VREMEPLOV

Ova Škoda 1100 OHC iz 1957. godine nije se mogla utrkivati na 24 sata Le Mansa zbog Hladnog rata

Zbog ‘teške političke situacije‘, 1100 OHC mogao se natjecati isključivo u komunističkim zemljama
1957 Škoda 1100 OHC
 Škoda

U okviru 120-godišnje proslave povijesti automobilskog sporta, Škoda se prisjetila 1100 OHC-a, trkaćeg automobila koji je izrađen krajem pedesetih s ciljem nadmetanja u legendarnih 24 sata Le Mansa.

image
1957 Škoda 1100 OHC
Škoda

Zbog politike, to se nikada nije ostvarilo. Točnije, ‘teška politička situacija‘ krajem 50-ih i početkom 60-ih, poznata kao ‘Hladni rat‘, omogućavala je 1100 OHC-u da se natječe isključivo u komunističkim zemljama, gdje se trkaći automobil pokazao veoma uspješnim.

image
1957 Škoda 1100 OHC
Škoda

Razvoj trkaće Škode započeo je godinu prije – 1956., a 1958. 1100 OHC već je odnio pobjedu na stazi Mlada Boleslav. Izrađena je na rešetkastom okviru od čeličnih cijevi s tankim stijenkama, i koristila je uzdužno postavljeni 1,1-litreni motor spojen na petbrzinski mjenjač. Iako je četverocilindraš proizvodio samo 92 KS, 1100 OHC sposoban je bio doseći 200 km/h zbog izuzetno male težine od 555 kilograma.

image
1957 Škoda 1100 OHC
Škoda

Osim toga, bitan čimbenik Škodine ‘poletnosti‘ bilo je aerodinamičko kućište od plastike ojačane staklenim vlaknima koje je dizajnirao Jaroslav Kindl. Samo dva primjerka s ovakvim karoserijama izrađena su 1957. i 1958. godine, dok su godinu nakon izrađena još dva coupea od aluminija. Nažalost, oba izvorna automobila nastradala su u nesreći, no Škoda je uspjela jednog ‘dovesti nazad u život‘.

image
1957 Škoda 1100 OHC
Škoda

Što se tiče aluminijskih izvedbi, obje se nalaze u Škodinom muzeju u Mladi Boleslav u Češkoj, te još uvijek sudjeluju u povijesnim utrkama. Jedan od njih u vlasništvu je Škode UK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 22:33