Indonezijski parlament odobrio je prijedlog zakona o preseljenju glavnog grada iz grada Jakarte u potpuno novi grad koji će se graditi na otoku Borneo, 1300 kilometara od sadašnje prijestolnice. Odluka, prvi put objavljena 2019., dolazi kao reakcija na bezbroj izazova s kojima se suočava Jakarta, uključujući onečišćenje, prometne gužve i, možda najopasniji, porast morskih voda. Kao posljedica pretjeranog crpljenja podzemnih voda, brze urbanizacije i porasta razine mora, 40% grada trenutno je ispod razine mora, što infrastrukturi sve teže štiti stanovnike. Predsjednik Joko Widodo predlaže alternativu: preseljenje administrativnog središta zemlje u novu zelenu metropolu, koja će se zvati Nunsantara, što na starom javanskom znači ‘arhipelag‘, prenosi Archdaily.
Čovjek koji stoji iza ove odluke, predsjednik Joko Widodo, prethodno je bio guverner glavnog grada. Tijekom ovog mandata nastojao je zadovoljiti potrebe običnih Indonežana. Budući da su zabrinutost u vezi s kvalitetom vode i zraka, prometom i rizicima od poplava bili najhitniji problemi, g. Joko je krenuo u poboljšanje mreže javnog prijevoza te izgradnju i podizanje bedema. Također je predložio izgradnju umjetnih otoka za zaštitu obala Jakarte. Sva ova rješenja pokazala su se privremenima jer vode nastavljaju rasti.
Sada se Jokov pristup promijenio, fokusirajući se umjesto toga na stvaranje novog početka za Indoneziju, novog planiranog grada prilagođenog klimatskim promjenama. U ekološkom žargonu ova je strategija poznata kao "upravljano povlačenje". Predstavlja svrhovito i kontrolirano povlačenje zajednica s ugroženog zemljišta. Odluka Indonezije predstavlja možda jedan od najopsežnijih prikaza ove strategije. Iako ima mnogo kritičara i suočava se s političkim protivljenjem, ovaj novi grad predstavlja i izazove i prilike, budući da ga mnogi Indonežani vide kao znak nade za novi, pravedniji grad za etnički raznoliko stanovništvo zemlje.
Novi grad Nunsantara nalazit će se na otoku Borneo, trećem najvećem otoku na svijetu. Prema riječima Joka Widodoa, grad će raditi na obnovljivoj energiji i bit će optimiziran za pješački promet i učinkovit javni prijevoz. U 2019. godini blizu 300 tvrtki natjecalo se za priliku da razviju glavni plan. Odabran je indonezijski urbanist Sibarani Sofian. Njegov prijedlog temelji se na lokalnoj klimi i uvjetima terena, predlažući zgrade na štulama i uzdignute šetnice kako bi se zaobišao brdoviti teren Bornea i omogućilo rashlađivanje povjetarca i raspršivanje kišnice. Međutim, politički utjecaj prevladava tijekom procesa dizajna.
Iako do sada nijedna građevina nije dovršena, prema New York Timesu, postoji pritisak da se prva faza izgradnje dovrši do kraja 2024., kada g. Joku završava mandat. Ova ubrzana vremenska linija izaziva zabrinutost u vezi s poteškoćama u gradnji na tankom glinenom tlu, koje ne može lako podnijeti velike zgrade potrebne za smještaj očekivanih 60.000 stanovnika koji će se useliti do sljedeće godine. Dodatne brige odnose se na proces krčenja šuma. Dok vlasti jamče da se većina zemljišta planiranog za urbanizaciju sastoji od kultiviranih plantaža eukaliptusa, a ne prašuma, neke skupine za zaštitu okoliša izrazile su zabrinutost jer nije objavljena procjena utjecaja na okoliš. Projekt, koji je trenutno u tijeku, bit će jedan od najvećih infrastrukturnih projekata koje je poduzela indonezijska vlada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....