Podrijetlo logotipa automobilskih marki nešto je oko čega su zaljubljenici u automobile vrlo strastveni. Pogotovo ako je u pitanju znak Ferrarija. Evo i priče o porijeklu loga kompanije iz Maranella. Talijanska marka jedna je od najprestižnijih i najpoželjnijih u automobilskoj zajednici, kako zbog svojih impresivnih automobila, tako i zbog svojih uspjeha na utrkama.
Ovom prilikom nećemo se toliko zadržavati na povijesti talijanskog proizvođača koliko na podrijetlu njegovog logotipa, crnog razularenog konja na žutoj pozadini, koji ima izravnu vezu s Prvim svjetskim ratom i gradom Stuttgartom, gdje je, zanimljivo, Porsche, koji također koristi konja na svojem znaku.
Ako bolje pogledate, i Ferrari i Porsche imaju gotovo istog konja. Ali kako je moguće da simbol njemačkog grada prednjači ispred automobila talijanske marke?
Kao što je poznato, Enzo Ferrari je svoju avanturu u svijetu motosporta započeo kao vozač, utrkujući se za Alfa Romeo koji je dvadesetih godina prošlog stoljeća bio referenca u konkurenciji. Tek 1929. godine Ferrari je osnovao vlastiti tim, nazvan po njegovom prezimenu, natječući se s automobilima Alfe i Fiata.
Godine 1923., nakon pobjede na utrci na stazi Savio, u gradu Ravenna, Enza je pozvala grofica Paolina Baracca u svoju kuću i tamo je talijanski vozač primijetio komad tkanine u dnevnoj sobi.
Taj komad tkanine imao je lik konja koji se propinje i bio je dio trupa aviona kojim je upravljao Francesco Baracca, sin grofice, kada ga je 1918. godine, tijekom Prvog svjetskog rata, oborio njemački lovac. Taj neprijatelj je bio iz Stuttgarta.
Čini se da je grofica Baracca taj komad tkanine dala Enzu Ferrariju i zamolila ga da ga nosi sa sobom u utrkama za sreću. Međutim, Alfa Romeo mu nije dopustio da istakne ovaj simbol sve do 1932. godine, na stazi Spa u Belgiji. Tu je utrku dobio Ferrari i od tada više nikada nije napustio Cavallino.
Tako je Enzo Ferrari za simbol svoje marke odabrao crnog razularenog konja, kojemu je dodao žutu pozadinu, jer je to boja njegovog rodnog grada Modene.