GreeThings from Croatia

Magdalena i Mate osmislili su moderan suvenir koji spaja lokalno i globalno u jedno

Magdalena Krpina Zdilar i Mate Zdilar: “Osmislili smo moderan suvenir koji spaja lokalno i globalno u jedno”

Dizajnerica vizualnih komunikacija i ilustratorica i njezin suprug, inače grafički dizajner, autori su projekta "GreeThings from Croatia" koji trenutno slovi za najinovativniji turistički proizvod, a naveliko ga hvale i brojni inozemni portali. Provjerili smo zašto!

Ona je diplomirana dizajnerica vizualnih komunikacija i ilustratorica koja radi i crta u Zagrebu. Za sebe kaže da je privatno i profesionalno ista osoba. Drugim riječima, djevojka koja ima jednake želje, ciljeve i stavove u svim životnim segmentima.

- Moj je cilj napredovati, biti u miru, čiste savjesti i računa i dobre volje - sa smiješkom objašnjava i dodaje kako jako vjeruje u običnost.

Ova svestrana mlada umjetnica zove se Magdalena Krpina Zdilar, a o njezin veliki projekt "GreeThings from Croatia" hvale poznati inozemni portali za dizajn ambalaže poput Packaging of the World, World Packaging Design i The Dieline. Magdalena ga je osmislila sa svojim suprugom Matom Zdilarom, grafičkim dizajnerom. Riječ je o novom domaćem brendu koji upoznaje svijet s bogatstvima svoje zemlje tako što im kroz širok asortiman proizvoda nudi potpun doživljaj Hrvatske putem svih osjetila. GreeThings linija sadrži oko 20 proizvoda kao što su aromatizirano vino, likeri, začini, soli za kupanje, čajevi, umaci, svijeće od pčelinjeg voska, med, medeni sapun, igra Čovječe, ne ljuti se, magnetne kvačice, ručno izrađeni bomboni, rokovnici, bojanke, blokići, podmetači za čaše i bookmark. Svaki proizvod pažljivo je pakiran u prepoznatljive kutije, a osigurani su magnetom unutar svake kutije kako se tijekom putovanja ne bi oštetili. S Magdalenom smo se našli na kavi kako bismo je ispitali o njezinu radu, očekivanjima i planovima.

Nakon ovog razgovora sigurni smo da ćete poželjeti vidjeti što još Magdalena radi. To možete na adresi www.magdalenakrpina.com.

• Kad si se zaljubila u ilustraciju? Jesi li oduvijek znala da ćeš se time baviti?

- Kako mi je u mlađim danima velika želja bila postati modna dizajnerica, u osnovnoj školi motivirala sam prijateljice da već tada počnemo vježbati crtati i kreirati modele pa smo imale posebne bilježnice koje smo brzo popunjavale i svakodnevno izmjenjivale ideje. Sjećam se tih naleta uzbuđenja i oduševljenja dok bih crtala i njima objašnjavala svoje ideje. Uh, isto kao i danas! Tada, ali i poslije znala sam da ću se baviti nekom vrstom dizajna.

• Za što si se školovala?

- Bez premišljanja sam upisala Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, smjer modni dizajn. Puno sati klasičnog i modnog crtanja, dizajniranje uzoraka tkanina, tkanje, materijali, konstrukcija odjeće... Sve je to bilo vrlo inspirativno, ali je i budilo želju za proširivanjem vidika na području dizajna. Da vidimo što se tu još može. U vrijeme odabira fakulteta Visoka škola Agora upravo je krenula s novim studijskim programom Dizajn tržišnih/vizualnih komunikacija, i to je bilo to. Marketing i dizajn bila je idealna kombinacija u kojoj sam se pronašla. Jedno sam vrijeme bila jako zainteresirana za analognu fotografiju pa sam na Pučkom otvorenom učilištu završila i taj pravac.

“U poslu priželjkujem klijente koji su normalni ljudi, radišni i dobre volje. Ovi drugi nisu mi mrski, ali je velika šteta ako nisu dobre volje”

• Kako si i zašto odlučila otvoriti svoju tvrtku i čime se ona zapravo bavi?

- Pokretanje vlastitog posla bio je jasan cilj prema kojemu sam birala koji ću fakultet upisati jer sam uvijek željela ostvariti život u kojem ću kao majka moći biti doma s djecom i istodobno raditi posao koji volim. Nakon fakulteta bilo mi je jasno da prvo trebam radno iskustvo pa sam jedno vrijeme radila u dizajn studiju, a poslije nekoliko godina u izdavačkoj kući gdje sam u jednom trenutku bila spremna krenuti sa start pozicije svoga samostalnog maratona. Pokretanje vlastitog posla nije bio kompliciran, nego vrlo uzbudljiv pothvat! "Za pravo" se bavim oblikovanjem vizualnih komunikacija, a "za igru" crtam.

via GIPHY

Vizualna komunikacija širok je pojam pa je takav i spektar poslova kojima se bavim: od brendiranja, oblikovanja vizualnih identiteta, ambalaža proizvoda, knjiga, slikovnica, digitalnih sadržaja, ponekad na red dođu i projekti oblikovanja interijera ili promotivnih događanja, pa sve do ilustracija koje se koriste u različite svrhe.

• Koliko radiš svojih stvari, a koliko za druge brendove?

- Uglavnom radim projekte za klijente, ali i njih mogu nazvati "svojima" jer uživam u stvaranju i osmišljavanju svakoga od njih i na neki način su dio mog osobnog izražaja. No, kada bih odvojila to što radim "za sebe", rjeđe nego prije, ali dođu prilike kada se poigram kombinacijama nekih novih papira i mogućnostima tiska, kao kod svojih posljednjih posjetnica koje sam oblikovala onako, bez pravila i baš iz gušta! Uz to, volim izdvojiti vrijeme za klasičnu "papir i olovka" ilustraciju jer digitalna napada sa svih strana.

Suvenir GreeThings from Croatia sadrži 20 proizvoda koja bude sva vaša osjetila

• Jedan od tvojih novijih proizvoda je GreeThings from Croatia. O čemu je točno riječ i kome je namijenjen?

- GreeThings from Croatia projekt je na kojem smo dugo radili jer smo imali više od 20 različitih proizvoda koje je trebalo fino i kulturno upakirati. Koncept GreeThingsa temelji se na sloganu "A journey through Croatia for all your senses", odnosno na dvije riječi - DOŽIVLJAJ & HRVATSKA. Kroz konceptualni i vizualni kontrast te dvije riječi govorimo o emocionalnom i fizičkom, subjektivnom i objektivnom iskustvu Hrvatske kroz domaće proizvode koji pobuđuju sva osjetila (vid, okus, miris, sluh, dodir) te predstavlja spoj neopipljivog (Greet) i opipljivog (Things) - potpunog doživljaja Hrvatske. Proizvod je namijenjen svima koji žele upotpuniti iskustvo Hrvatske, a posebno turističkim posjetiteljima koji bi rado ponijeli ili nekome prenijeli djelić tog doživljaja.

• Može li taj proizvod biti novi, moderni suvenir Hrvatske? Gdje se sve prodaje?

- Naravno da može! Iako su domaći proizvodi često upakirani s tradicionalnijim vizualnim elementima prepoznatljivima za Hrvatsku, dizajn GreeThingsa temelji se na konceptu vrtloga doživljaja koji je vizualno na prvi pogled nespojiv s pojmom "domaće" ili "hrvatsko", vrlo je dinamičan, moderan, netradicionalan, univerzalan, s decentno reljefno utisnutom kartom Hrvatske na gornjem dijelu kutije koja sugerira doslovno "osjeti Hrvatsku". No, upravo je taj autohtoni, prirodni hrvatski proizvod unutar pakiranja ono daje ravnotežu i pravu vrijednost. Mislim da pravi moderni suvenir čini upravo to: spaja lokalno i globalno u jedno.

Kreativka još izrađuje karte za učenje hrvatskog jezika, vizitke, realne crteže ljudi i planere

• Kakve klijente priželjkuješ u poslu, a kakvi su ti mrski?

- Priželjkujem klijente kao i sve druge ljude u svom životu - normalne. I da su otvoreni, radišni i ljudi dobre volje. Oni drugi mi nisu mrski, ali je šteta ako nisu dobre volje.

• Kako provodiš slobodno vrijeme?

- Volim ga provesti što aktivnije, a najdraži mi je trk na Sljeme. Na rasporedu su obavezno trening i knjiga, a s obzirom na to da završavam treću godinu studija logoterapije (psihoterapijski pravac), dosta vremena posvećujem tome.

Foto: Berislava Picek/Hanza Media

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2024 22:10