Diplomirala je na Učiteljskom fakultetu i Akademiji primijenjene umjetnosti, a sada je osmislila brend unikatnih predmeta koji inspiraciju crpi iz nematerijalne kulture Istre.
- Lettera je rođena u Istri, ali njene su vrijednosti univerzalne poput sjećanja na dom i toplinu okupljanja oko stola. Podsjeća na najranije djetinjstvo provedeno na selu, na miris nonine kuhinje i njen topli zagrljaj.
U džepu pregače, kao podsjetnik da ne zaboravi nešto bitno, nona je na rupčiću svezala čvorić. Tako sitan, žuljao ju je i podsjećao. Lettera je poput čvora na noninom rupčiću. Satkana je od ljubavi prema tradiciji, onoj ljubavi koja nas "žulja" i podsjeća kako se sve ono što imamo danas, oblikovalo i stvaralo godinama. To je uspomena na noninu ljubav i brižnost, na njenu toplinu i dobrotu. To je nostalgija, miris bezbrižnosti i djetinjstva. Lettera "čini opipljivim" uspomene, mirise, zvukove, riječi, priče, legende, sve što su nam darovali naši preci. Ukratko, to je brend koji "istrijanizira" predmete iz svakodnevnog života - govori nam Davorka Tumpić, 41-godišnja osnivačica hrvatskog brenda Lettera.
Ideja o ovom brendu, priča, intenzivno se "kotrlja" protekle dvije godine koliko joj je trebalo da priču finalizira i da ona izgleda ovako kako izgleda danas.
-U Istru sam beskrajno zaljubljena i već dugo vremena kuha se ideja kako stvoriti brend čije je izvoriše Istra, svo bogatstvo i posebnosti ovog našeg prekrasnog komadića pod suncem. Još s Akademije, okosnica svih mojih umjetničkih radova je tekst. Činjenica da moje umjetničke instalacije su u osnovi dizajnerske intervencije koje uspješno mogu živjeti dvostruki život umjetničkog djela i dizajnerskog predmeta, potakla me na daljni razvoj koncepta. Potpuno je jasno odakle i naziv brenda Lettera.. lettera = slovo (od lat. litter, tal. lettera, eng. letter, itd.) - objašnjava Davorka Tumpić i dodaje kako svoji rukopisom bilježi dijelove iz bogate nematerijalne kulture Istre.
- Na obične, svakodnevne predmete "taloži se" tekst, baš poput taloga prošlosti koji se kroz godine taložio i kroz uplive različitih kultura mijenjao, stvarajući kulturu življenja kakvu danas poznajemo - ističe.
U ponudi brenda Lettera trenutno su tanjuri i jastučnice zanimljivog dizajna. Tanjuri tako pričaju priče iz nonine kuhinje, a na jastučnicama ostaju zabilježene pučke pjesme, praznovjerja, narodne izreke. Zabilježene su priče kazivača, o pripremi jela, o običajima koji se vežu uz određene sastojke ili vještine. Priče se "utiskuju" u prepoznatljive forme poznatih tradicionalnih specijaliteta, sastojaka ili u oblik određenog pribora iz kuhinje, npr. zaimače.
-Na Letterinim jastucima ucrtani su oblici, siluete pojmova iz stihova narodne pjesme ljubavne tematike, predmeti iz pučkog praznovjerja Istre, za koje se vjerovalo, da poput ogledala, imaju moć u obrani od štrige ili pak obris ili silueta mitske istarske planine Učke - kaže Davorka Tumpić i dodaje kako predmeti u ponudi njenog brenda nisu isključivo suveniri vfeć u potpunosti uporabni predmeti i detalji za dom. Proizvodi su lokalno utemeljeni, osmišljeni u Istri, proizvedeni u Hrvatskoj.
- Želja mi je paletu proizvoda proširiti. Već odavno postoje ideje za ostale proizvode. Kuhaju se i pripremaju - rekla je za kraj Davorka Tumpić. Više o svemu možete saznati na www.lettera.hr, Instagramu: @lettera.dalla.terra.magica i Facebooku: Lettera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....