Volkswagen Golf generacijama je jedan od najpopularnijih kompaktnih automobila koji se na tržištu nalazi od 1974. godine kada je predstavljena prva generacija. Do danas je na tržište plasirano već 8 generacija.
Naravno, u tom razdoblju bilo je dosta vremena za različite konceptne verzije koje nisu doživjele serijsku proizvodnju, poput, po nama, najluđeg Golfa ikad - monstruoznog koncepta Golf GTI W12-650.
Danas, kad je Volkswagen lider po pitanju lansiranja i proizvodnje brojnih električnih automobila u Europi, ovaj koncept iz Wolfsburga gotovo da smo već zaboravili.
Čudesna varijanta Golfa GTI predstavljena je 2007. godine na popularnom meetu ljubitelja VW-a Worthersee u Austriji i bila je pravo iznenađenje.
Premda je mehanički bila potpuno funkcionalna nije bila do kraja bila podešena za (sigurnu) vožnju. Razlog: razvoj je trajao tek 8 tjedana za pokazivanje na meetu.
Kako bilo, VW-ovi inženjeri započeli su priču sa standardnim Golfom GTI V, no potom su iza stražnjih sjedala, središnje, ugradili golemi W12 stroj s dva turbopunjača iz Bentleya Continentala GT.
Postavljanje masivnog W12 u Golf zahtijevalo je mnoštvo izmjena na karoseriji: automobil je proširen za 16 cm i spušten za tri centimetra u odnosu na standardni Golf GTI V. Golema snaga od 650 KS i 720 Nm osiguravala je ubrzanje do 100 km/h za 3,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 325 km/h, a na stražnju osovinu prenosila se putem Tiptronic automatika posuđenog od modela Phaeton. Usto, prednje kočnice uzete s Audija RS4, a stražnje kočnice i osovina s Lamborghinija Gallarda.
Jeremy Clarkson jedan je od rijetkih novinara koji je isprobao GTI W12-650 u Top Gearu i ostao zatečen performansama na ravnim dijelovima, dok je kod vožnje zavojima primijetio da je gotovo nemoguće brzo voziti. Jedno je sigurno: VW Golf GTI W12-650 bio je krajnje otkačen koncept koji nas, međutim, još uvijek očarava i 14 godina kasnije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....