Rođendani su prigode na kojima slavljenici obično primaju poklone, no, Giorgeto Giugiaro malo je okrenuo stvari. Slavni je dizajner 7. kolovoza ove godine proslavljajući 80. rođendan, svom rodnom mjestu poklonio veliku sliku (5x4 metra) na kojoj je prikazao scenu skidanja Isusa Krista s križa. Ulje na platnu na kojem je radio više od godinu dana, mjesto je našlo na zidu crkve Sv. Ivana Krstitelja u Garessiju, gradiću zavučenom među planine ponad Ligurske rivijere koje na određeni način nikada nije napustio. Pored redovitih posjeta obitelji i prijateljima, pri kojima je često prakticirao svoj omiljeni sport trial, u Garessiju je otvorio i svoj novi studio GFG (Giorgetto i sin Fabrizio Giugiaro). Impozantna slika koju je poklonio svoj sumještanima znak je privrženosti rodnom mjestu, ali i još jedna potvrda ogromne energije koju Giugiaru unatoč godinama još uvijek nosi u sebi. Njeno otkrivanje bio je uvod u slavlje na glavnom trgu na kojem je pored nekih od najslavnijih primjeraka automobila koje je dizajnirao bio izložen i njegov posljednji uradak, futuristički električni automobil Sibylla GG80 Concept.
Giugiaro je oduvijek bio perfekcionist, ljubitelj detalja i funkcionalnosti. Pored slike, potvrdio je to još jednom i konceptom Sibylla GG80 predstavljenim na posljednjem salonu Ženevi. Koristeći električni pogon i sve sustave autonomne vožnje, oslobodio se svih klasičnih shema unoseći inovacije u formama, te neka naizgled banalna, ali vrlo korisna rješenja poput crvenog svjetla sprijeda čije bi paljenje pješacima bio znak da automobil usporava. U svojoj karijere odredio je ili uvelike utjecao na izgled preko 200 automobila, ali uvijek je imao na umu kako ideje koje je ponudio mogu biti korištene u stvarnom svijetu. Stoga nije pretjerano smatrati ga ocem industrijskog dizajna jer svi njegovi prototipovi su uvijek bili dizajnirani, projektirani, a potom i pripremljeni za proizvodnju u velikim serijama.
Objašnjavajući svoj način rada uvijek je isticao matematiku kao izvor ljepote stavljajući emocije u drugi plan. Teorija s kojim se teško ne složiti uzmemo li u obzir broj automobila, ali i drugih vozila (traktori, vlakovi, brodovi, trokolica Ape…), predmeta (namještaj, boce, tjestenina, posuđe…), uređaja (fotoaparati, mikseri, perilice, satovi…) koje je dizajnirao. Strahopoštovanje izaziva i činjenicu da gotovo ne postoji stanovnik Europe koji se barem jednom u životu nije susreo s nekim od njegovih kreacija. Od prve generacije Golfa iz 1974. do Ferrarija GG50, preko Pande i Alfe Brera, Maseratija Ghibli i BMW-a M1, ne zaboravljajući pritom Alfu GT Junior, DeLorean, Lotus Esprit, ali i skice na čijim je osnovama nastao Yugo.
Giorgetto je imao odlične korijene. Njegov djed Luigi, crtao je održavao crkvene freske, a otac Mario izrađivao je vjerske ukrase i ulja na platnu. Kada je napunio 14 s roditeljima se preselio u 100-tinjak km udaljeni Torino i inspiraciju usmjerava u tehničke crteže. U rujnu 1955. kao 17-godišnjak dobivao posao u Fiatu u odjelu za specijalna vozila kojim je upravljao inženjer Fabio Luigi Rapi, no, njegov pravi mentor, koji je i zapazio njegovu vještinu crtanja bio je Dante Giacosa. Samo četiri godine kasnije preuzima ulogu prvog dizajnera u Bertoneu i uskoro nastaju neki od najslikovitijih automobila 60-ih godina. Novi veliki korak uslijedio je 1968. kada u suradnji s Aldom Mantovanije osniva Italdesign. Tvrtka koja će se zauvijek poistovjećivati s njegovim imenom iako više nije njen vlasnik. – Bolje biti kap u moru nego izolirana bara, govorio je 2010. kada je Italdesign postao dio VW grupe, ali pet godina kasnije Nijemcima prodaje preostalih 10% dionica i napušta tvrtku koju je osnovao prije pola stoljeća i ponovno postaje slobodan i kreativan.
Njegova genijalnost nije prošla nezapaženo ni u akademskom svijetu koji mu je dodijelio čak sedam počasnih doktorata, dok je popis nagrada kojima je ovjenčan u svijetu automobila i industrijskog dizajna pomalo zastrašujući. Uz šest Zlatnih kompasa i nekoliko državnih odličja koje je dobio u domovini, tri europska automobila godina nosila su njegov potpis, a 1999. u Las Vegasu žiri od preko 130 automobilskih novinara iz cijelog svijeta okrunila je Giugiara dizajnerom stoljeća. Novo priznanje stiglo je 2002. kada je uvršten u europsku Kuću slavnih, a istu počast iskazali su mu i Amerikanci u Detroitu. Unatoč svim laskavim uspjesima koji su mu već osigurali mjesto među besmrtnicima, Giugiaro je prema riječima njegovih prijatelja uvijek isti. Dizajner koji unatoč ogromnoj ostavštini, nastavlja raditi i zabavlja se stvarajući, a njegov rad trenutno najviše cijene Kinezi.
Ukratko
Početkom 70-ih Giugiaro je kreirao Boomerang, koncept ultimativnog sportskog automobila koji zbog financijskih problema Maseratija nije uspio ući u serijsku proizvodnju
Bezvremenske linije Boomeranga prije tri godine iskoristila je slavna američka fotografkinja Annie Leibowitzu za reklamne kampanje Louis Vuittona
Automobili su oduvijek bili prva ljubav, ali Giugiaro je dizajnirao perilice, boce, brodove pa i tjesteninu i gotovo je nemoguće jednom u život ne doći u dodir s nekim njegovim uratkom. Jedinstvena rješenja pri čemu nije zanemarena funkcionalnost i mogućnost proizvodnje pratili su svaki prototip koji je Giugiaro dizajnirao
Sibylla GG80, koncept električnog i autonomnog futurističkog sedana predstavljenog u Ženevi kojim je Giugiaro proslavio 80. rođendan, nastao je u suradnji s kineskim partnerima
Stil i funkcionalnost proteže se kroz sve što je Giugiaro u svom širokom opusu dizajnirao i njegova slava seže izvan svijeta auto industrije
U projekt oživljavanja Bugattija Romano Artioli uvukao je i Giugiara, i 1993. nastao je Bugatti EB 112, ultimativna limuzina službeno proizvedena u samo tri primjerka
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....