Nedavno istraživanje pokazalo je da mnogi Francuzi, posebno mladi, odustaju od glačanja odjeće, a ako je vjerovati društvenim mrežama taj trend nije samo prisutan u Francuskoj.
Vjerojatno nas većina pamti prizore majke kako pažljivo brine o garderobi cijele obitelji, nekoliko puta tjedno, što je ponekad uključivalo i glačanje donjeg rublja i posteljine. Svima nam se činilo nezamislivim izaći iz kuće u izgužvanoj odjeći, ali kako stvari stoje to više nije slučaj.
Grupa brendova kućanskih aparata (Gifam) primjetila je "strukturalnu promjenu koja odražava evoluciju potrošnje.
"Tržište je već bilo u padu prije krize pandemije, ali je od tada došlo do povećanja", objašnjava Emil Pin, šef odijeljenja za statistiku i studije organizacije.
Prema dostupnim podacima u 2022. godini, prodaja glačala je opala za 3,3%, a uređaja na paru za 6,9%. Pad je to koji se događa nekoliko godina: -7,3% u 2018, -2,4% u 2019, -4,9% u 2022.
Objašnjenje je zapravo vrlo jednostavno, u nizu kućanskih poslova koje moramo obaviti, to je jedan koji možemo jednostavno eliminirati. Preskakanjem ovog zadatka stvara se ušteda vremena, a kako je to nešto što je u zadnje vrijeme uobičajeno među mlađom populacijom nije toliko problematično tako izgledati u društvu.
"Standardi odjeće i ograničenja postepeno su se smanjivali", potvrđuje Frederic Godart doktor sociologije. "U mnogim društvenim kontekstima više nije neprihvatljivo nositi izgužvanu odjeću, ali potreba da se izglača ono što se može i dalje se razumije. On u ovom smanjenju poslova glačanja vidi "uspon ležernijeg stila u svim okolnostima života u društvu".
Ako 70% domaćinstava i dalje koristi glačalo samo jednom tjedno, prema Gifamu, trend očigledno opada.
Ostaje novo tržište za proizvođače: tržište parnih vertikalnih glačala, čak i ako njihov uspjeh ne nadoknađuje pad prodaje glačala. Dugo rezervirani za profesionalce, omogućavaju uklanjanje izgužvanih dijelova odjeće pomoću difuzora pare bez kontakta s odjećom i bez potrebe za korištenjem stola za glačanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....