ČEŠKI PONOS

Ferrari Istočnog bloka: Škoda Motorsport proslavila 120. godina restauracijom 1100 OHC Coupa

Pokretao ga je 1,1-litreni 440 Spartak, Škodin četverocilindrični motor podešen da proizvodi više nego dvostruko veću snagu

1960. Škoda 1100 OHC Coupe

 Škoda Motorsport

Prošlog smo ljeta pisali o povijesti Škode 1100 OHC-u iz 1957. godine, prekrasnom vitkom sportskom automobilu kojemu je zbog Hladnog rata zabranjeno natjecanje na Le Mansu. Škoda Motorsport sada je obnovila taj automobil kako bi proslavila svoj 120. rođendan.

image

1960. Škoda 1100 OHC Coupe

Škoda Motorsport

Izgradnja je započela 1959. godine, a automobil je bio opremljen najmodernijom tehnologijom, poput laganog rešetkastog okvira od cijevi tankih stijenki. Također je dobio trapezoidni ovjes s dvostrukim ramenima i postavom stražnjih krakova straga. Kako bi se smanjila težina, njegove stražnje bubanj kočnice također su bile postavljene na diferencijalni zupčanik.

image

1960. Škoda 1100 OHC Coupe

Škoda Motorsport

Pokretao ga je 1,1-litreni 440 Spartak, Škodin četverocilindrični motor podešen da proizvodi više nego dvostruko veću snagu – sa samo 40 KS (29 kW) na 92 KS (68 kW). To je bilo dovoljno da 1100 OHC težak samo 555 kilograma dosegne najveću brzinu od 200 km/h.

image

1960. Škoda 1100 OHC Coupe

Škoda Motorsport

Nakon dvije godine natjecanja, pravila za kategoriju 1100 ccm su se promijenila i Škoda je prodala automobile privatnim kupcima, a oba su na kraju uništena u prometnim nesrećama. Većina dijelova, međutim, vratila se u Škodu tijekom godina i do 2015. je proizvođač automobila zapravo imao obnovljenu šasiju koju je izložio u svom muzeju.

image

1960. Škoda 1100 OHC Coupe

Škoda Motorsport

Za ovu značajnu godinu Škoda je odlučila dovršiti rekonstrukciju i izraditi aluminijsku karoseriju koja će zamijeniti izgubljenu. Koristeći 2D crteže, Škodin tim za izradu prototipa izradio je 3D mrežu vozila u mjerilu 1:1 i njegovu digitalnu kopiju. Oblici i pojedini detalji pomno su ispitani i ispravljeni kako bi se osiguralo da obnovljeni automobil bude što bliži izvornome.

image

1960. Škoda 1100 OHC Coupe

Škoda Motorsport

U to vrijeme 1100 OHC je koristio aluminijske limove debljine 0,8 mm i 1 mm koji su ručno zavareni i prebijeni u oblik. Srećom, mnogi dijelovi na originalnom 1100 OHC Coupeu, poput kvaka na vratima, jednostavno su posuđene iz Škodinih serijskih automobila toga doba, što je malo olakšalo posao. Restaurirani coupe će biti izložen bez krova u kolekciji Škodinog muzeja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 19:13