RADOVI U PLETIVU

U Muzeju za umjetnost i obrt otvorena izložba “Na iglama - modni dizajn Igora Galaša”

Izložba predstavlja Galaševe radove u pletivu jer je to medij u kojem je on kreativno najjači. Izloženo je osamdeset predmeta - odjeće i nacrta iz svake nagrađivane kolekcije, a uz njih uvećani crteži. Riječ je o postavu koji dokazuje veze između mode i umjetnosti

Iako bi se trebalo podrazumijevati da dio mode pripada umjetnosti, rasprava koja se digla oko mode uz izložbu "Je li moda moderna?" koja traje u njujorškom Muzeju moderne umjetnosti, znamenitoj MoMA-i, prvoj nakon niza desetljeća, pokazuje da u dijelu javnosti nije još sasvim tako.

A ako bi u Hrvatskoj trebalo objasniti vezu između mode i umjetnosti, jedan od najboljih primjera su radovi Igora Galaša, oblikovani poput skulptura, koji su se mogli vidjeti i kao dio skupne izložbe 52. Zagreb salona u Muzeju Mimara.

U Muzeju za umjetnost i obrt od 19. prosinca otvarena je velika izložba posvećena Igoru Galašu, pod nazivom "Na iglama - modni dizajn Igora Galaša", kustosica je Andrea Klobučar, voditeljica Zbirke tekstila ove institucije, koja je priredila npr. izložbu "U dobru i u zlu: vjenčana odjeća od 1865. do danas" i još niz izložbi vezanih uz područje kojim se bavi.

Izložba predstavlja Galaševe radove u pletivu jer je to medij u kojem je on kreativno najjači. Izloženo je osamdeset predmeta - odjeće i nacrta, iz svake nagrađivane kolekcije dva do četiri odjevna predmeta. Uz njih će biti izloženi i uvećani crteži formata 50 puta 70 centimetara.

Izložba je, dalje, zamišljena na sljedeći način: kako je svaka kolekcija tematski različita, tako bi za svaku bile izrađeni tekstovi s objašnjenjem pojedinog rada. Budući da se planira postaviti u dvorišnim dvoranama MUO, zamišljeno je da posjetitelja do izložbe, umjesto komunikacijskih oznaka smjera kretanja, usmjeravaju haljine postavljene na putu do izložbenog prostora.

Igor Galaš uvijek koristi prirodne materijale - pamuk, vuna, lan i kombinacije

"Fascinacija Igora Galaša pletivom proizašla je iz čina odmatanja niti iz klupka vune kojim se stvara novi život u kojem se ona transformira u jedan posve novi oblik - organsku skulpturu/odjeću", navodi Andrea Klobučar.

Haljine razmještene po prostoru Muzeja stoga bi međusobno bile povezane klupkom crvene vune koje bi se počelo odmotavati kod prve haljine u prizemlju i završilo bi na posljednjoj haljini na izložbi. Tijekom trajanja izložbe predviđene su i radionice u kojima bi dizajner s publikom radio razne vrste pletiva te demonstrirao način na koji nastaju njegovi radovi.

Kolekcije Igora Galaša, navodi dalje kustosica, "karakterizira ujednačenost, iznijansiranost, mali raspon kolorita i izrazita voluminoznost krojeva. Uvijek koristi prirodne materijale - pamuk, vuna, lan i njihove kombinacije. Pletivo, koje shvaća kao igru, izrađuje isključivo ručno bez standardnih krojeva. Koristeći se različitim tehnikama teksturiranja stvara unikatne kreacije koje se mogu interpretirati dvojako: kao organičke skulpture duboko povezane s prirodom i kao futuristička odjeća daleke budućnosti".

Igora Galaša šira je javnost upoznala kada je osvojio prvu nagradu na Modnoj gušterici prije jedanaest godina. Dalje je njegov put poznat, nizala su se sljedeća međunarodna priznanja: u Pekingu, na svjetskom natjecanju mladih modnih dizajnera Hempel Awards, osvojio je 2008. nagradu za najbolju modnu ilustraciju svijeta te brončanu statuu za kolekciju. Na natjecanju iD Dunedin na Novom Zelandu 2010. osvaja prvu nagradu s kolekcijom A Dream of Knitted Galaxy.

Iste godine na Hempel Awards u Pekingu osvojio je nagradu za najbolji modni crtež na svijetu, a 2011., također u Pekingu, osvojio je priznanje za najboljeg studenta i kolekcija je dobila broncu za treću najbolju svjetsku kolekciju. U poljskom gradu Lodzu, na njihovu modnom tjednu, dobio je nagradu za najbolju najkompletniju kolekciju. Na Melange Fashion Show 2011 u San Franciscu proglašen je svjetskim ambasadorom mode.

U ovom muzeju u svojem fundusu, inače, posjeduju neke bitnije odjevne predmete nastale kroz povijest. A prikupljanje i dokumentiranje i suvremene odjeće, a ne samo one povijesne u fundusu počinje šezdesetih godina u doba kada je ravnateljica bila Zdenka Munk. U 21. stoljeću jačanjem hrvatske modne scene, ali i istovremenim propadanjem hrvatske tekstilne industrije, kako navode iz ovog muzeja, "MUO je svoju sakupljačku i izlagačku politiku zbirke tekstila i modnog pribora usmjerio upravo ka tim dvjema pojavama".

U međuvremenu su se mogle pogledati izložbe kostimografa Alana Hranitelja, modnog studija I-Gle, modne dizajnerice Đenice Pecotić i Ide Jakšić.

U ovoj jedinstvenoj modnoj priči koja će vam dočarati čarobnu igru pletiva moći ćete uživati u Muzeju za umjetnost i obrt od 19. prosinca 2017. do 28.siječnja 2018.

Foto: MUO

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. travanj 2024 23:01