ADIO LEGENDO!

Ford najavio kraj proizvodnje Fieste: Evo priče o povijesti ovog popularnog gradskog auta

Fiesta odlazi jer je američka tvrtka "uplovila" u prelazak na električnu mobilnost i za nju nema mjesta u toj budućnosti

Ford Fiesta, povijest

 Ford

Ford je najavio kraj proizvodnje svog popularnog kompakta - Fieste. Dakle, pravo je vrijeme za ispričati priču voljenog i popularnog gradskog auta koji odlazi u povijest sljedeće godine. Prema Fordu, Fiesta se povlači jer je "njen posao gotov". Poručio je to u emotivnom videu kojim je želio odati malu počast automobilu koji zauzima istaknuto mjesto u njihovoj liniji modela.

Odmah na stvar, Fiesta odlazi jer je američka tvrtka trenutno "na valu" prelaska na električnu mobilnost i za nju nema mjesta u toj baterijskoj budućnosti. Njegovo mjesto će zauzeti električni SUV, Ford Puma EV. No vratimo se malo u prošlost.

Početkom 1970-ih dogodila su se dva događaja koji su presudno utjecala na razvoj svjetskog gospodarstva. S jedne strane, pad zlatnog standarda u SAD-u i kriza dolara 1971., a s druge Yom Kippur rat 1973. koji je motivirao zabranu izvoza arapskih zemalja izvoznica nafte državama koje su podržavale Izrael.

image

Ford Fiesta (1. generacija)

Ford

Posljedica ovog rata bila je naftna kriza koja je uz krizu američke valute izazvala globalnu ekonomsku krizu velikih razmjera. Ova situacija potpuno je preobrazila budućnost automobilske industrije i promijenila način koncipiranja vozila.

Do tada je automobil bio više od običnog privatnog prijevoznog sredstva i veća se važnost pridavala aspektima kao što su snaga, performanse ili dizajn. Bilo je to vrijeme kada su atmosferski motori velikog obujma bili svakodnevica. Ali odjednom se sve promijenilo.

Sada je potrošnja goriva postala glavna briga vozača. Džep nije dopuštao velike "skupe" automobile i proizvođači su krenuli u proizvodnju manjih vozila sa spremnijim i štedljivijim motorima. Tada se počela pojavljivati ​​serija malih, utilitarnih automobila, vrlo praktičnih za grad koje danas ubrajamo u B segment.

1. generacija: spas u vrijeme krize

Jedan od tih automobila bila je i Ford Fiesta koja je ugledala svjetlo 1976. godine i nije joj dugo trebalo da postane pravi uspjeh. Ova vrsta karoserije hatchbacka još nije bila vrlo uobičajena i počela je postajati moderna tek nakon tog vremena. Ali tijekom osamdesetih pojavit će se Uno, 205, Corsa i drugi...

Ford Fiesta proizvedena je u tvornici Almussafes u Valenciji, izgrađenoj izričito za njezinu proizvodnju. Koristila je platformu Fiata 127, i a prva generacija bila je vrlo lagana. Težila je samo 700 kilograma, a mogla je ubrzati do 137 km/h. Sa svojim dimenzijama, Ford Fiesta je postala najmanji automobil kojeg je marka do tada pustila u prodaju i prvi koji ima pogon na prednje kotače.

image

Ford Fiesta (1. generacija)

Ford

Godine 1981., kada su se problemi s gorivom malo smanjili, američka marka ponudila je sportsku verziju, Fiestu XR2, s 1,6-litrenim motorom od 83 KS koji je mogao ubrzati do 170 km/h. Fiesta se isticala po mnogo čemu, ali prije svega po stvarno niskoj potrošnji, što je i bio glavni cilj. Pri dozvoljenoj brzini, između 90 i 100 km/h, mogla je prijeći 100 kilometara za 5,5 do 6 litara, dok je potrošnja u gradu bila oko 8 litara.

Osim po potrošnji, mali Ford istaknuo se i sjajnim ponašanjem na cesti, zahvaljujući McPerson shemi ovjesa na prednjoj osovini, bubanj kočnicama, enormnoj pouzdanosti mehanike te bogatoj opremi koja uključuje prozore sa zaštitnim limovima, sigurnosne pojaseve stražnji prozor s funkcijom protiv zamagljivanja i krov koji se otvara kao opcija. Tome treba pridodati nosivost u prtljažniku od 1200 litara i preklapanje prednjih sjedala.

2. generacija: prvi dizelaš

image

Ford Fiesta (2. generacija)

Ford

Godine 1981. napravljen je lagani facelift s nekim izmjenama na odbojnicima, uz verziju XR2, sve dok 1983. nije predstavljena druga generacija Fieste. Osim estetskih promjena, druga generacija je unijela veliku novost u skladu s tadašnjom realnošću tržišta, sve više vodeći računa o cijeni i potrošnji goriva.

Po prvi put je vozilo u ovoj kategoriji opremljeno dizelskim motorom. Ostao je u proizvodnji do 1989., godine kada ga je zamijenila treća generacija.

3. generacija: više tehnologije

image

Ford Fiesta (3. generacija)

Ford

Treća generacija pojavila se 1989. i proizvodila se do 1995. godine. Narasla je u svakom pogledu, međuosovinski razmak narastao je na 2,44 metra, a težina se kretala između 825 i 995 kilograma, ovisno o izvedbi.

To se pretočilo u veću unutrašnju prostranost, a time i udobniju kabinu. Uz široku ponudu motora, glavna novost nove Fieste bila je izvedba s petero vrata, što ju je učinilo još praktičnijom. Vanjski dizajn se promijenio u odnosu na prethodne dvije generacije, s više stiliziranih prednjih svjetala, ali je linija ostala nepromijenjena.

4. generacija: sve veća

image

Ford Fiesta (4. generacija)

Ford

1996. godine pojavila se četvrta serija s novim dizajnom prednjeg dijela, po uzoru na onaj Ford Mondea. Unutrašnjost je nudila veću prostranost i osjećaj poboljšane kvalitete, osobito u vrhunskim verzijama.

Ovjes je ojačan kako bi se omogućila bolja stabilnost i uvedeni su sustavi kao što su kontrola proklizavanja, dvostruki prednji zračni jastuci i jača šasija. Što se tiče motora, novi su 16-ventilski potpuno aluminijski 1,25-litreni Zetec od 75 KS i 1.4 od 90 KS. Bio je tu i dizelaš od 60 KS.

5. generacija: radikalna promjena

image

Ford Fiesta (5. generacija)

Ford

2002. godine Ford je odlučio primijeniti radikalnu promjenu na Fiesti. Peta generacija izdala je dizajn koji ju je približio Focusu, s većim dimenzijama u duljini, širini i visini, te stražnjim svjetlima ugrađenim u okomitiji C-stup. Standardno je uveo elemente poput servoupravljača, bočnih zračnih jastuka i klime, a u odnosu na motore ponudio je 2,0-litrenu ST sportsku verziju sa 150 KS. Uz to, ponuda dizelaša pojačana je s dva TDCI motora, snage 68 i 90 KS.

6. generacija: era "downsizinga"

image

Ford Fiesta (6. generacija)

Ford

Još jedna velika novost stigla je 2008. sa šestom generacijom Ford Fieste: debi EcoBoost obitelji motora, sa samo tri cilindra i 1,0-litrenim obujmom. Kao što je bio slučaj 1970-ih, gospodarska kriza, a posebno ekološka kriza, prisilile su proizvođače da se prilagode ovoj stvarnosti, nudeći manje motore, iako bez odricanja od snage.

7. generacija: redizajn ili nova generacija?

image

Ford Fiesta (7. generacija)

Ford

Godine 2013. Ford je ažurirao Fiestu kako bi zadržao konkurentsku razinu na tržištu, primjenom estetskih promjena, s novim prednjim dijelom, više opreme i novom verzijom Ford Fieste ST, sa 182 KS. Neki ovu restilizaciju smatraju novom generacijom. Bilo kako bilo, prodavala se sve do 2017. kada je stigla aktualna generacija.

8. generacija: sigurnost na prvom mjestu

image

Ford Fiesta, povijest

Ford

Trenutna Ford Fiesta može se pohvaliti visokom razinom aktivne sigurnosne opreme, s elementima kao što su Pre-Collision Assist sustav s detekcijom pješaka, Active Park Assist s funkcijom okomitog parkiranja, adaptivnim tempomatom, sustavom upozorenja za mrtvi kut i Lane Keep Aidom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 12:09