zaboravljeni koncept

Ovaj BMW je 34 godine bio skrivan od očiju: Prototip ‘Sedmice‘ s V16 motorom je 1990. imao izgled e38

S obzirom na to da ovaj model nikad nije pokazan u javnosti, BMW je pokazao prototip na Techno-Classici u Essenu

BMW Serije 7 prototip V16 2

 BMW classic

Kroz povijest su po V16 motorima ostali najčuveniji Cadillac i Bugatti (potonji do nedavno s VW-ovim W16-cilindrašem, a od ljeta s novim V16), no i ostali su proizvođači povremeno znali eksperimentirati s više od 12 cilindara pod haubom.

image

BMW 7 V16 prototip 2

Osamdesete godine prošlog stoljeća bile su razdoblje automobilizma gdje su šefovi davali na volju inženjerima da rade na uzbudljivim projektima, a jedan od takvih bio je BMW „Goldfisch” ili Zlatna ribica poznat i kao projekt "Secret seven".

Ovaj naziv nikad ne biste spojili s onim što je predstavljao - riječ je bila o monstruoznom BMW-u Serije 7 (e32) u koju je bio ugrađen V16 motor. Baza je bio V12 M70 stroj . ugrađen 1987. u e32 i čekao se odgovor Mercedesa, koji je model 600S V12 (w140) počeo nuditi tek četiri godine kasnije.

U međuvremenu su u BMW-u tajno radili na eksperimentalnom projektu "Goldfisch". S četiri dodatna cilindra obujam V12 M70 motora je s 5,0-litara povećan na 6,7-litara, a na testovima započetim 1988. godine, izmjereno je kako monstruozni atmosferski stroj postiže od 408 KS do 430 KS.

Motor mase 310 kg uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i potom je ugrađen u Sedmicu 750iL. Za tu priliku, a zbog nedostatka prostora ispod prednje haube, sve komponente hlađenja poput hladnjaka te ostalih agregata prebačeni su u prtljažnik, a dodana su dva golema otvora za zrak na bokovima i rebrasta stražnja površina između svjetala.

"Testna mula” za V16 stroj koji se planirao ugrađivati u broj veću limuzinu od Sedmice (što je odbačeno, a kasnije je kupljen Rolls Royce), danas stoji u muzeju u Münchenu kao podsjetnik na mogućnosti i ideje BMW-ovog tima inženjera iz 1980-ih.

Do sada je bio poznat izgled prvog prototipnog modela, no sada je BMW, prvi put nakon 34 godine pokazao drugi prototip koji je sve vrijeme skupljao prašinu po skladištima BMW Classic odjela. Ono što je zanimljivo, taj drugi prototip isti je kao i prvi e32 linije, međutim kod njega je vidljivo kako se stvarao izgled nove generacije "Sedmice" s oznakom e38, kao nasljednika e32.

image

BMW 7 V16 prototip 2

Ovaj drugi prototip izrađen 1990. godine ima nešto drugačiju konfiguraciju motora od originalnog Goldfischa. U njemu je 6,6-litreni V16 koji proizvodi oko 355 KS, a pokreće stražnje kotače putem 5-stupanjskog automatika. Uglavnom, e38 je u serijskoj formi pokazan tek 1994. godine kada je njegov izgled u potpunosti bio definiran, no nosi dio estetike pokazanog 2. prototipa "Goldfisch"..

S obzirom na to da ovaj model nikad nije pokazan u javnosti, BMW je sada ekskluzivno pokazao prototip na sajmu Techno-Classica u Essenu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. listopad 2024 18:13