VREMEPLOV

Jeste li znali? Kalifornijska policija je 1980-ih koristila Toyotu Camry s motorom iz WRC Celice

Prva policija u Sjedinjenim Američkim Državama koja je isprobavala vozilo strane marke bila je California Highway Patrol

Toyota Camry CHP

 Web Screenshot

Činjenica je: 1980-e su bile desetljeće procvata auto-industrije u kojem su nastajala brojne suradnje koje bi danas bile gotovo nezamislive. Jedno od tih partnerstava spojilo je Toyotu i California Highway Patrol, jednu od državnih policijskih snaga Kalifornije, kako bi proveli testni program s nešto drugačijim patrolnim automobilima.

Negdje u 1980-ima, Toyota je odlučila da njihovi automobili postanu prikladni za policijska vozila. No, da bi bili funkcionalni, potreban im je bio niz modifikacija. Poboljšanja su mogli osigurati specijalisti iz Toysporta, koji se smatra prvim distributerom TRD (Toyota Racing Development) dijelova u Sjedinjenim Državama, s Joelom Luzom na čelu tvrtke.

image

Toyota Celica

Toyota

Tako je kalifornijska policija autocesta postala prva u SAD koja je testirala patrolna vozila strane marke, izvještava The Drive, citirajući članak iz 1989. u The Los Angeles Timesu (tada su sva patrolna vozila morala biti proizvedena lokalno).

Vjeruje se da je nastalo ukupno sedam vozila među kojima se ističe policijska Toyota Camry koja je opremljena Celicinim WRC motorom. Automobili su većinom koristili četverocilindrični ili atmosferski V6 čiji je glavni cilj bio ispitati karakteristike poput vučne sposobnosti i na snijegu.

No najzanimljivija stvar je Toyota Police Camry koja je bila opremljena motorom s dodanim kompresorom i ostalim dijelovima iz Celice koja je tada sudjelovala u Svjetskom prvenstvu u reliju. Budući da su oba automobila dijelila platformu, 2,0-litreni 3S-GTE motor s kompresorom ispod haube i All-Trac pogonom druge generacije (ST185), također poznatim kao GT-Four.

Osim toga, motor je dobio niz modifikacija koje su, prema riječima samog Joela Luza, omogućile policijskom automobilu da ponudi između 280 i 300 KS. Motor je bio povezan s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa koji je raspoređivao snagu između prednje i stražnje osovine, gdje su postojali diferencijali s ograničenim proklizavanjem i 15-inčni naplatci u Goodyear gumama.

Ne zna se točno što se dogodilo s policijskom Toyotom Camry koju je pokretao motor WRC Celice, iako se vjeruje da je najvjerojatnije uništena. Drugi detalji koji proizlaze iz programa testiranja Toyote i California Highway Patrol također su nepoznati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:18