Neutralne i blago tople nijanse, minimalan ali odmjeren izbor dekoracija, otvaranje prostora pažljivim razmještajem jednostavnog i praktičnog namještaja te pokoji upečatljiv komad oko kojeg se gradi moderna priča. Ovako bi se mogao sažeti potpis kakav pod interijere koje uređuje ostavlja Maja Merlić Ilić, mlada arhitektica i kći poznatih televizijskih lica Dubravka Merlića i Željke Ogreste, a koja posljednjih mjeseci uređuje sve više poslovnih prostora u Zagrebu.
Među nedavnima bio je frizerski salon Jo u centru grada, koji istovremeno odiše pravim urbanim šarmom detalja što prizivaju poglede kroz izlog i umirujućim tonovima zidova i podnih obloga za osjećaj potpune opuštenosti za vrijeme izrade frizure. A ono po čemu je Majin doprinos ovdje specifičan je i u tome što je, osim samog dizajna interijera, za salon Jo odradila i cijeli vizualni identitet, odnosno dizajn logotipa i njegovu primjenu na potrebne materijale.
- Izazov je raditi poslovne prostore jer, osim što ih je potrebno u potpunosti prilagoditi specifičnostima radnji koje će klijenti u njima obavljati, uvijek je potrebno dodati i veliku dozu kreativnosti kako bi njihovi kupci ili posjetitelji već pri prvom posjetu mogli taj interijer povezati s uslugom koja se nudi - kaže nam Maja.
Na svaki novi sastanak ide bez prethodnog promišljanja o zadatku koji je pred njom. Uvijek voli prvo čuti što je važno za poslovanje koje će se u prostoru odvijati i kojem stilu se žele približiti, upoznati investitora, a potom doći s idejom.
Osim frizerskog salona, iza sebe ima još nekoliko zanimljivih uređenja. Tu su, primjerice, šest trgovina brenda Boroleta od kojih je prva u Arena Centru, čiji je tlocrt u obliku trokuta, pa joj je bilo prilično zahtjevno smjestiti sve željene vitrine, ormare i ladice a da prostor istovremeno ostane prozračan i ne djeluje prenatrpano. Uredila je Maja i poznatu trgovinu s odjećom i dodacima luksuznih brendova Nicolas Concept Store u Masarykovoj.
Ovdje joj je pomoglo i osobno iskustvo s modnim poslovanjem. Godinama je, još kao studentica, sa suradnicom vodila brend Dioralop, a taj ju je "dugi izlet" u mladenačkim danima odlično upoznao s poslovnim procesima u tekstilnoj i modnoj industriji, pa je suradnja s Nicolasom došla sasvim prirodno.
U njihovu se prodajnom prostoru njezin osobni dizajnerski dodir očituje na štenderima koji su ručno omotani žuticom, sirovim platnom koje se odlično uklopilo u prostor visokog otvorenog stropa kojeg nose čelične grede.
- Žutica je materijal kojem se uvijek rado vraćam i koristim ga za razne namjene. U posljednje vrijeme to su tapiserije koje sam počela izrađivati spontano, ali su se svidjele nekim mojim bliskim ljudima pa sad krase i njihove zidove, tako da ih možda nastavim izrađivati i češće - ispričala je Maja.
Nakon završetka fakulteta i stručne prakse u poznatom studiju 3LHD, u kojemu je iskusila kako je sudjelovati u projektiranju arhitekture i zgrada, nekoliko je godina radila u arhitektonskom uredu Madres Ane Penavić, koji je orijentiran na uređenje interijera.
Po stjecanju iskustva u toj dizajnerskoj branši, brzo se upustila u slobodnjačke vode. "Ured", naime, sada dijeli sa suprugom Igorom Ilićem, snimateljem i glazbenikom iz grupe Orvel, u zasebnoj prostoriji njihova doma. Tako se dogodilo i da su isprepleli privatno i poslovno, te nedavno surađivali i na njegovom dokumentarnom filmu "Duboki tonovi", za koji je radila grafički dizajn.
Osjećaj za dizajn i lijepe stvari Maja je, priznaje, dijelom naslijedila i od roditelja, posebice oca Dubravka, poznatog urednika i televizijskog producenta čiju emisiju "Moderna vremena" najradije gledaju upravo ljubitelji kreativnosti, a koja gledatelje upoznaje s povijesti razvoja dizajna od pedesetih godina naovamo u nas. Scenografiju je ovdje upravo osmislila Maja.
- I to mi je bio možda najzahtjevniji projekt - kroz smijeh će o popularnoj televizijskoj emisiji na kojoj i nije prvi put surađivala s ocem, no ovdje je imala samo dan i pol za postavljanje studija. Jednostavan i upečatljiv efekt izmjene dobila je korištenjem rasvjete različitih boja koje su na zavjesu puštale nijansu svjetlosti odabranu baš za dekadu koja se tematizira u određenoj epizodi.
Radila je Maja i vizualni identitet za njegov dokumentarni serijal "Jedna jedina" i još nekoliko projekata, a iako je u narednim mjesecima čeka još nekoliko uređenja poslovnih prostora, njezino će se ime zasigurno naći i na još kojoj odjavnoj špici.