razgovor

Daniel Šaškin: ‘Želimo ostati u Zagrebu i dodatno užariti atmosferu na otvaranju‘

Croatia Rally u tri dosadašnja izdanja stekao je reputaciju i promotori nude višegodišnje mjesto u kalendaru

Daniel SŠaškin

 Boris Kovačev/CROPIX

Simon Larkin, event direktor WRC-a nakon svečanog proglašenja najboljih u Zagrebu imao je samo riječi hvale i nije dvojio. "Croatia Rally vrlo je jak i apsolutno će biti u kalendaru sljedeće godine, a radimo i na višegodišnjem ugovoru.”

Izjave koje sigurno laskaju, osobito u vremenima kada Velika Britanija traži povratak, a SAD ulazak u WRC kalendar, a kakav je budućnost Hrvatsku upitali prvog čovjeka Croatia Rallyja, Daniela Šaškina.

„Pred nama je produženje ugovora s Vladom RH o sufinanciranju. Aktualna odluka vrijedi još za 2024., no, nadamo se da će biti donesena i odluka za sljedeće trogodišnje razdoblje, do 2027. Uslijedit će pregovori s gradom domaćinom i svim ostalim partnerima o nastavku suradnje. Vjerujem da će to proći u pozitivnom tonu, jer priča je dokazano jako dobra za Hrvatsku, njenu promociju, ali i izravnu zaradu.

Croatia Rally i bez kiše ponovno se pokazao pravom enigmom za vozače i momčadi. Hoćete li i u narednim godina zadržati kostur aktualnog itinerera?

„Koncept promjene jednog do dva brzinca godišnje se pokazao izvrsnim. Htjeli bismo pokazati još neke dijelove Hrvatske, zato to i radimo. Nastojimo malo izmiješati itinerer ubacivanjem nekih novih izazova, da posadama nije uvijek sve poznato. Kao relijaš gledam na to što bi mi smetalo, a što bi mi najviše odgovaralo. Kad bih išao na utrku na kojoj sve znam, a da na njoj nije baš svaki brzinski ispit legendaran, onda bih volio probati nešto novo.

image

Predsjednik HOO, Zlatko Mateša, za svoj doprinos realizaciji WRC utrke od organizatora je dobio zahvalnicu

CROPIX

Tako nastojimo zadržati legendarne brzince i mislim da je to dobar koncept. Uvijek postoji i mogućnost promjene lokacije, sve u cilju promocije što većeg dijela Hrvatske. Dvije su varijante koje spominjem od samog početka, od kad je WRC stigao u Hrvatsku. Jedna je u trokutu Zadar – Šibenik – Gospić, gdje sigurno ima dobrih staza, no tamo se rally nikad nije vozio, pa je to možda i najmanje izgledno rješenje. S druge strane ako postavimo servisno parkiralište na Grobniku, mogli bismo pokriti tri županije, a razmišljamo i o servisu u Poreču ili Rovinju. To su puno izglednije priče. Naravno, dok nas Zagreb želi, mi ćemo tu ostati. Zagreb se pokazao kao odličan domaćin i partner!

- U početnim planovima bio je Super Special Stage koji bi dodatno „zapalio” atmosferu u četvrtak. Prvu godinu iz igre je ispao zbog kovida, ali ni ove godine ga nismo vidjeli.

„Iskreno u prethodnim izdanjima nismo našli savršenu poziciju za takav kratak brzinski ispit od svega 1 do 3 kilometra. To bi trebalo biti na nekom značajnom mjestu. Španjolci su to radili ispred Nacionalne palače, Meksikanci kroz katakombe u Leonu, Finci kroz park u centru Tartua, Grci i Australci na stadionima. Treba nam vrlo zanimljiva pozicija da bismo to radili, a opet morate zadovoljiti puno elemenata. Tu mislim na pristup publike i sigurnost gledatelja i natjecatelja. No, u razgovorima smo s City Centrom One i postoji mogućnost da to napravimo na području istog.”

image

Revijalni start utrke WRC Croatia Rally 2023

Goran Mehkek/CROPIX

- Logističke prednosti Zagreba su jasne i teško zamjenjive. Ipak, može li Rally u budućnosti promijeniti svoje sjedište?

„Osobno sam jako zadovoljan u Zagrebu. Blizu nam je zračna luka, publika do servisa se može gradskim prijevozom, a trkaći automobili brzo izlaze iz grada prema brzincima. Činjenica je da FIA nije zadovoljna s podlogom servisnog parkirališta, a s druge strane njegova je lokacija savršena. Tvrda podloga učinili bi ga jednim od najboljih servisnih parkirališta na svijetu, a istodobno, taj prostor mogao bi služiti za puno drugih kulturnih ili sportskih manifestacija tijekom godine. U tom smjeru će ići naši razgovori s gradom Zagrebom u kojem imamo jakog partnera, baš kao i u Turističkoj zajednici Grada Zagreba. Želim da nešto bude vrlo jasno.

image

Zagreb se pokazao kao odličan domaćin i partner, i dok nas Zagreb želi, mi ćemo tu ostati, ističe Šaškin

Nikos Katikis/Panoramic/Prof

Mi od grada Zagreba, od Republike Hrvatske, ali ni od nekog trećeg ne tražimo ništa besplatno. U svima želimo imati partnere i želimo da svi budu zadovoljni u tom odnosu. Imamo vrijedan svjetski projekt što potvrđuje i stručna studija Ekonomskog fakulteta u Zagrebu koju je izradio prof. Kesar sa svojim timom. Studija koja otkriva da je Hrvatsku, a primarno Zagreb, prošle godine u vrijeme Croatia Rallyja posjetilo 310.000 poklonika WRC-a što se snažno odrazilo na povećani broj noćenja a zatim i na osobnu potrošnju, osobito na području Zagreba, dok su ukupni ekonomski učinci za Republiku Hrvatsku, a to znači i na Zagreb, procijenjeni na preko 55 milijuna eura, odnosno 105 ukupne generirane potrošnja jer dio se događa i u inozemstvu. Zaradili smo taj novac od jednog sportskog događaja u periodu od realno 7 do 10 dana i pitanje od kojeg polazimo je jednostavno. Želimo li svi mi da ovaj projekt ostane u Hrvatskoj i Zagrebu ili želimo tražiti neke druge opcije? Očekujem i nadam se konkretnim razgovorima s konkretnim dogovorima i ciljevima. Pogotovo jer smo ove godine imali 400.000 gledatelja, što je na ovim prostorima nezapamćeno.”

image

Prema policijskim izvještajima Croatia Rally ove godine je privukao 400.000 gledatelja, a već tradicionalno jedan od najposjećenijih lokacija je podnožje kaštela u Novigradu

Profimedia

- Koji su konkretni problemi financiranja i što znači završiti Rally u minusu?

„To znači prebacivati troškove na iduću godinu i ulaziti u sve veće dubioze. Na svu sreću, moj partner Marin Frčko i ja uložili smo vlastiti novac u samom početku. Bez tog novca ćemo preživjeti, ali daljnji gubici su opasni za našu manifestaciju. Vjerujemo da ćemo ovu godinu završiti u blagom plusu s kojim ćemo pokriti gubitke iz prve i druge godine. Ovim tempom mogli bismo stati na noge za pet do sedam godina ako se ne dogode neke nove krize.

image

Harapin, Ćuk, Vujisić, Trbojević, Širinić, Frčko, Budimir, Deljkić, Šaškin, Šivak, Dedić, Štefanić i Tisaj – samo su vrh organizacijske piramide

Darko Tomaš/CROPIX

Da bismo imali kvalitetniji i bogatiji svečani start s kojeg će slika otići u svijet, treba nam još novca ili novi partner, primjerice Ministarstvo kulture. Imamo što pokazati, narodne nošnje, povijesne vojne postrojbe, Lado, Krila oluje, Nikolu Teslu... Ideja nam ne nedostaje ni u drugim segmentima. Živimo u zemlji u kojoj je malo tržište i tu je vrlo teško pronaći komercijalnog sponzora koji može uložiti značajna sredstva i to je konstantna borba. Isto tako, zadržati 2000 ljudi koji znaju i vrijede na okupu je gotovo nemoguća misija, pogotovo kada od njih godinu za godinu tražite da rade kao volonteri ili u odgovornijim segmentima za realno premale naknade i za Hrvatske prilike.”

- Redefiniranje odnosa s Hrvatskim auto i karting savezom je također jedna od zadaća koja vas očekuje u idućem razdoblju.

„Dobili smo pohvale sa svih strana. FIA kaže da smo jedan od najbolje organiziranih rallyja, WRC Promotor nudi višegodišnji ugovor, što nam je veliko priznanje, a zadovoljni su i naši partneri koji ulažu svake godine sve više u projekt. Naši odnosi s matičnim Savezom su korektni. Ugovor kojeg imamo s HAKS-om je vrlo jasan, nema se tu što redefinirati. Mi svoje obveze izvršavamo uvijek u roku ili prije roka kad je Savez u pitanju. Mi i Klubovi organiziramo WRC a Marin i ja smo od samog početka pokretači, financijeri i organizatori dok Savez nadzire provodimo li sve sigurnosne i ostakle propise i pomaže kod mnogih birokratskih pitanja.

image

Nakon dva izdanja koja su za organizatore završili financijskim minusom, Šaškin se nada da će ovogodišnje donijeti barem mali plus kako on i njegov partner Marin Frčko koji su uložili inicijalni novac u WRC ne bi ulazili u veće dubioze

Darko Tomaš/CROPIX

Našem Savezu također podnosimo izvještaj o raznim segmentima organizacije. WRC donosi novac Savezu i stvara nove kadrove, iskusne suce, dižemo interes za autosportom u Hrvatskoj i još mnogo toga. Imamo posadu koju čine brat i sestra Ravenščak koji će 2024. nastupiti na 5 WRC utrka u klasi WRC3. Trenutno čekamo zeleno svjetlo od našeg Saveza i predsjednika Štetnera. Čim dobijemo još jedan „palac gore“ krećemo u pripremu izdanja WRC Croatia Rally 2024.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 09:47