SRETAN ROĐENDAN!

Porsche ove godine slavi svoj 75. rođendan: Donosimo pregled 10 najvažnijih modela u povijesti

Ono što je nekoć počelo sa sportskim automobilima kroz desetljeća se pretvorilo u širok raspon vozila uključujući SUV modele

Top 10 Porscheovih najvažnijih automobila

 Porsche

Porsche ove godine obilježava 75. rođendan. Ono što je nekoć počelo sa sportskim automobilima kroz desetljeća se pretvorilo u širok raspon vozila uključujući SUV-ove. Ali koji su najvažniji modeli proteklih desetljeća? Naravno, 911 i 917 su na listi, ali osim njih, vjerujemo da bi svaki ljubitelj napravio ponešto drugačiji popis.

1. Porsche Nr. 1 (1948.)

image

Porsche Nr. 1

Porsche

Naravno, početak bi trebao biti prvo vozilo s Porscheovim znakom - roadster sa središnje postavljenim motorom jednostavno nazvan "Nr. 1". Dana 8. lipnja 1948. model je dobio dozvolu za prometovanje. Karoserija se sastojala od cjevastog čeličnog okvira, uključujući tehnologiju iz VW Bube.

Porsche 356 krenuo je u serijsku proizvodnju s modificiranim okvirom i stražnjim motorom. Prvih 50 vozila s aluminijskom karoserijom proizvedeno je ručno u Gmündu u Koruškoj, kamo se Porsche preselio pred kraj Drugog svjetskog rata. Više od 76.000 primjeraka proizvedeno je do 1965.

2. Porsche 550 Speedster (1953.)

image

Porsche 550 Spyder

Porsche

550 je trkaći automobil izveden iz 356, od kojih je točno 118 primjeraka proizvedeno između 1953. i 1957. godine. Do 135 KS sjajno se usaglasilo s masom od nešto više od 550 kilograma. Godine 1956. Porsche je prvi put osvojio Targa Florio. 550 postao je mit zahvaljujući Jamesu Deanu koji ga je vozio, ali i u njemu doživio smrtonosnu nesreću.

3. Porsche 901/911 (1963.)

Što još reći o 911, o Porscheovoj najpoznatijoj seriji modela, koja ove godine slavi 60. rođendan, ispisane su stotine stranica, a u sjedištu u Stuttgart-Zuffenhausenu svi telefonski brojevi počinju s "911". Predstavljen kao "901" na IAA 1963., oznaka je navodno morala biti promijenjena u 911 nakon što se Peugeot usprotivio.

4. Porsche 917 (1969.)

image

Porsche 917

Porsche

Steve McQueen je ovaj model učinio legendom. Dosljedno kreiran od strane Ferdinanda Piecha da bi konačno osvojio Le Mans, trkaći automobil s 4,5-litrenim V12 motorom dominirao je motosportom ranih 1970-ih. Dok su rani primjerci izazivali poštovanje čak i kod iskusnih vozača utrka, kasniji 917/30 pokazao se brutalnim s 1100 KS.

5. Porsche 924 (1975.)

image

Porsche 924

Porsche

Dugo vremena Porsche 924 nije dobio priznanje obožavatelja. Bezvremenski dizajn i ekonomska važnost modela za tvrtku Porsche počeli su se cijeniti tek prije nekoliko godina. U početku ga je pokretao četverocilindrični motor izveden iz VW/Audija sa 125 KS (kasnije i s turbom), no od 1985. 924 S dobio je pravi Porscheov motor sa 160 KS. Dobrih 150.000 primjeraka 924 sišlo je s proizvodne trake u Neckarsulmu između 1975. i 1988.

6. Porsche 928 (1977.)

image

Porsche 928 i Ferry Porsche

Porsche

Veliki 4,5-litreni V8, 240 KS i iznimno moderan dizajn: Porsche 928 zapravo je trebao zamijeniti 911-icu. Upravo taj aspekt učinio je ovaj Gran Turismo nepopularnim kod okorjelih obožavatelja.

I to usprkos činjenici da je 928 bio jedini Porsche ikada izabran za "Automobil godine" u Europi. Zašto 928 nije uspio? Polarizirajući dizajn i možda previše udobnosti (automatik je bio opcija). Proizvodnja je konačno završila 1995., a 911 živi do danas.

7. Porsche 956/962 (1982. - 1991.)

image

Porsche 956

Porsche

Teško da je bilo koji drugi trkaći automobil toliko dominirao motosportom na duge staze kao Porsche 956 i njegov nasljednik, 962. 956, koji je imao između 620 i 940 KS, osvojio je sve naslove u FIA Svjetskom prvenstvu sportskih automobila od 1982. do 1984. Model 962 ostvario je ukupno 54 pobjede u utrkama.

8. Porsche 959 (1987.)

image

Porsche 959

Porsche

Prije više od 30 godina, Porsche 959 bio je automobil s druge planete. Zajedno uz Ferrari F40, predstavljao je mokri san svakog muškarca. Ključni podaci podigli su mnoge obrve - 3,7 sekundi do 100 i maksimalnih 317 km/h, šest cilindara, 2,85-litreni obujam, boxer, dva turba i 450 KS, plus pogon na sve kotače.

9. Porsche Boxster (1996.)

image

Porsche Boxster

Porsche

Je li ovaj auto spasio Porsche? Kad je Boxster debitirao kao studija u Detroitu 1993., tvrtka je bila u egzistencijalnoj krizi. Prvi Porsche Boxster (interna šifra 986) pojavio se 1996. godine s vodom hlađenim 2,5-litrenim šestocilindričnim motorom snage 204 KS.

Sadržavao je mnoge komponente Porschea 911 (model 996) koji se pojavio godinu dana kasnije, što je u početku donijelo Porscheu dosta kritika zbog nedostatka diferencijacije. S početnom cijenom od 76.500 njemačkih maraka (oko 39.100 eura) privukao je nove kupce brendu.

10. Porsche Cayenne (2002.)

image

Porsche Cayenne

Porsche

SUV s oznakom Porschea, s pet vrata i čak kukom za prikolicu... Obožavatelji su samo odmahivali glavama kada su vidjeli prvi Cayenne 2002. godine. No, vozilo, koje je svakako prikladno za terensku upotrebu, stiglo je u pravo vrijeme. Zajednička platforma s VW Touaregom i Audijem Q7 uštedjela je troškove, ali do 550 KS učinilo ga je drugačijim i snažnijim od njih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 18:49