U Laubi - kući za ljude i umjetnost u Zagrebu ovog je utorka svečano otvorena bijenalna "Izložba hrvatskog dizajna 21/22", na kojoj se do 22. siječnja prikazuju najkvalitetniji dizajnerski radovi nastali tijekom dvogodišnjeg razdoblja u svim područjima dizajnerskog djelovanja, od dizajna vizualnih komunikacija preko produkt dizajna i dizajna ambalaže do modnog dizajna, dizajna u digitalnim medijima i koncepata.
Novi prostor
"Izložba hrvatskog dizajna" središnja je i najvažnija strukovna dizajnerska manifestacija u Hrvatskoj, koja se održava već 12 godina. Ove se godine prvi put može razgledati u novom prostoru, i to nakon deset godina suradnje s Muzejom za umjetnost i obrt, koji je zbog oštećenja nastalih u potresu u procesu obnove. Zgodan je i podatak da se ove godine navršavaju puna četiri desetljeća od osnutka samog Hrvatskog dizajnerskog društva.
Bitno je spomenuti da je rast same izložbe itekako zamjetan, što potvrđuju rekordan broj prijavljenih radova i najobimnija selekcija napravljena u sklopu ovog bijenalnog izložbenog projekta. Naime, na "Izložbu hrvatskog dizajna 21/22" prijavljena su čak 573 rada, od kojih je Selekcijska komisija odabrala 324, od toga 258 profesionalnih i 66 studentskih radova. Stoga nije neočekivan podatak da je dodijeljeno najviše nagrada i priznanja do sada!
Veliku nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva osvojio je projekt Centra za posjetitelje Crna roda, čiji su autori Clinica Studio, Roth i Čerina, Niko Mihaljević, Ivana Fabrio, Franka Tretinjak, Borna Demel, Novena i Vanja Cuculić. Isti je projekt osvojio nagradu i u kategoriji Cjeloviti projekt - proizvod/profesionalni dizajn.
Pojedinačne kategorije
Za Veliku nagradu natjecala su se još dva rada, čiji su se autori "utješili" nagradama u pojedinačnim kategorijama. Publikacija Kunsthalle Wien autora Dejana Kršića i Lane Grahek osvojila je nagradu u kategoriji Dizajn vizualnih komunikacija/profesionalni dizajn, dok je izdavačka inicijativa Oaza Books, čiji su autori Nina Bačun, Ivana Borovnjak, Roberta Bratović, Tina Ivezić, Maja Kolar i Maša Poljanec iz studija Oaza, osvojila nagradu u kategoriji Koncept - inicijativa - kritički dizajn/profesionalni dizajn. Isti je studio osvojio i posebno priznanje za vizualni identitet i postav izložbe Sanje Iveković "Make Up - Make Down", videoretrospektive, u kategoriji Prostorne i grafičke intervencije i sistemi/profesionalni dizajn.
Izdvojit ćemo i Studio Sonda, koji je dobio nagradu za interaktivnu instalaciju "Putovanje batanom" u kategoriji Digitalni mediji/profesionalni dizajn te dva posebna priznanja: za redizajn ambalaže za Dorina Kraš čokolade u kategoriji Cjeloviti projekt - proizvod/profesionalni dizajn te za dizajn knjige "Kornarija" u kategoriji Vizualne komunikacije/profesionalni dizajn.
Međunarodni sud
Tijekom svečane dodjele nagrada nekoliko se puta moglo čuti i ime Zorana Đukića iz Studija đkć, koji je osvojio tri posebna priznanja. Jedno za vizualni identitet Adventa u Zagrebu 2021. u kategoriji Dizajn vizualnih komunikacija/profesionalni dizajn te dva s Dragom Komparak, za vizualni identitet i web stranicu portala Pukotine, također u kategoriji Dizajn vizualnih komunikacija/profesionalni dizajn, te za dizajn ambalaže TRUT Gin u kategoriji Dizajn ambalaže/profesionalni dizajn. Nagrada za životno djelo uručena je dizajneru Borisu Ljubičiću.
O nagradama u ukupno osam profesionalnih i osam studentskih kategorija odlučivao je Međunarodni ocjenjivački sud, koji se sastojao od članova selekcijske komisije u sastavu: Robert Čanak, Dario Dević, Nataša Njegovanović, Luka Perić, Cvetka Požar, Zlatka Salopek Radić i Juraj Zigman, a pridružila su im se još dva inozemna člana, dizajneri Ajdin Bašić (Slovenija) i Kostas Medugorac (Njemačka).
Izdvajamo pobjednike u nekoliko kategorija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....