7. lipnja 2016., Zagreb - Od 16. do 19. lipnja u zoni u čijem je središtu Martićeva ulica održat će se prvo izdanje Design Districta Zagreb, novog i drugačijeg festivala dizajna koji potiče urbani razvoj ove gradske četvrti, afirmirajući ju i kao turističku destinaciju. Ira Payer, kreativna direktorica Festivala, ističe da je program osmišljen za sudjelovanje najšireg kruga građana, a oni će birane izložbe, umjetničke i dizajnerske instalacije, zelene oaze, radionice, predavanja, glazbene događaje i performanse, moći posjetiti na neubičajenim lokacijama u javnom prostoru. Na taj će način oživjeti brojni izlozi, napuštena dvorišta, parkovi, galerije, ulice pa čak i pokoji krov, kao dio urbane pozornice Design Districta Zagreb. Na njoj će stanovnici kvarta, dizajneri, umjetnici, arhitekti, glazbenici i drugi kreativci zajednički dati impuls novom valu razvoja. Postojeće vrijednosti i kreativni potencijal ove četvrti bit će prezentiran i u Vodiču kroz Design District Zagreb koji će iz prve ruke posjetitelje detaljno upoznati s lokalnim vrijednostima i protagonistima kreativne scene četvrti.
Design District Zagreb zamišljen je kao cjelogodišnji projekt s aktivnostima koje dugoročno afirmiraju zonu omeđenu ulicama Šubićevom, Zvonimirovom, Draškovićevom i Vlaškom, s Martićevom kao središnjom osi, kao kreativnu četvrt. To se prvenstveno događa kroz umrežavanje dionika postojeće kreativne scene kvarta i podizanje vidljivosti njihovih aktivnosti putem online platforme, tiskane publikacije, zajedničke komunikacije na društvenim mrežama i sl., ali i kroz povremeno oživljavanje neiskorištenih prostora te poticanje stvaranja novih sadržaja. Cjelogodišnje aktivnosti imaju svoj vrhunac u vidu festivala koji će se prvi put održati od 16. do 19. lipnja 2016. godine, a koji predstavlja temporalnu, vrlo koncentriranu varijantu sadržaja koji se u kvartu zbivaju tijekom cijele godine, uz naravno puno dodatnih sadržaja osmišljenih ciljano kao festivalski program koji se sastoji oko stotinjak projekata.
Na samom početku press konferencije na kojoj su prisustvovali Milan Bandić, gradonačelnik Grada Zagreba, Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, te arhitekti Bojan Baletić, profesor Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu i Krešimir Rogina, partner arhitektonskog studija Penezić & Rogina, te neki od sudionika festivalskog programa - Ira Payer je predstavila festivalski koncept istaknuvši ključnu razliku u odnosu na postojeće događaje s predznakom dizajna u Zagrebu: “Design District Zagreb programski je usmjeren na urbanu preobrazbu zagrebačke četvrti čiju arteriju čini Martićeva ulica. Priroda ove preobrazbe nije zamišljena kao privremena dekoracija javnog prostora, već poticaj na istraživanje, promišljanje i detektiranje novih i održivih društveno-ekonomskih modela regeneracije. Program nije koncipiran tako da postoji jedno središnje mjesto događanja ili velika izložba, već su događaji razvedeni na puno različitih i manjih lokacija. Primjerice, izložbeni će se program protezati na desetak odvojenih mjesta i da bi se pronašle sve izložbe, a ujedno i ostali sadržaji - posjetiteljima će u tu svrhu pomoći mapa Design Distrticta Zagreb.
Želimo da se ljudi s mapom u rukama prošeću Design Districtom Zagreb i sami upoznaju šarm njegovog javnog prostora - od ulica, zaboravljenih dvorišta, parkova, krovova, zapuštenih izloga i lokala, ovom prilikom preobraženih festivalskim programom. Sav ovaj program ne bi bilo moguće realizirati da u njegovo stvaranje nisu bili uključeni dionici postojeće kreativne scene četvrti oko Martićeve ulice: dizajneri, arhitekti, umjetnici, ugostitelji, NGO aktivisti, knjižari, antikvari…
Cijeli festivalski program počiva na ideji da se u njega uključe stanovnici kvarta i svi ostali posjetitelji koji o dizajnu znaju malo ili čak ništa. Dakle, festival u svojem edukativnom programu pored nekoliko predavanja, nudi i mogućnost učenja izrade uporabnih predmeta vlastitim rukama na nekoj od radionica – poput one gdje će se učiti izrađivati posude za biljke za vlastiti balkon, a koje će se nakon radionice moći ponijeti kući. A da bi se osjetio pozitivan duh kreativnosti i entuzijazma, vjerujem da će biti dovoljno naprosto se i prošetati ulicama zagrebačkog ‘dizajn distrikta’.
U okviru produkcije festivala pripremljen je i dvojezični vodič Design District Zagreb Guidebook koji predstavlja dionike kreativne zajednice kvarta, njegovu arhitektonsku baštinu, razotkrivajući autentičnost življenja u zoni Martićeve.
Organizatori Design Districta Zagreb su Croatian Design Superstore, Dizajn centar Zagreb i Svibanjprojekt u aktivnoj suradnji s Turističkom zajednicom grada Zagreba i Gradom Zagrebom, odnosno Gradskim uredom za strategijsko planiranje i razvoj Grada i Gradskim uredom za kulturu, obrazovanje i sport.
Održavanje Dizajn Distrikta Zagreb u velikoj su mjeri prepoznali domaći i strani brendovi: Franck, HEP, Croatia Osiguranje, Iskon & BonBon i Strongbow kao glavni partneri festivala te brojni drugi sponzori. Kao jedan od programskih partnera, Festivalu se je pridružila IKEA Hrvatska uz čiju se je pomoć realizirao projekt urbanog vrta na krovu poznatog Drvenog nebodera te dizajnersko natjecanje u prenamijeni (“hakiranju”) proizvoda te kompanije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....