Tijekom prošlog stoljeća, najpoznatija pariška znamenitost, Eiffelov toranj, korištena je za prijenos radio signala. Zapravo, radio je često bio zaslužan za opstanak slavne strukture u 21. stoljeću. Naravno, u posljednjih nekoliko desetljeća najpoznatija građevina u Gradu svjetla postala je omiljeni komad povijesti koji se nikada neće srušiti. Međutim, iako se možda nikada neće srušiti, to ne znači da se on ne mijenja suptilno svakih nekoliko godina, a od ovog tjedna doživio je mali, ali snažan razvoj: 6 metara je viši nego što je bio prošli tjedan, čime njegova ukupna visina iznos 330 metara, prenosi Architectural Digest.. Dodatnih šest metara dolazi zahvaljujući novoj komunikacijskoj anteni koja je postavljena na najviši spomenik u gradu, koji dijeli nadimak sa slavnom Margaret Thatcher: Željezna dama.
Iako je toranj među Parižanima i posjetiteljima poznat kao spomenik koji je sinonim za glamurozni grad, podignut je u povodu 100. godišnjice Francuske revolucije. Natječaj je predstavljen u časopisu Journal Officiel de la République Française, koji je pokrenuo ono što će uskoro postati jedna od najposjećenijih znamenitosti na svijetu.
Među 107 projekata prijavljenih na natječaj pobijedili su poduzetnik Gustave Eiffel, inženjeri Maurice Koechlin i Emile Nouguier te arhitekt Stephen Sauvestre. Cilj im je bio da sagrade toranj visok 300 metara za Svjetsku izložbu 1889., što su i učinili. Danas, međutim, s novom antenom, Eiffelov toranj je visok nešto manje od 330 metara. Projekt je trajao dvije godine, dva mjeseca i pet dana.
Što se tiče nove visine strukture, predsjednik tvrtke Eiffelov toranj, Jean-François Martins, rekao je za Associated Press: „Od izuma radija na početku 20. stoljeća do sada, desetljećima za desetljećima, Eiffelov toranj je bio partner za svu radijsku tehnologiju.” On nije u krivu; toranj je arhitektonski orijentir koliko i tehnološki. Martins je dodao: "To je povijesni trenutak, jer Eiffelov toranj postaje sve viši, što nije tako uobičajeno." Možda nije uobičajeno, ali Eiffelov toranj je prije prošao nekoliko transformacija. Na primjer, u rujnu 2017. Eiffelov toranj je doživio prilično drastičnu obnovu kako bi se moderniziralo sve, od recepcije za posjetitelje do jednog od restorana, La Bulle Parisienne.
Projektanti izvornog tornja, još u kasnom 19. stoljeću, željeli su izgraditi najvišu građevinu na svijetu, i gotovo četiri desetljeća je to i bio. Naravno, Chrysler Building u New Yorku, koja je podignuta 1929. godine, nadmašila je pariški toranj. Srećom, ipak je bio dovoljno visok da privuče milijune posjetitelja godišnje. Zapravo, više od sedam milijuna ljudi dolazi iz cijelog svijeta kako bi posjetili kultno arhitektonsko remek-djelo, šećući po obodu 125 metara široke baze.
Ovo je najviši Eiffelov toranj dosada, ali o tome hoće li nastaviti rasti s napretkom tehnologije još se raspravlja. Uostalom, živimo u digitalnom dobu, što postavlja pitanje: hoće li jedan od prvih tehnoloških orijentira doslovno stalno rasti s vremenom? Samo će sljedeća generacija inovatora znati odgovor na ovo pitanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....