Simon Larkin, event direktor WRC-a nakon svečanog proglašenja najboljih u Zagrebu imao je samo riječi hvale i nije dvojio. "Croatia Rally vrlo je jak i apsolutno će biti u kalendaru sljedeće godine, a radimo i na višegodišnjem ugovoru.”
Izjave koje sigurno laskaju, osobito u vremenima kada Velika Britanija traži povratak, a SAD ulazak u WRC kalendar, a kakav je budućnost Hrvatsku upitali prvog čovjeka Croatia Rallyja, Daniela Šaškina.
„Pred nama je produženje ugovora s Vladom RH o sufinanciranju. Aktualna odluka vrijedi još za 2024., no, nadamo se da će biti donesena i odluka za sljedeće trogodišnje razdoblje, do 2027. Uslijedit će pregovori s gradom domaćinom i svim ostalim partnerima o nastavku suradnje. Vjerujem da će to proći u pozitivnom tonu, jer priča je dokazano jako dobra za Hrvatsku, njenu promociju, ali i izravnu zaradu.
Croatia Rally i bez kiše ponovno se pokazao pravom enigmom za vozače i momčadi. Hoćete li i u narednim godina zadržati kostur aktualnog itinerera?
„Koncept promjene jednog do dva brzinca godišnje se pokazao izvrsnim. Htjeli bismo pokazati još neke dijelove Hrvatske, zato to i radimo. Nastojimo malo izmiješati itinerer ubacivanjem nekih novih izazova, da posadama nije uvijek sve poznato. Kao relijaš gledam na to što bi mi smetalo, a što bi mi najviše odgovaralo. Kad bih išao na utrku na kojoj sve znam, a da na njoj nije baš svaki brzinski ispit legendaran, onda bih volio probati nešto novo.
Tako nastojimo zadržati legendarne brzince i mislim da je to dobar koncept. Uvijek postoji i mogućnost promjene lokacije, sve u cilju promocije što većeg dijela Hrvatske. Dvije su varijante koje spominjem od samog početka, od kad je WRC stigao u Hrvatsku. Jedna je u trokutu Zadar – Šibenik – Gospić, gdje sigurno ima dobrih staza, no tamo se rally nikad nije vozio, pa je to možda i najmanje izgledno rješenje. S druge strane ako postavimo servisno parkiralište na Grobniku, mogli bismo pokriti tri županije, a razmišljamo i o servisu u Poreču ili Rovinju. To su puno izglednije priče. Naravno, dok nas Zagreb želi, mi ćemo tu ostati. Zagreb se pokazao kao odličan domaćin i partner!
- U početnim planovima bio je Super Special Stage koji bi dodatno „zapalio” atmosferu u četvrtak. Prvu godinu iz igre je ispao zbog kovida, ali ni ove godine ga nismo vidjeli.
„Iskreno u prethodnim izdanjima nismo našli savršenu poziciju za takav kratak brzinski ispit od svega 1 do 3 kilometra. To bi trebalo biti na nekom značajnom mjestu. Španjolci su to radili ispred Nacionalne palače, Meksikanci kroz katakombe u Leonu, Finci kroz park u centru Tartua, Grci i Australci na stadionima. Treba nam vrlo zanimljiva pozicija da bismo to radili, a opet morate zadovoljiti puno elemenata. Tu mislim na pristup publike i sigurnost gledatelja i natjecatelja. No, u razgovorima smo s City Centrom One i postoji mogućnost da to napravimo na području istog.”
- Logističke prednosti Zagreba su jasne i teško zamjenjive. Ipak, može li Rally u budućnosti promijeniti svoje sjedište?
„Osobno sam jako zadovoljan u Zagrebu. Blizu nam je zračna luka, publika do servisa se može gradskim prijevozom, a trkaći automobili brzo izlaze iz grada prema brzincima. Činjenica je da FIA nije zadovoljna s podlogom servisnog parkirališta, a s druge strane njegova je lokacija savršena. Tvrda podloga učinili bi ga jednim od najboljih servisnih parkirališta na svijetu, a istodobno, taj prostor mogao bi služiti za puno drugih kulturnih ili sportskih manifestacija tijekom godine. U tom smjeru će ići naši razgovori s gradom Zagrebom u kojem imamo jakog partnera, baš kao i u Turističkoj zajednici Grada Zagreba. Želim da nešto bude vrlo jasno.
Mi od grada Zagreba, od Republike Hrvatske, ali ni od nekog trećeg ne tražimo ništa besplatno. U svima želimo imati partnere i želimo da svi budu zadovoljni u tom odnosu. Imamo vrijedan svjetski projekt što potvrđuje i stručna studija Ekonomskog fakulteta u Zagrebu koju je izradio prof. Kesar sa svojim timom. Studija koja otkriva da je Hrvatsku, a primarno Zagreb, prošle godine u vrijeme Croatia Rallyja posjetilo 310.000 poklonika WRC-a što se snažno odrazilo na povećani broj noćenja a zatim i na osobnu potrošnju, osobito na području Zagreba, dok su ukupni ekonomski učinci za Republiku Hrvatsku, a to znači i na Zagreb, procijenjeni na preko 55 milijuna eura, odnosno 105 ukupne generirane potrošnja jer dio se događa i u inozemstvu. Zaradili smo taj novac od jednog sportskog događaja u periodu od realno 7 do 10 dana i pitanje od kojeg polazimo je jednostavno. Želimo li svi mi da ovaj projekt ostane u Hrvatskoj i Zagrebu ili želimo tražiti neke druge opcije? Očekujem i nadam se konkretnim razgovorima s konkretnim dogovorima i ciljevima. Pogotovo jer smo ove godine imali 400.000 gledatelja, što je na ovim prostorima nezapamćeno.”
- Koji su konkretni problemi financiranja i što znači završiti Rally u minusu?
„To znači prebacivati troškove na iduću godinu i ulaziti u sve veće dubioze. Na svu sreću, moj partner Marin Frčko i ja uložili smo vlastiti novac u samom početku. Bez tog novca ćemo preživjeti, ali daljnji gubici su opasni za našu manifestaciju. Vjerujemo da ćemo ovu godinu završiti u blagom plusu s kojim ćemo pokriti gubitke iz prve i druge godine. Ovim tempom mogli bismo stati na noge za pet do sedam godina ako se ne dogode neke nove krize.
Da bismo imali kvalitetniji i bogatiji svečani start s kojeg će slika otići u svijet, treba nam još novca ili novi partner, primjerice Ministarstvo kulture. Imamo što pokazati, narodne nošnje, povijesne vojne postrojbe, Lado, Krila oluje, Nikolu Teslu... Ideja nam ne nedostaje ni u drugim segmentima. Živimo u zemlji u kojoj je malo tržište i tu je vrlo teško pronaći komercijalnog sponzora koji može uložiti značajna sredstva i to je konstantna borba. Isto tako, zadržati 2000 ljudi koji znaju i vrijede na okupu je gotovo nemoguća misija, pogotovo kada od njih godinu za godinu tražite da rade kao volonteri ili u odgovornijim segmentima za realno premale naknade i za Hrvatske prilike.”
- Redefiniranje odnosa s Hrvatskim auto i karting savezom je također jedna od zadaća koja vas očekuje u idućem razdoblju.
„Dobili smo pohvale sa svih strana. FIA kaže da smo jedan od najbolje organiziranih rallyja, WRC Promotor nudi višegodišnji ugovor, što nam je veliko priznanje, a zadovoljni su i naši partneri koji ulažu svake godine sve više u projekt. Naši odnosi s matičnim Savezom su korektni. Ugovor kojeg imamo s HAKS-om je vrlo jasan, nema se tu što redefinirati. Mi svoje obveze izvršavamo uvijek u roku ili prije roka kad je Savez u pitanju. Mi i Klubovi organiziramo WRC a Marin i ja smo od samog početka pokretači, financijeri i organizatori dok Savez nadzire provodimo li sve sigurnosne i ostakle propise i pomaže kod mnogih birokratskih pitanja.
Našem Savezu također podnosimo izvještaj o raznim segmentima organizacije. WRC donosi novac Savezu i stvara nove kadrove, iskusne suce, dižemo interes za autosportom u Hrvatskoj i još mnogo toga. Imamo posadu koju čine brat i sestra Ravenščak koji će 2024. nastupiti na 5 WRC utrka u klasi WRC3. Trenutno čekamo zeleno svjetlo od našeg Saveza i predsjednika Štetnera. Čim dobijemo još jedan „palac gore“ krećemo u pripremu izdanja WRC Croatia Rally 2024.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....