Projekt uređenja interijera kompleksna je dizajnerska priča, podijeljena u nekoliko faza. Prva je odabir arhitekta ili dizajnera, s kojim ponekad nije lako podijeliti intimne misli i želje o svojem domu iz snova, potom slijedi izrada idejnog, glavnog i izvedbenog projekta uređenja. Tek nakon te detaljne nacrtne dokumentacije počinje onaj opipljivi dio - izvođenje radova, uz prethodni odabir izvođača, a cijeli projekt završava opremanjem, čišćenjem i naposljetku useljavanjem.
Međutim, mnogi se još tijekom građevinskih radova razočaraju, a svoja iskustva s majstorima uspoređuju s noćnom morom. S obzirom na to da je danas teško pronaći pouzdane i kvalitetne izvođače, a još teže baviti se rasporedom i njihovim dolascima paralelno sa svakodnevnim odlascima na vlastiti posao, mnogi se odlučuju na uslugu "ključ u ruke". Što ta usluga točno podrazumijeva, pojasnila nam je dizajnerica interijera Maja Mihovilović iz obrta Tu žive ljudi.
- ‘Ključ u ruke‘ usluga je koju klijent može naručiti kao nastavak izvedbenog projekta uređenja interijera, a uključuje organizaciju i koordinaciju svih radova te opremanje interijera. To znači da studio preuzima kompletnu brigu o svim fazama građevinskih radova, o nabavi projektom dogovorene opreme za interijer te o samom opremanju do najsitnijih detalja. Usluga uključuje i organizaciju završnog čišćenja prostora nakon radova, što znači da klijent nakon ulaska u novi dom odmah u njemu može početi živjeti, dočekat će ga i napunjen dozator za sapun - opisuje.
Dodaje kako izrada projekta uređenja interijera, a posebno njegova izvedba "ključ u ruke" investitorima štedi puno vremena, novca i, možda najvažnije, živaca.
- Prostor se projektom prilagođava ljudima koji će ga koristiti, izbjegavaju se pogreške koje su rezultat nestručnosti ili neiskustva, kvadrati prostora optimalno se iskorištavaju te se u fazi izvedbe osigurava kvaliteta građevinskih radova. Klijentima je najčešće vrlo važan i rok useljenja jer dok traje renoviranje odsjedaju ili u nekretnini za najam ili kod rodbine/poznanika. Većinu renoviranja, od prvog dana demontaže do useljenja investitora, osiguravamo unutar tri do četiri mjeseca, ovisno o kompleksnosti projekta i radova - ističe.
Ipak, priznaje da to nije nimalo lagan posao i bez stresa. Naime, u cijeli je proces uključen ogroman broj međusobno povezanih varijabli.
- Kako bi projekt bio uspješno izveden, u svakom trenu moram imati uvid u svaku od njih. Ako samo jedna zapne, uglavnom će kaskadno utjecati na velik broj drugih, a zatim i na pomicanje roka useljenja investitora. Zato je iznimno važno sve faze projekta do detalja isplanirati puno prije početka radova, na vrijeme naručiti svu opremu koja se čeka i svakodnevno upravljati svime što se događa na terenu. Uz pravodobno reagiranje, većinu nepredviđenih situacija uspješno rješavamo unutar dogovorenog roka - ističe Maja.
Dodaje kako surađuje s dvije odlične ekipe majstora s kojima je dosad napravila više od 20 projekata po principu "ključ u ruke". Ima i stalne suradnike, obrtnike koji izrađuju opremu za interijer i dobavljače s kojima također ima izvrsnu suradnju i koji se uvijek trude ispoštivati rokove.
Usluga "ključ u ruke" naplaćuje se odvojeno od izrade projekta uređenja interijera. Cijena se određuje kroz postotak investicije (10 posto) jer je kompleksnost vođenja radova i opremanja uglavnom proporcionalna iznosu investicije.
- Postotak se odnosi samo na ono što studio preuzima na sebe. Primjerice, ako će investitor sam kupiti trosjed ili kuhinjske aparate, te se stavke izuzimaju iz izračuna naknade za uslugu. Zato se nakon izrade troškovnika projekta određuje što ćemo sve odraditi za tog konkretnog klijenta te se na temelju toga formulira konačna ponuda. Netko naručuje samo radove i čišćenje, a netko kompletno opremanje do zadnje slike na zidu - kaže Maja Mihovilović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....