Ono što je zajedničko malenom Peugeotu 205 Rallye iz 1987. godine s klasicima poput Ferrarija 250 GTO, Porsche Carrerom 2.7 RS, Camarom Z/28, BMW E30 M3 i Deltom Integrale je, osim što je kultni klasik, to što je riječ o homologacijskom modelu. Pravilo motosporta koje od proizvođača automobila traži da prodaju cestovne verzije svojih trkaćih ‘mašina‘ dalo nam je neke od najviše ikoničnih i najboljih sportskih automobila svih vremena.
Izrađen je, kao što mu dio imena daje sugerirati, da pobjeđuje u grupi N na relijima. Kako bi udovoljio vagi i natjecao se u kategoriji ispod 1300 kubika, Peugeot je iz 205 izvadio sve što nije bilo potrebno. Zbog toga ima čelične kotače, ručne prozore i ogledala i PSA TU motor od 1294 kubika. Međutim, možda će vas najviše impresionirati odnos snage i težine: 1.3-litreni atmosferski motor proizvodi 103 KS (76 kW) na samo 793 kilograma.
Dostupan je bio samo u bijeloj i žutoj boji, na kojoj je posvuda bio logotip ‘Peugeot Talbot Sport‘. ‘Ispod kože‘, 205 Rallye koristio je mnogo elemenata 1,6-litrenog GTI-a. Primjerice, imao je isti ovjes sprijeda, uključujući ventilirane disk kočnice, dok je stražnja osovina također preuzeta od GTI-a. Treba spomenuti i dva izvrsna sportska sjedala s blistavim crvenim pojasevima, a uz to, iako malen, proizvodio je glasnu ‘mehaničku‘ buku, koja vjerojatno nikom nije smetala.
Međutim, za razliku od svih tih homologiranih klasika, koji su gotovo uvijek izvan financijskog dosega prosječnog entuzijasta zbog kombinacije rijetkosti i svojih ozbiljnih performansi, 205 Rallye je druga priča.
Činjenica da nismo uspjeli pronaći ni jedan aktivan oglas dokazuje da je zaista riječ o rijetkom primjerku, no sudeći prema prethodnim prodajnim cijenama neaktivnih oglasa, 205 u Rallye specijalnoj izvedbi mogao se kupiti od 6,000 eura. Danas, ako uopće pronađete jednog, mogao bi vrijediti malo više. Njegov stariji i mnogo popularniji brat 205 GTi mnogo je više pristupačan - cijene počinju već od 1500 eura.
Iako se na prvu to može učiniti mnogo za ‘komad‘ starog francuskog lima, zapravo je malo ako se u obzir uzmu dvije činjenice: njegov status klasičnog homologacijskog modela i ozbiljne sposobnosti na cesti. Nakon toga, sve počinje imati mnogo više smisla.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....