom, malog djeteta i još niza turbulencija na privatnom planu tu odluku počinjem preispitivati - iskreno kaže. No, ne sumnjamo da će njezini proizvodi proći nezapaženo.

Osim vlastitih kolekcija, studio Maliq nudi i uslugu izrade dizajna tekstila po narudžbi, a budući da u Hrvatskoj nema velik broj proizvođača tekstila te da je prije svega riječ o privatnim klijentima, zajedno s vanjskim suradnicima nudi i uslugu realizacije naručenog. Konkretno, riječ je o dizajnu i realizaciji ručno taftanih vunenih tepiha, zatim tekstila za krevete, stolove, dječjeg tekstila, tekstil u metraži…

image
Igor Pavlović i Maliq
image
Igor Pavlović i Maliq

- Još je površinom najviše prostora prekriveno tepisima koje sam dizajnirala. Iako, uvijek me oduševe novi upiti i proizvodi, poput prekrivača za dječji krevet, personalizirani ubrusi za svadbu, tekstil za kupaće kostime, marame, tekstil za stolove u restoranima... Svaki novi projekt je izazov i prilika za učenje jer nerijetko uključuje istraživanje i pronalazak novih proizvođača za realizaciju proizvoda - kaže Dijana, čiji je rad, pa tako i naziv brenda, Maliq, nadahnut kulturnom baštinom i motivima rodne Slavonije te pisanim opusom Ivane Brlić-Mažuranić.

U projektima koristi prirodne materijale, osim kada je riječ o realizaciji tekstila za eksterijer. Također, važno joj je i porijeklo prirodnih materijala. Tako su, primjerice, jastučnice izrađene od najkvalitetnijeg lana koji se uvozi iz Belgije, a dolaze u dimenzijama 40x60 cm.

image
Igor Pavlović i Maliq

EMOCIJE

- Cjelokupna proizvodnja usmjerena je na korištenje ponajprije lokalnih resursa, a u slučaju kada to nije moguće, surađujemo samo s proizvođačima s područja EU - ističe.

Sve skice prvo izrađuje ručno, različitim slikarskim i grafičkim tehnikama, te ih naknadno kompjutorski obrađuje, što je vremenski zahtjevnije, ali vjeruje da se tako realnije prenose emocije.

- Upravo su emocije te koje me privatno i kreativno pokreću i koče. Jednom je Josipa Lisac izgovorila predivnu sintagmu koja mi se duboko urezala, a to je ‘ljepota tuge’. Naše osobno i nacionalno naslijeđe zapravo je ljepota tuge. Tu ljepotu pokušavam kanalizirati kroz svoj dizajn - zaključuje.

Proizvod stoji 250 kuna, a više se može doznati na studio-maliq.com

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. svibanj 2024 07:08