Domaći turizam godinama nezaustavljivo raste, na veselje onih koji od njega žive, a počesto i uz negodovanja onih koji kritiziraju ‘masovni turizam’ i vrstu gostiju. Da u Hrvatskoj itekako ima velikih igrača koji već neko vrijeme dovode nešto drugačiji profil gostiju te da domaći turizam ima potencijala za puno više, dokazuje hotel San Canzian u Istri koji je pokrenut 2019. godine. San Canzian sada postaje projekt koji se širi u rezidencijalno naselje i zasebnu kompaniju za high-end hotelski menadžment. Upravo s Igorom Barbom, direktorom kompanije Sileo Collection, razgovarali smo o stanju u domaćem turizmu, ali i prilikama za budućnost.
Igor Barba je u Hrvatsku došao nakon dvadesetogodišnje karijere u menadžmentu luksuznih hotela u Kini, Tajlandu, Turskoj, Grčkoj, Italiji... Najveći dio svog bogatog iskustva stekao je u jednom od najpoznatijih hospitality brendova Aman. Sada to iskustvo koristi kako bi na domaćem tržištu pomogao izgraditi još jedan luksuzan brend, ali i pokrenuti kompaniju za upravljanje hotelima.
Nudit ćete usluge menadžmenta drugim hotelima. Kako to točno funkcionira? Radi li se o konzultantskom poslu ili ste u tom slučaju svojevrsni posrednik koji hotelima ‘nabavlja’ top menadžere? Ili pak stvar funkcionira tako da imate svoje zaposlenike s kojima onda radite na određenim projektima?
Ne radi se o primarno konzultantskom poslu, već o klasičnom hotelskom menadžmentu. Naš cilj je upravljanje luksuznim hotelima do otprilike 50 soba. Kada kažem upravljanje, to podrazumijeva i logistiku, prodaju, marketing, PR i slično. Već imamo San Canzian Hotel & Residences, za kojeg zaista bez lažne skromnosti možemo reći da je pomaknuo granice hotelskog biznisa u regiji, a prateći njegov model, svoje ćemo usluge nuditi i drugima. Nije nam cilj raditi franšizu; želimo da nam budući klijenti povjere svoj hotel na upravljanje, a mi ćemo imati autonomiju pri izboru menadžmenta i ostalih zaposlenika, jer na taj način možemo garantirati visoki standard koji želimo uspostaviti. Oformili smo jedan izuzetan tim individualaca, koji pod vodstvom mojih kolega i mene čine osnovu menadžment ekipe Sileo Collectiona. S daljnjim širenjem očekujemo da će nam se pridružiti još profesionalaca iz struke. Ovo je svojevrstan startup, krećemo ispočetka, ali na jako stabilnim temeljima i planiramo jednako stabilan rast.
Prvi projekt su vile i rezidencije brenda San Canzian. Što nam možete reći o njima? Koliko ih je i po čemu su specifične? Kakvo osvježenje planirate dovesti u njih te što će ih činiti posebnima u upravljačkom smislu?
Rezidencijalno naselje u neposrednoj blizini hotela San Canzian sastoji se od 14 vila i 20 rezidencija koje će biti u potpunosti opremljene i servisirane kao hotelske sobe. Nešto kao iskustvo boravka u San Canzianu, ali u prostorno mnogo raskošnijem ambijentu. Kao što smo San Canzian radili s imperativom da se maksimalno uklopi u prostor, za što smo već dobili brojne pohvale, isti cilj smo imali i s novim projektom. Ono što ih čini posebnima je ono što takvog proizvoda, takozvani fully-serviced vila u zatvorenom naselju s mnoštvom zajedničkih sadržaja na hrvatskom tržištu nema, barem koliko znamo. Kao hotelski brend operater, kupcima vila i rezidencija ćemo ponuditi upravljanje koje će biti provedeno po standardima hotelskog poslovanja. Ovakav koncept nije nepoznat u svijetu, posebno u Aziji i SAD-u.
Vile i rezidencije su ustvari kuće istarskog sela i ne promatramo ih zasebno, već kreiramo zajednicu i stvaramo život u samom naselju, baš kao što i svako susjedstvo ima svoje specifičnosti, bilo da je riječ o igranju šaha pod drvetom ili djeci koja se igraju na lokalnom igralištu. Da bismo to postigli, ponudit ćemo program sadržaja koji je takvom gostu potreban i zanimljiv, a istovremeno uklopljen u lokalnu zajednicu u kojoj se nalazi. Naše naselje imat će spa centar, cvjećarnu, slastičarnu, galeriju, klub, malu tržnicu s lokalnim proizvođačima autohtonih namirnica te čak svoj trg kao mjesto okupljanja. Za buduće vlasnike ovo je također poslovna prilika svjetski potvrđenog modela prodaje i povratnog najma u kojem investitor kupuje vilu ili rezidenciju i predaje je ju u zakup u kojem njegova nekretnina postaje dio San Canzian hotela. San Canzian zatim kompletno preuzima brigu o cjelokupnom hotelskom poslovanju, kako bi kupci mogli bezbrižno uživati u vlasništvu nekretnine i istovremeno ostvarivati ugovorno definirani prihod na kraju svake godine.
Osnivanje hotelske menadžment grupe u Hrvatskoj je veliki korak. Koje su vaše glavne vizije i ciljevi za razvoj ove grupe? Koje su tu možda specifičnosti hrvatskog tržišta na koje morate paziti? Također, koji su vam željeni budući klijenti?
Cilj je ostaviti trag, a mogu reći da ću osobno uživati u osnivanju hotelske kompanije. Hrvatska je izuzetno plodno tlo za razvoj turizma, s jedne strane sam iznenađen da ovdje još uvijek nema puno međunarodnih brendova, ali zato ima dovoljno domaćih uspješnih brendova, izuzetno kvalitetnih, odličnih u poslovanju. Želimo napraviti nešto što je originalno hrvatsko, ali ukorak sa svjetskim standardima u segmentu luksuznog hotelijerstva. Nije riječ o tome da hotelijerstvo u Hrvatskoj nije na visokoj razini, jest, ali želimo ljestvicu podignuti još više, neprestano unaprjeđivati svoj rad i ovaj segment. Sam razvoj Sileo Collectiona predviđa, nakon dovršetka drugog dijela projekta San Canzian, u razumnom vremenskom roku preuzeti upravljanje određenog broja hotela u Hrvatskoj. Željeni budući klijenti su svi koji prepoznaju kvalitetu proizvoda i usluge koje mi prodajemo, ali isto tako, ne manje bitno, svi oni koje mi prepoznamo kao partnere s kojima želimo raditi i s njima rasti.
Sileo planira napraviti i akademiju izvrsnosti za hotelijere. Kakva je situacija s ovim kadrom u Hrvatskoj općenito? Što će biti glavni zadatak akademije?
Važno je naglasiti da nije riječ o službenoj obrazovnoj instituciji, već o ulaganju u edukaciju i trening našeg osoblja i menadžmenta. Pravilnim odabirom kadra, idealno lokalnog s internacionalnim iskustvom, napravili smo prvi i najvažniji korak. Primjerice, postoji određen broj ljudi iz Hrvatske koji rade za internacionalne brendove u inozemstvu - uvjeren sam da se velikom broju njih može prići i pridobiti ih da rade za luksuzni brend u svojoj zemlji. Ovo je na neki način i ono što sam sam napravio. Proveo sam više od 15 godina radeći u inozemstvu: Kina, Tajland, Grčka, Kambodža, Turska, Filipini, Italija… radeći za jedan od najprestižnijih hotelskih brendova, Aman. Radeći toliko godina na zanimljivim i egzotičnim odredištima, stekne se jako puno profesionalnog, ali i životnog iskustva. Ako sam nešto naučio mijenjajući sve te gradove, zemlje i kontinente, jest da ne postoji loša ili manje vrijedna destinacija, s manjim predispozicijama za uspjeh. Mnoge od ovih su imale značajno lošiju startnu poziciju od Hrvatske pa su uspjele pa sam stoga siguran da je uspjeh kod nas neminovan. Ako sam se ja odlučio i pronašao nešto primamljivo i motivirajuće u odabiru Hrvatske kao odredišta za nastavak karijere i nove poslovne izazove, siguran sam da je tu značajan broj ljudi koji razmišlja isto. Pravilnom regrutacijom jezgre tima, na čemu nesumnjivo radimo, jest da će krajnji rezultat biti upravo akademija izvrsnosti.
Hrvatski turizam sve više karakteriziraju skupe cijene, no to sa sobom ne znači nužno i luksuzni tretman. Kako komentirate i kako u budućnosti vidite taj trend? Generalno, gdje je i kakav je luksuz u Hrvatskoj?
Visoke cijene svakako bi trebao pratiti luksuzni tretman. Iako, to je uvijek jako individualan doživljaj koliko je što nekome skupo ili pak luksuzno. Primjetan je generalni porast cijena, kako u Hrvatskoj, tako i u ostatku svijeta, uzrokovan inflacijom. Međutim tu je i nešto što se zove potražnja; hrvatski turizam je otvoreno tržište, a veća potražnja diktira i više cijene. U tom kontekstu mogu razumjeti da veće cijene nisu uvijek ispraćene adekvatnom uslugom, a trebale bi biti. Siguran sam da su kolege hotelijeri toga svjesni i rade na unaprjeđenju svojih usluga. Spomenuli ste luksuzni tretman - riječ je upravo o segmentu u koji smo ušli s našim projektom San Canzian, segment koji želimo popuniti, unaprijediti. Segment u kojem vidimo razvoj tvrtke Sileo Collection. Naš je cilj na neki način redefinirati segment luksuznog turizma u Hrvatskoj, uvodeći novi pojam kvalitete, drugačiju uslugu, inovativni pristup koji dosad nije bio toliko čest. Sigurni smo da ćemo u ovim pothvatima i uspjeti, jer nam vjetar u leđa i čvrsti temelj daje iskustvo projekta San Canzian, ali i stručnost i strast Sileo Collection tima, i na kraju, vizionarstvo i entuzijazam osnivača i vlasnika, Siniše Šare i Leopolda Botterija.
Koje su kvalitete ključne za lidere u hotelskoj industriji?
Strast. Za mene je ona uvijek na prvom mjestu, morate voljeti ono što radite u svakoj industriji, a posebno u ovoj. Moj je stav da ništa ne može biti izazovno ako nema strasti, a ona se iznova budi sa svakim novim projektom. Možete imati stotine vještina, ali ako ne možete ljude inspirirati i motivirati da rade ovaj posao strastveno, sve pada u vodu.
Bogato iskustvo ste stjecali u zemljama diljem svijeta. U kojoj se mjeri u određenim državama razlikuje način na koji gosti pristupaju boravku u hotelu i odmoru generalno?
Imam više odgovora na to pitanje. Naime, u svom bogatom iskustvu rada u zemljama diljem svijeta, gosti su posvuda velikom većinom bili internacionalni i vrlo iskusni putnici, s obzirom da je riječ o luksuznim hotelima. U tom kontekstu gosti isto ili slično pristupaju odmoru. Lokacija samog hotela je više bila faktor razlikovanja pristupanja boravku/odmoru. Određene aktivnosti i fokusi bi zaokupili goste u plažnim resortima, dok bi neke druge bile aktualne u planinskim hotelima na skijaškim stazama ili pak u hotelima orijentiranim na kulturni turizam. Odličan primjer je i klijentela koja dolazi u naš San Canzian u Istri – oni ne dolaze zbog mora i kupanja, nego zbog odmora, potpunog opuštanja, vrhunske hrane. Možemo reći da je u jednoj mjeri to i upoznavanje kulture kroz gastro iskustvo. Ali što god da je gostu fokus, po kakvo god da je iskustvo došao, naš je zadatak da to prepoznamo i omogućimo mu da to i iskusi. Upravo je to ono po čemu se želimo razlikovati od ostalih, vrhunska usluga 24/7 i pažnja na detalje kakvu u regiji još nismo vidjeli.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Real Grupe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....