Jasno je da je jedan od aspekata na koji kupci najviše obraćaju pozornost pri odabiru automobila pouzdanost. Nitko ne voli provesti pola života posjećujući servise nakon što je automobil platio vrlo skupo.
Kilometraže od 200 do 300 tisuća kilometara bez većih popravaka danas su već postale pravilo,pa nas ne iznenađuje da se u oglasnicima često pojavljuju auti koji su prešli 200 i više tisuća kilometara koji unatoč tome još uvijek jako drže cijenu.
No mogu li automobili dobro služiti vlasnika i nakon toliko prijeđenih kilometara? Da, ali ovisi o autu i motoru. U nastavku vam donosimo popis automobila čiji motori bi trebali trajati više od milijun kilometara.
Nedavno je svijet obišla vijest o Mercedesu 240 d W123 koji je kao taksi već prešao 7 milijuna kilometara, a poznat je i jedan stariji Mercedes 240 d W114 koji je prešao 4,6 milijuna kilometara kao taksi u Grčkoj prije nego što je završio u muzeju Mercedesa. Mercedesi iz serija W114 i W123, ali i W124 te W210 s dizelskim motorima poznati su kao auti koji bez problema mogu prevaliti milijun kilometara i koji su neuništivi pa ne iznenađuje da ih mnogi taksisti, posebice u Africi još uvijek rado koriste i odbijaju ih zamijeniti za nešto "mlađe" s manje kilometara.
Svjetsku slavu je stekao danas pokojni Amerikanac Irv Gordon čiji Volvo P1800 i dalje drži mjesto u Guinnessovoj knjizi rekorda s 5,2 milijuna kilometara.
Još jedan švedski automobil koji je sinonim za pouzdanost je Saab 900 Turbo. Ovaj model je zadivio mnoge vozače 80-ih i ranih 90-ih zbog svog dizajna, ali i pouzdanosti. Primjerak s više od 1,6 milijuna kilometara čuva se u muzeju u SAD-u. Ono što najviše iznenađuje je da za vrijeme njegovog rada trebalo samo tri puta promijeniti brtvu glave, ali nikada motor, mjenjač ili turbo.
I BMW 325i kockica (E30) ima izuzetno izdržljiv motor. Test koji je proveo proizvođač maziva Mobil bio je prilično zanimljiv. Auto je stavljen na valjke i vozio je neprestano tijekom četiri godine brzinom od 70 do 130 km/h. Zaustavljan je samo za redovite servise i izmjene ulja, a motor je izdržao čak 1,6 milijuna kilometara bez ikakvih popravaka. Iako su takvi uvjeti bili osjetno blaži od svakodnevne vožnje u stvarnom prometu, 1,6 milijuna kilometara bez kvara zaista oduševljava.
I Škoda Ocatvia prve generacije s neuništivim 1,9 TDI motorom je izuzetno izdržljiva te je u stanju priječi više od milijun kilometara bez većih kvarova. Isto vrijedi i za prvu generaciju Subarua Forestera koji je poznat kao neuništiv auto.
Zanimljivo, na ovom popisu je i jedan hibrid koji je unatoč svojoj kompliciranijoj tehnologiji i bateriji u stanju priječi više od milijun kilometara što već supjelo brojnim taksistima. Riječ je o Toyoti Prius druge generacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....