ZABORAVLJENI KONCEPT

VW Golf GTI W12-650 bio je krajnje otkačen koncept koji nas oduševljava i 14 godina kasnije

Postavljanje masivnog W12 u Golf zahtijevalo je mnoštvo izmjena na karoseriji: automobil je proširen za 16 cm
VW Golf GTI W12-650
 VW

Volkswagen Golf generacijama je jedan od najpopularnijih kompaktnih automobila koji se na tržištu nalazi od 1974. godine kada je predstavljena prva generacija. Do danas je na tržište plasirano već 8 generacija.

Naravno, u tom razdoblju bilo je dosta vremena za različite konceptne verzije koje nisu doživjele serijsku proizvodnju, poput, po nama, najluđeg Golfa ikad - monstruoznog koncepta Golf GTI W12-650.

image
VW Golf GTI W12-650
VW

Danas, kad je Volkswagen lider po pitanju lansiranja i proizvodnje brojnih električnih automobila u Europi, ovaj koncept iz Wolfsburga gotovo da smo već zaboravili.

Čudesna varijanta Golfa GTI predstavljena je 2007. godine na popularnom meetu ljubitelja VW-a Worthersee u Austriji i bila je pravo iznenađenje.

image
VW Golf GTI W12-650
VW

Premda je mehanički bila potpuno funkcionalna nije bila do kraja bila podešena za (sigurnu) vožnju. Razlog: razvoj je trajao tek 8 tjedana za pokazivanje na meetu.

Kako bilo, VW-ovi inženjeri započeli su priču sa standardnim Golfom GTI V, no potom su iza stražnjih sjedala, središnje, ugradili golemi W12 stroj s dva turbopunjača iz Bentleya Continentala GT.

image
VW Golf GTI W12-650
VW

Postavljanje masivnog W12 u Golf zahtijevalo je mnoštvo izmjena na karoseriji: automobil je proširen za 16 cm i spušten za tri centimetra u odnosu na standardni Golf GTI V. Golema snaga od 650 KS i 720 Nm osiguravala je ubrzanje do 100 km/h za 3,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 325 km/h, a na stražnju osovinu prenosila se putem Tiptronic automatika posuđenog od modela Phaeton. Usto, prednje kočnice uzete s Audija RS4, a stražnje kočnice i osovina s Lamborghinija Gallarda.

image
VW Golf GTI W12-650
VW

Jeremy Clarkson jedan je od rijetkih novinara koji je isprobao GTI W12-650 u Top Gearu i ostao zatečen performansama na ravnim dijelovima, dok je kod vožnje zavojima primijetio da je gotovo nemoguće brzo voziti. Jedno je sigurno: VW Golf GTI W12-650 bio je krajnje otkačen koncept koji nas, međutim, još uvijek očarava i 14 godina kasnije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. listopad 2024 13:14