Prije točno šezdeset godina, u rujnu 1963., Carlo Abarth iznenadio je obožavatelje simpatičnog Cinquecenta snažnijom verzijom: njegov model 595 bio je temeljen na Fiatu 500 D koji se proizvodio od 1961.
Istoimeni broj je referenca na ključni element Abarthovih mjera: "čarobnjak konjskih snaga" koji je rođen u Austriji i živio u Torinu povećao je obujam Fiata 500 s oko 500 na 595 kubičnih centimetara. "Cinquecentonovantacinque" kako bi rekao Talijan. Time je snaga povećana s 13 kW (17,5 KS) na 20 kW (27 KS).
Međutim, povećanje performansi od više od 50 posto zahtijevalo je dalekosežnije mjere od pukog bušenja dva cilindra sa 67,4 na 73,5 milimetara u promjeru. Abarth je također dizajnirao novi blok motora, ugradio aluminijsko korito ulja s boljim svojstvima hlađenja, povećao kompresiju posebnim klipovima, ugradio veći rasplinjač i polirao usisne i ispušne otvore.
Također je učinio motor otpornijim na brzine s tvrđim oprugama ventila i "oštrim" bregastim vratilom. Izvana se Abarth 595 tek neznatno razlikuje od standardnog Fiata 500 D. Najupečatljiviji je karakterističan grb škorpiona na prednjem dijelu. Kromirani natpis s brojevima 595 i riječima "World Champion" kao referenca na svjetske rekorde koje je postigao Abarth, kao i specifični instrumenti, uočljivi su tek kada se bolje pogleda.
Međutim, sportski ispušni sustav “Record Monza” s dvostrukim ispušnim cijevima ne može se zanemariti. S najvećom brzinom od 120 km/h - standardna brzina bila je 95 km/h - Abarth 595 zadivio je mnoge veće limuzine u to vrijeme.
U listopadu 1963. Abarth je izložio model 595 na Sajmu automobila u Torinu. Kao inventivan poslovni čovjek svakom je posjetitelju sajma ponudio vaučer za probnu vožnju. Inicijativa je bila toliko uspješna da je ubrzo proizveden broj potrebnih za korištenje u utrkama.
Kao daljnji razvoj modela 595, Carlo Abarth predstavio je još snažniji model 695 na Ženevskom sajmu automobila u ožujku 1964. U isto vrijeme, Abarth je proširio svoju ponudu uključivanjem kompleta za tuning s kojima bi svaki talentirani mehaničar mogao transformirati Fiat 500 u Abarth.
Slično povijesnom Abarthu, sadašnja paleta modela također se temelji na serijskim vozilima iz Fiata. Novi Abarth 500e prvo je vozilo marke na električni pogon sa škorpionom u grbu. S druge strane, Abarth 595 od 165 KS (121 kW) i Abarth 695 od 180 KS (132 kW) ispod haube imaju 1,4-litreni turbobenzinski motor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....