PROFIL

Domaći dizajn-brend NUNC oduševio na sajmu namještaja Imm Cologne u Kölnu

Lijepi proizvodi koji reflektiraju lokalno naslijeđe. Iza osnivanja brenda stoji Ancona Grupa iz Đakova, a proizvode su oblikovali mladi dizajneri iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije

Na najvažnijem svjetskom sajmu namještaja Imm Cologne u Kölnu, koji je nedavno završen, uspješno je lansiran i predstavljen novi hrvatski dizajn-brend NUNC. Riječ je o brendu čiji je dizajn izrazito praktične i funkcionalne primjene za dom, poslovne prostore i hotelsko-ugostiteljske interijere.

Predsjednik Uprave Ancona Grupe Markica Stanušić iznimno je zadovoljan lansiranjem NUNC-a na međunarodno tržište. - Stručni posjetitelji sajma pozitivno su ocijenili kvalitetu proizvoda te su se ugodno iznenadili njihovom kvalitetom, raznolikošću i zrelim dizajnom. Više puta su nas posjetitelji štanda prozvali pravim osvježenjem sajma. Time ohrabreni nastavljamo s doradom proizvoda, nakon čega pokrećemo njihovu serijsku proizvodnju i suradnju s novim, međunarodonim dizajnerima. Tijekom ove godine u Zagrebu ćemo otvoriti i prvi showroom NUNC-a - izjavio je predsjednik Uprave Ancona Grupe, koja stoji iza osnivanja ovog mladog brenda.

DRVO I METAL

Cijela priča se zapravo zakotrljala kada je Ancona Grupa, potaknuta uspjehom konceptualne kuhinje Slavonika u Milanu prošle godine, nastavila suradnju s domaćim dizajnerima. Tako su proizvode za ovaj brend oblikovali dizajneri mlađe generacije, poglavito iz Hrvatske, ali i Makedonije te Bosne i Hercegovine. Kolekciju je kurirao Nikola Radeljković iz Numen/ForUsea, koji je u NUNC-u zadužen za strateški razvoj dizajna. Proizvodi razvijeni za prvu kolekciju izrađeni su u kombinaciji pločastog i ojastučenog namještaja te punog drveta i metala, a to su redom: naslonjač Ruvo (dizajn: Vladimir Madunić), komoda Duja (dizajn: RU:T), stolac Bolta (dizajn: Regular Company), barski stolac Cot (dizajn: RU:T i Nataša Njegovanović), KIER (krevet, damski stolić, vješalica s ogledalom, dizajn: Nataša Njegovanović), razdjelnik za sobu Taraba (dizajn: Katerina Trpovska), modularni stol Ala (dizajn: RU:T i N. Njegovanović), modularne police Sfumato (dizajn: Filter) i ogledalo Eho (dizajn: Lea Aviani).

Svi ovi proizvodi diče se dizajnom suvremene reinterpretacije karakteristične mješavine srednjoeuropskog i mediteranskog kulturnog nasljeđa s primjesama otomanske tradicije i dinarske usmene predaje.

KVALITETA

- NUNC se oslanja na raznoliku tehnologiju proizvodnje namještaja Ancona Grupe iz Đakova, koja je tehnološki najjača u pločastim materijalima, naročito u lakiranju MDF-a, gdje regionalno ne postoji ozbiljna konkurencija. Taktilno i estetski komplementarni glatkim lakiranim plohama MDF-a, identitet dizajna proizvoda ovdje se fokusira na detalje izrađene iz hrasta i javora koji se dobro kombiniraju s tankim, konstruktivnim elementima od čeličnih profila. Slavonija nam je vrelo inspiracije, od etnografske baštine, pejzaža, hrane, pa sve do sirovinske datosti tj. visokokvalitetnog masivnog drva, ponajprije slavonskog hrasta lužnjaka. Uzimajući u obzir cjelokupni kontekst u kojemu se razvija NUNC, aktivacija potencijala regionalnog dizajna, mapirana i formirana kroz projekt Young Balkan Designers, nametnula se kao jedina logična opcija. Dizajneri koji dolaze iz raznih sredina donijeli su vlastito viđenje i interpretaciju konteksta koji im je ipak po nekom ključu blizak. Iskustvo bavljenja dizajnom na jugoistoku Europe nužno usmjerava dizajnera dosjetljivošću, skromnošću i iskrenošću, koje, po mojem mišljenju, predstavlja kvalitetu osjetnu i u proizvodima NUNC-a - objasnio je Nikola Radeljković.

Glavna inspiracija za nastanak kolekcije su im bili etnografska baština, lijepi pejzaži i ukusna hrana iz Slavonije

Foto: Domagoj Kunić, Sergjy Kadulin

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. studeni 2024 02:20