Izložba u Labinu predstavlja proizvode “Prototipovi”, čija namjena graniči s apsurdom, a zapravo nude rješenja za problem.
U posljednje vrijeme sve se češće susrećemo s odlaskom mladih i talentiranih ljudi iz Hrvatske. No, 40-godišnji Anselmo Tumpić primjer je koji ulijeva nadu. Iako je brojne godine proveo školujući se i radeći izvan granica naše zemlje, odlučio se vratiti.
Ljubav prema rodnoj Istri bila je jača od primamljivih europskih metropola u kojima se kretao. Sa suprugom Helenom sreću je pronašao u modernoj obiteljskoj kući u Rovinju, čiji je izgled osmislio u suradnji s prijateljima arhitektima, a oplemenio je svojim autorskim radovima.
Naime, taj grafički dizajner iza sebe ima uspješnu karijeru i nemali broj radova. Nakon završenih studija likovnih umjetnosti u Veneciji radio je za kultnu Fabricu, Benettonov centar za istraživanja i razvoj komunikacija. Kratko je vrijeme radio u oglašivačkoj agenciji u Zagrebu, nakon čega je osam godina proveo u Milanu radeći za BBDO i Saatchi & Saatchi. Danas svoj daljnji put gradi u Rovinju kao vlasnik studija za dizajn i vizualne komunikacije, a našu je pozornost privukla serija proizvoda pod nazivom “Prototipovi”.
NEVJEROJATNA MAŠTA
Neobični predmeti koji svojom namjenom graniče s beskorisnošću i apsurdom, a zapravo daju rješenja na određeni problem, plod su jedne zaista nevjerojatne mašte koju ima taj mladi umjetnik. Primjerice, na prvi pogled slatka uspavana plišana svinja pod imenom Zzzleep, koja svojim imenom asocira na spavanje - ima upravo tu funkciju; funkciju uspavljivanja. Zamišljena je na način da iz njezina rupičastog nosa izlazi sprej za uspavljivanje. Neobičnoj i pomalo radikalnoj svinji pridružuje se i jež Richard. “Bogati” jež, kako mu ime asocira, zapravo je kasica prasica koja svoj novac štiti otrovnim bodljama.
Uz štedljivog Richarda u čudnovatu kolekciju smjestio se i rad koji je Tumpić izložio u Linzu na Ars Electronici, relevantnom festivalu digitalne umjetnosti. Riječ je o naočalama Tateye, proizvodu koji svojim nazivom upućuje na ono što one objedinjuju - oko i tetovažu. Tumpić je zamislio spravu koja laserski tetovira mrežnicu oka na način da čovjek koji “tetovažu” nosi sve vidi kroz određeni dizajn.
- Morali biste zaista dobro razmisliti što želite gledati čitav život - smijući se upozorava dizajner.
Za posao poput njegovog prirodno je da se isprepleću umjetnost, dizajn i oglašavanje. No, Anselmo objašnjava da je vizualno izražavanje jednostavno utkano u njegovu osobnost i život odmalena.
- Od malih nogu bavim se nekim oblikom vizualnog izražavanja. Zaista ne mogu navesti neko specifično životno razdoblje u kojemu se rodila ideja o tome čime se želim baviti. Jednostavno živim s dizajnom, kao da je na neki način utkan u moj DNA - opisuje sa smiješkom.
NAJBOLJA KAMPANJA
Iako mu imponiraju veliki inozemni projekti na kojima je radio, poput kampanja za Mini, BMW, Toyotu i dr., iskreno ga ispunjava rad na lokalnim projektima. - Istina je da lokalni projekti imaju manje budžete od onih na kojima sam prije radio, ali neusporediva i inspirativna je prednost raditi u istarskom ruralnom okruženju i svoj rad, iskustvo i kvalitetan dizajn utkati u okruženje iz kojeg potječem - kaže.
Jedan od omiljenih domaćih projekata mu je rad na rješenju za 60. obljetnicu Pula Film Festivala. Godinu dana kasnije, kampanja je proglašena najboljom u kategoriji Turizam, kultura i slobodno vrijeme na Ideji X, festivalu oglašavanja u Hrvatskoj.
Anselmo Tumpić sa zadovoljstvo će vas ugostiti na samostalnoj izložbi koja je otvorena do 27. rujna 2016. u Gradskoj Galeriji Labin.
Foto: Berislava Picek/Hanza Media
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....