Alfa bez duše

Vremeplov: Prije 40 godina predstavljen je Alfa Romeo 90, model kojeg se danas ne sjećaju niti Alfisti

Koncept motor sprijeda i pogon na stražnju osovinu obećavao je vozačke gušte, oprema je za to vrijeme bila vrlo napredna

Alfa 90

 Alfa Romeo

Postoje brojni modeli Alfa Romea koje poznaje većina automobilista, a ne samo Alfista. Giulia, Giulietta, Alfetta, Spider, Junior, 33, 75, 156 i to samo od novijih modela, da se ne vraćamo do čuvenih predratnih i "dolce vita" Alfi iz 1950-ih i 1960-ih.

Gotovo sve Alfe bilo koje generacije vizualno su predstavljale stilska djela na kotačima, brojni pogonski motori bili su njihov "forte", a vozne osobine i posredni užitak koji pruža vožnja nenadmašni.

image

Alfa 90

Alfa Romeo

Međutim tvrtki iz Milana u svojoj je povijesti imala uspona, kao i padova, a razdoblje 1980-ih koje je bilo jedno od takvih, donijelo je modele kojih se danas slabo sjećaju i najokorjelije Alfisti.

U razdoblju od 1984. do 1987. godine, naime, Alfa Romeo se suočavao s brojnim izazovima, od lošeg financijskog stanja, preuzimanja od strane Fiata. Isto tako, čuvenoj "L’Ammiragliji" Alfetti trebao je nasljednik koji je 1984. stigao u obliku Alfa Romea 90.

image

Alfa 90

Alfa Romeo

Međutim, u vrtlogu osamdesetih, Alfa Romeo tada još u vlasništvu države, pretrpio je spomenutu krizu koja je rezultirala ne samo općim stanjem kompanije već se to osjetilo i na kvaliteti automobila, što nije bilo najsretnije vrijeme za plasman novog modela više klase na tržište. Alfa 90 je uskočila u velike cipele svog prethodnika i pritom nikad nije uspjela pronaći vlastiti identitet.

image

Alfa 90

Alfa Romeo

Na dizajn kutijaste karoserije, što je doduše bilo moderno u to vrijeme, koji je dizajnirao studio Bertone, stiglo je puno kritika na konzervativan dizajn bez imalo duše, dok je manje bilo onih koji su zaista cijenili jednostavan i elegantan dizajn Alfe 90.

Nije pomogao ni vrlo širok raspon benzinaca i dizelaša (1.8 4-cil., 2.0 4-cil, 2.0 V6, 2.5 V6 i 2.4 TD), kao ni koncept "motor sprijeda - pogon na stražnju osovinu" što je obećavalo vozačke gušte, a ni oprema koja je za to vrijeme bila dosta napredna.

Progresivni servo upravljač, ABS, varijabilni prednji spojler koji se prilagođavao brzini za bolju aerodinamiku i držanje ceste, “Alfa Control System” sustav koji je objedinjavao nadzor najvažnijih funkcija te vrlo posebne diodne instrumente bili su najveće novosti kod modela 90.

image

Alfa 90

Alfa Romeo

Međutim unatoč svim naporima kako bi se poboljšala opća kvaliteta na što je bilo zamjerki, kao i na previsoku cijenu, s traka je u tri godine proizvodnje (1984. - 1987.) sišlo tek 56.428 primjeraka, a dobar dio "u državnu službu" policije, karabinjera i raznih ministarstava.

Srećom, v iduće godine stigao je nasljednik 164, doduše s prednjim pogonom, a koji je započeo jednu sasvim novu eru za Alfa Romeo pod skutama Fiata. Tog se modela ipak sjeća malo više ljubitelja automobila za razliku od nesretnog 90...

image

Alfa 90

Alfa Romeo
image

Alfa 90

Alfa Romeo
image

Alfa 90

Alfa Romeo
image

Alfa 90

Alfa Romeo
image

Alfa 90

Alfa Romeo
image

Alfa 90

Alfa Romeo
image

Alfa 90

Alfa Romeo
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 10:05