vremeplov

‘Viola‘: Jeste li znali za rijetku Deltu Integrale EVO III koju Lancia nikad nije službeno odobrila?

Šef Bruno Maggiora nagovarao je šefove Lancije na još jednu seriju EVO III modela, no nije bilo sluha

Lancia Delta Integrale EVO III Maggiora ”Viola”

 Maggiora

Lancia se polako vraća u svijet automobila kojem odavno pripada s ove godine pokazanim gradskim modelom Ypsilon, za početak, no ono što je Lancia nekad predstavljala, teško da će biti ponovljeno u novom vremenu, zato smo se malo okrenuli povijesti s pričom o jednoj posebnoj Lanciji Delti.

Ako je jedan automobil obilježio 1980-e i 1990-e kako na reli brzincima tako i i na cestama, a danas kao vrijedan "predmet"u kolekcijama kolekcionara, tada je to nedvojbeno kultna Lancia Delta HF Integrale, ili "Kraljica relija” "Deltona”, Regina”.

Cestovna izvedba za homologaciju evoluirala je od 1987. do 1994. kao 8V od 185 KS, kao EVO s 200 KS, kao EVO I s 210 KS i EVO II s 215 KS (i katalizatorom).

S godinama se mijenjao i izgled, a kultna Integralka je bivala sve mišićavija - usisnici za zrak sve veći, trag kotača sve širi, ovjes sve napredniji, motor sve snažniji...

Uspjesi na utrkama bili su enormni: Lancia Delta HF Integrale u svojoj epohi kao ultimativni vozački stroj bio ej bez premca. Svjetsko prvenstvo za proizvođače osvojeno je šest puta (od 1987. do 1992.), Svjetsko prvenstvo za vozače četiri puta (1987. do 1989. i 1991.).

image

Lancia Delta Integrale, ilustracija

Profimedia

Vrlo posebna pobjeda bila je pobjeda na reliju Safari 1988. Lancia je godinama pokušavala pobijediti na ovom teškom testu i svaki put je za dlaku podbacila. Također vrlo važan i iznad svega impresivan bio je Rally Portugal 1990. s četiri Lancie Delta HF Integrale na prva četiri mjesta.

Trag koji je Delta Integrale ostavila u povijesti motosporta neizbrisiv je, kao i tragovi u srcima obožavatelja ovog fantastičnog automobila.

Što se tiče cestovnih modela za prodaju bilo je i rijetkih posebnih izvedbi poput Giallo Ginestra ili Blu Lagos, Martini 5 ili Final Edition, no najrjeđa od svih jest Lancia Delta HF Integrale Evoluzione III Viola jer je proizveden samo jedan primjerak.

Naime, kada je Lancia 1994. godine odlučila ugasiti proizvodnju Integralke EVO II, koja se pred sam kraj preselila iz pogona Chivasso u pogone karosernice Maggiora, šef Bruno Maggiora nagovarao je šefove Lancije na još jednu seriju EVO III modela, no nije bilo sluha, a usto je već bila krenula i proizvodnja Lancije Kappe Coupe u istim pogonima...

Inače, ugledna talijanska karosernica Maggiora poslovala je od 1925. do zatvaranja 2003. godine, a radili su brojne izvedbe za talijanske proizvođače - za Fiat (Barchetta, 1100 Viotti, Puntograle, 1500), De Tomaso (Pantera i Mangusta), Maserati (Mistral), Alfa Romeo (2000 Spider) i Lanciju (B20, Kappa Coupe, Thesis Coupe, Flaminia).

image

Lancia Delta Integrale EVO III Maggiora "Viola"

Maggiora

No bez obzira na Lancijine planove, u Maggiori su odlučili izraditi barem jedan primjerak kakav su prvo predložili šefovima Lancije i u ljeto 1994. stigla je posljednja (ručno izrađena) Lancia Delta Integrale, primjerak u Viola boji s brojnim izmjenama na 4x4 pogonu, turbu punjaču (Garrett T03 s pritiskom preko 1.0 bara) i ECU jedinici kako bi EVO III postizao čak 240 KS.

Unutrašnjost je presvučena bež alkantarom, središnja je konzola izrađena ručno od ugljičnih vlakana i postavljene su Pirelli P-Zero gume dimenzija 215/40ZR17 na "Tecnomagnesio" magnezijske naplatke od 17 cola. Za kraj, mala oznaka Maggiora na bokovima.

Napredak u vožnji u odnosu na EVO II se mogao osjetiti kako su potvrdili su svi koji su je vozili, a upravljivost i kočenje bili su bolji nego ikad. Automobil je nov stajao 100.000 eura, 2012. se nudio za 85.000 funti, a danas vrijedi između 300.000 i 400.000 eura!

Šteta što Lancia nije još barem godinu dana nastavila s proizvodnjom, pa je tako ovaj primjerak zavijek ostao zapravo prototip Lancije Delte Integrale EVO III...

MAGGIORA LANCIA DELTA HF INTEGRALE EVO III

Motor benzinski, 4 cil. Turbo

Obujam 1995 ccm

Mjenjač 5-stupnjeva, ručni

Pogon na sve kotače

Snaga 240 KS pri 6000/min

Moment: 323 Nm od 2500-6000/min

Prva registracija 1994.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 12:09