U srcu Pule, u Veronskoj ulici, otvoren je mali dizajnerski biser, trgovina s dizajnerskim predmetima i arhitektonsko-dizajnerski ured Hižica, prema projektu biroa Kumpanija, koji je i vlasnik ovog prostora.
Autori uređenja kojim je odlično iskorišten ovaj mali, ali visoki ulični lokal veličine 20 kvadrata su arhitektica Ana Visković te brat i sestra, arhitekt Bernard Domniku i dizajnerica Sara Domniku, koji su osnovali Kumpaniju. Ondje se nude mnogi dizajnerski predmeti domaćih autora. Lokal Hižica smjestio se na samom početku pješačke zone u blizini pulske tržnice, na ruti kojom svakodnevno prolazi velik broj žitelja.
- Prostor smo maksimalno iskoristili za novu namjenu. Kompletno je obnovljen, počevši od nove podloge i poda, obnove zidova, dodani su sanitarni čvor, nova galerija, uređeno pročelje te smo osmisliti organizaciju i komunikaciju unutar njega - kaže Sara Dominku, mlada dizajnerica.
TOTAL DIZAJN
Prostor je podijeljen u nekoliko zona. Izložbeni dio, koji čini cijeli skelet, prodajni dio, dio za sastanke, mali sanitarni čvor te prostor ureda i skladišta na galeriji. Željeli su, kako kažu, prezentirati čime se bave i napraviti prepoznatljiv potpis Hižice koristeći mogućnosti arhitekture i dizajna kao sredstva vizualnog komuniciranja, a istovremeno zadovoljiti funkciju i program.
- Prije više od pet godina osnovali smo Kumpaniju, tvrtku u kojoj zajedno radimo na projektima arhitekture i dizajna. Otada smo odradili mnoge poslove projektiranja i dizajniranja interijera. Najviše smo voljeli one u kojima smo radili tzv. total dizajn, od vizualnog identiteta i projektiranja prostora do integriranja identiteta u sami prostor. Jedan od takvih projekata je i projekt Hižice, kojim želimo proširiti našu djelatnost i na maloprodaju - rekla je Sara Dominku.
Potpuno prozirno pročelje omogućuje dobar pogled u interijer. Kroz njega se vidi metalni skelet koji ide 360 stupnjeva ukrug, a koji povezuje donji prodajni i gornji prostor ureda te daje mogućnost vertikalnog izlaganja namještaja
Budući da velik broj projekata imaju u Puli, Istri i Kvarneru, osim ureda u Zagrebu željeli su biti fizički prisutni i u rodnom gradu Bernarda i Sare, čija su, kako kažu, “djeca”, koji im je jako puno dao i odakle je sve krenulo.
- Htjeli smo da Hižica bude više od ureda, prostor koji će prezentirati čime se bavimo i što kreiramo te prostor u kojem će naši posjetitelji moći saznati nešto novo, vidjeti nešto drugačije i ponijeti nešto posebno sa sobom, ako to žele. Vidjeli smo da takvog mjesta u našem gradu nema, a da bi ga mi, kao i mnogi Puljani, rado posjećivali. Na kraju je ispalo da će to biti naša Hižica, koja ima ‘žicu za svaku hižu’ i u kojoj možete naći posebne sitnice koje svaki prostor mogu pretvoriti u dom - objašnjava S. Dominku.
Dizajn vizualnog identiteta Hižice osmislila je ona. Uz nju, kao dizajnericu tržišnih komunikacija, te Bernarda, koji je arhitekt, u njihovom je timu i njihova prijateljica i kolegica arhitektica Ana Visković, koja je također projektirala prostor. Izvođač namještaja i opreme bila je njihova sestrinska tvrtka za izradu namještaja i opremanje interijera Interrupt, dok je građevinske radove u interijeru izveo L.A TIM 2. Kod uređenja interijera naglasak je bio na kvalitetnom iskorištavanju malog prostora i dobroj organizaciji.
SKELET
- Potpuno prozirno pročelje omogućuje dobru vizuru u interijer i kroz njega se vidi metalni skelet koji ide 360 stupnjeva ukrug. On ima višestruku funkciju: element vertikalnog povezivanja za pristup galeriji, mogućnost vertikalnog izlaganja namještaja i samim time bolju iskoristivost prostora, nosač kutija za odlaganje, od kojih neke svoju dubinu iskorištavaju za skrivene skladišne prostore, prepoznatljiv element i model izlaganja artikala. Istovremeno je takvom organizacijom prostora omogućeno izlaganje velikog broja artikala, s tim da svaki dobije svoj mini prostor i ne djeluje natrpano - objasnila je vlasnica.
No, prvenstvena ideja trgovine je ponuda dizajnerskih “sitnica” za dom, koje nisu nužno male, poput fotelja, stolića, posuđa...
- Neki se boje da za ovakve koncepte nema mjesta u manjim gradovima, no mi mislimo da su upravo manje sredine sjajne jer možemo ponuditi individualniji pristup. Kod odabira asortimana vodimo se, prije svega, idejom i inovativnošću. Cijena nije nit vodilja odabira. Imamo sitnica raznih svjetskih i naših dizajnera, a radimo na tome da u trgovini imamo što više hrvatskog dizajna - dodaje.
Mnogi su predmeti u ponudi, unatoč raširenom mišljenju da su oni dizajnirani jako skupi, cjenovno pristupačni.
- Smatram da je ljudima dosta hiperprodukcije, uvijek istih stvari, i da za našu ponudu itekako ima mjesta i u Puli. Reakcije su, iako smo očekivali pozitivne, iznad svih naših očekivanja - smije se Sara.
Foto: Miroslav Dilberović
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....