MEĐURATNI TRKAČ

Jedan od samo tri preostala: Ovako se Peugeot 1930-ih vratio ranim danima uspjeha u utrkama

Do 1930-ih, Peugeot je već bio umoran od proizvodnje normalnih automobila i želio se vratiti svojim ranim danima uspjeha

1938. Peugeot 402 Darl‘mat Special Coupe

 RM Sotheby‘s

Teško je zamisliti, ali do 1930-ih, Peugeot je već bio umoran od proizvodnje normalnih automobila za publiku masovnog tržišta i želio se vratiti svojim ranim danima uspjeha u utrkama. Ovaj Pouroutov Peugeot 402 Darl’mat Special Coupe iz 1938. rezultat je te rane nostalgije.

image

1938. Peugeot 402 Darl‘mat Special Coupe

RM Sotheby‘s

Kao što ime sugerira, automobil je sastavio Emile Darl’mat, koji se proslavio u međuratnom razdoblju kao uspješan trgovac i privatni vozač utrka. U 30-ima su njegova postignuća privukla pozornost Peugeota, koji mu je 1936. počeo isporučivati ​​šasiju 302.

image

1938. Peugeot 402 Darl‘mat Special Coupe

RM Sotheby‘s

Godine 1937. sudjelovali su u utrci 24 sata Le Mansa, završivši na 7., 8. i 10. mjestu, čime su svi bili zadovoljni s obzirom na to da su prvi put nastupali na Le Mansu. Sljedeće godine, Darl’mat je dobio najnoviju verziju Peugeotove šasije 402, koja je bila lakša, duža i šira od šasije 302.

image

1938. Peugeot 402 Darl‘mat Special Coupe

RM Sotheby‘s

Automobili su dobili zatvorene i otvorene karoserije koje su osmislili proizvođač karoserija Marcel Pourtout i njegov glavni stilist Georges Paulin. U međuvremenu, 2,0-litreni motor dobio je kompresor od strane Victora Derbuella. Tim je sudjelovao u kampanji s još tri primjerka na utrci 24 sata Le Mansa 1938., a roadster koji su vozili Charles de Cortanze i Marcel Contet završio je prvi u klasi 2,0 litre i peti u ukupnom poretku.

image

1938. Peugeot 402 Darl‘mat Special Coupe

RM Sotheby‘s

Ovaj primjerak, coupe, dan je kao božićni dar Alfredu Giauqueu, direktoru mehaničkih studija Peugeota, koji je podupirao Darl‘matove napore u Le Mansu. Automobil je u početku bio završen u kombinaciji bež i crne boje, te je zadivljujući primjer međuratnog dizajnerskog pokreta "French Curves".

image

1938. Peugeot 402 Darl‘mat Special Coupe

RM Sotheby‘s

Vjeruje se da je Darl’mat napravio ukupno 150 ovih aerodinamičnih Peugeota, od kojih su samo 20 bili coupei, a istraživanje sugerira da je samo šest bilo temeljeno na laganoj šasiji 402. U godinama koje su uslijedile, vjeruje se da su samo tri preživjela, što ovaj automobil čini doista vrlo rijetkim.

image

1938. Peugeot 402 Darl‘mat Special Coupe

RM Sotheby‘s

2002. godine automobil je dobio sveobuhvatnu restauraciju od strane RM Auto Restorationa, te se za njega kaže da "vrlo dobro prezentira i da je spreman za svjetska natjecanja". Darl‘Mat Special Coupe 402 prodavat će se u petak, 19. kolovoza, na RM Sotheby‘sovoj aukciji, a procjene su da bi mogao ostvariti između 1,1 i 1,5 milijuna dolara (8,1 do 11 milijuna kuna).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 19:58