Cjelokupni oblik i detalji dizajna koji čine automobile poput originalne Mazde MX-5 Miate, Porschea 911 i Dodge Vipera toliko su ukorijenjeni u našem mozgu da ih je teško zamisliti drugačije. Ali oni su zamalo dizajnirani potpuno drugačije.
Gotovo svaki automobil stiže na cestu nakon što je prošao dugotrajan proces usvajanja dizajna koji uključuje mnoštvo konkurentskih prijedloga, čiji se pobjednik zatim "brusi" i utvrđuje prije konačne prijave. Ponekad su ti rani konkurentni dizajni radikalno drugačiji od onih s kojima smo svi upoznati. Ovo su neki od primjera.
1. Mazda MX-5 Miata
Razvojna priča Miate NA počinje ranih osamdesetih kada je Mazda počela istraživati ideju stvaranja moderne verzije klasičnih britanskih sportskih automobila iz šezdesetih i sedamdesetih godina.
Mazdini timovi paralelno su radili na tri konkurentna prijedloga - coupe s prednje smještenim motorom i pogonom na prednje kotače, coupe sa srednje smještenim motorom i stražnjim pogonom i roadster s prednje smještenim motorom i stražnjim pogonom. Potonji je na kraju izabran i evoluirao je u serijski automobil 1989. godine.
2. Porsche 911
Ključni elementi 911 su glatka silueta, grafika na bočnim prozorima i prednja maska s okruglim prednjim svjetlima, te pružaju vizualnu poveznicu s 356 coupeom kojeg je 911 i zamijenio i Volkswagenovom Bubom koja je prethodila oba.
Ali tijekom ranih faza razvoja 911 početkom 1960-ih činilo se da će Porsche krenuti drugim putom. Prijedlog je bio Type 754 T7 koji je imao dužu liniju krova i 200 mm veći međuosovinski razmak, koji je omogućivao prijevoz četiri putnika. Ali Ferry Porsche je inzistirao na sportskijem obliku, prisiljavajući redizajn i povratak na raspored dva-plus-dva.
3. Mercedes-Benz 190
U raskošnim pohvalama BMW-a E30 ("kockica"), često zaboravljamo odati priznanje njegovom rivalu Mercedesu 190, koji je vjerojatno bio sofisticiranijeg dizajna s integriranim branicima i suženim nosom i repom.
Ravna linija koja ide od nosa do repa u visini struka bila je ključni element Mercedesovog dizajna od 1960-ih do 1990-ih, ali ove fotografije pokazuju da je Benz razmišljao o odbacivanju te filozofije dizajna u korist čudnog valovitog struka i nagnutog prtljažnika.
4. Dodge Viper
1996. godine svijet je pozdravljao drugu generaciju "američke otrovnice", čija je velika vijest stigla u obliku Vipera GTS Coupea s mnogo višim i valovitijim krovom koji je podsjećao na moćnu Shelby Cobru Daytonu iz 60-ih.
Ono što tada nismo znali je da je mala skupina odmetnutih Chryslerovih inženjera radila na prijedlogu srednje smještenog motora zbog kojeg je izmijenjeno mnogo postojećih komponenti kako bi se formirala baza za treću generaciju Vipera na početku desetljeća.
Tim je navodno odnio prijedlog od 50 stranica predsjedniku Chryslera Bobu Lutzu i šefu dizajna Tomu Galeu, koji su ga, nažalost, odbili, a kreativnim inženjerima koji stoje iza njega pokazali srednji prst.
5. BMW Mini
Klasični Mini je bio u proizvodnji sredinom 1990-ih kada je Rover Grupa u vlasništvu BMW-a počela ozbiljno istraživati njegovu zamjenu. Ideje su se kretale od futurističkih minijaturnih kutijastih automobila do ultrakompaktnih gradskih automobila, a natjecateljski timovi nisu se nimalo slagali oko dizajna. Neki od njih zalagali su se za futuristički dizajn, dok su drugi predlagali držanje retro-linije.
6. Toyota Supra
Četvrta generacija Supre iz sredine 1990-ih ostvaruje visoke cifre na tržištu klasičnih automobila posljednjih godina, ali bismo li bili spremni izdvojiti takve novce da je Toyota odlučila odabrati jednu od ovih alternativa dizajna za serijski automobil?
7. Bugatti Veyron
Jedna od ideja za prvi Bugatti u vlasništvu Volkswagena bila je lice "iznenađene koale" Waltera de Silve, i tu bi vam se moglo mnogo toga svidjeti, uključujući bočne usisnike u obliku slova C, koji su doveli do konačnog dizajna za Veyron. Međutim, ti usisnici iskorišteni su u punoj snazi za Chiron koji ga je naslijedio.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....