Proizvođači diljem naše zemlje, a posebno oni koji proizvode stvari za uređenje i opremanje doma, našli su se u problemima. Kako nabaviti sirovinu, kako prodati proizvod?
Oni koji su imali ugovore s trgovinama ili vlastite prodajne prostore više nemaju mogućnosti da na taj način dođu do kupaca. Morali su se snaći, a jedino logično rješenje bila je prodaja preko interneta. Nekima od njih to će pomoći da prežive ovo razdoblje, drugima ovakva prodaja donosi gotovo jednaku zaradu kao i u vrijeme kada su prije svega prodavali u trgovinama, a tek malo preko interneta.
“Nedostatak sajmova kompenzirali smo jačom internetskom aktivnošću, a kupci su prepoznali takav kanal prodaje”
Promocija
Situacija u kojoj smo se svi našli zatekla je i tim iz tvrtke Modulos, koja se bavi proizvodnjom namještaja, a najpoznatiji su po svojim stolovima. Premda oni od samih početaka primarno djeluju online, pandemija ih je zatekla u trenutku kada su bili spremni lansirati novi proizvod, što je postao velik izazov. S jedne strane, kaže voditeljica marketinga Katarina Galić, datumi kada im je trebao biti isporučen materijal postali su upitni, posebno zato što određeni broj njihovih materijala dolazi iz Italije. S druge strane, shvatili su da u toj situaciji nije najpametnije ulagati novac u promociju novog proizvoda.
- Stoga smo prvo napravili analizu naših mogućnosti nabave, proizvodnje i isporuke robe, te potom odlučili provesti kampanju u puno manjem opsegu, te osigurati potpunu transparentnost u komunikaciji vezano uz rokove isporuke. Baš zato smo ponudili kupcima i mogućnost plaćanja 50 posto avansa, dok ostatak plaćaju po isporuci. Također smo, svjesni situacije kakva je, odlučili nekoga uveseliti modelom našeg novog stola. Naime, na našem Facebook profilu trenutačno imamo nagradnu igru u kojoj poklanjamo stol kako bismo nekome uljepšali rad od doma - kaže Katarina. Pojašnjava da proizvode šalju preko dostavljačkih službi, a prilikom slanja, baš kao i drugi, prate sve upute Stožera civilne zaštite. Kako su morali pomaknuti kampanju koja je dugo bila pripremana, kaže, to će sigurno ostaviti ogroman trag na njihovim prihodima za ovaj period. No, kupci koji su prije pandemije naručili namještaj pokazali su razmijevanje, tako da im nije problem čekati, a nitko nije želio povrat novca.
Ni malom timu iz Krakle keramike nije lako. Vlasnice, Martina Ćurković Madiraca i Zdenka Vrgoč, kažu da se prvih dana uopće nisu snašle. Njih dvije zajedno rade u svojem studiju i najprije ih je šokiralo što to više ne mogu. Onda su se organizirale tako da jedna radi u studiju, druga doma. Stalno su u komunikaciji, oko svega se dogovaraju i trenutačno planiraju neke nove projekte.
- Dosad smo keramiku prodavale u nizu dizajnerskih trgovina, a kako su one zatvorene, orijentirale smo se na online prodaju. Kupcima proizvode šaljemo poštom ili dostavnom službom. Keramiku pakiramo u rukavicama i svaki predmet prije pakiranja obrišemo pamukom natopljenim u alkohol, jako pazimo da sve bude sigurno za slanje - pojašnjavaju Martina i Zdenka.
Kažu kako im je prodaja trenutačno u padu, jer nema trgovina, no da posljednjih dana ipak polako, ali sigurno raste online prodaja. Nadaju se da će, zahvaljujući njoj, uskoro imati jednako prometa kao i prije.
- Od proizvoda najviše prodajemo keramičke šalice koje imamo u raznim veličinama, onda zdjelice, tanjure, pladnjeve… Nekoliko puta godišnje kreiramo nove kolekcije, naša posljednja kolekcija u plavoj boji sa zlatnim detaljima je doživjela uspjeh kakvom se mi od početka nismo nadale. Ali uvijek se traže i neke naše starije stvari koje su nam drage, tako da paralelno radimo na jednome i drugome - pojašnjavaju Martina i Zdenka.
Želje
Obrt Svijeće Vatovac trenutačno radi smanjenim obujmom, ali se njihovi proizvodi mogu kupiti preko web shopa. Kako su događanja poput vjenčanja i krštenja stala, oni su to osjetili. No, u asortimanu imaju mirisne svijeće, koje se ovih dana najviše prodaju.
“Kako su krštenja i vjenčanja stala, osjetili smo to u poslu, ali zato sada preko web shopa prodajemo mirisne svijeće”
- Dodatno smo ponudili mogućnost da se dragim osobama za rođendan ili Majčin dan npr. pošalje na adresu poklon-paket s mirisnim svijećama. Unutar paketa stavljamo poruke koje od nas klijenti zatraže pa tako, osim lijepih proizvoda, na adresu stižu i lijepe želje. Mislim da je nužno prilagoditi se novonastalim uvjetima i u ovako nepovoljnoj situaciji pokušati zadržati svoje kupce, ali i pridonijeti nečim za dobrobit sviju nas - kaže Franka Vatovac, vlasnica. Dodaje da pakete šalju beskontaktnom dostavom, a kupce potiču na plaćanje internet bankarstvom kako ne bi morali doći u kontakt, a u tom slučaju paket može biti ostavljen kupcu ispred vrata doma. Ovakvo iskustvo će, smatra Franka, biti dobar poticaj za daljnje poslovanje, jer se svakako namjeravaju prilagođavati, osluškivati novosti na tržištu i biti kreativni.
Krešimir Tušak i Tonći Urošević iz brenda Kut na kvadrat kažu kako su reagirali na vrijeme: kupcima su još u ožujku ponudili besplatnu poštarinu na sve proizvode, a u Zagrebu imaju dostavu. Ona je besplatna za iznose veće od 200 kuna. Na poštu odlaze jednom tjedno, a kod dostave ljudima ostave paket i, kažu, mahnu im izdaleka.
- S obzirom na novonastalu situaciju, jako smo zadovoljni. Nedostatak sajmova smo kompenzirali jačom aktivnošću na našoj web stranici i ovim putem želimo zahvaliti svim našim kupcima što su prepoznali internetski kanal prodaje kao nešto što će se, izgleda, sve češće koristiti - kažu Krešimir i Tonći i dodaju da se dobro prodaju lončanice za biljke, jer ljudi dosta vremena provode doma pa se brinu o uređenju, kao i stolne lampe, te njihova nova kolekcija dekorativnih tanjura za zid. Dobro se prodaje i njihova “ready to go” kolekcija, u kojoj se prodaju i biljka i posuda.
Foto: Svijeće Vatovac, Krakle keramika, Modulos, Kut na kvadrat
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....