VIDEO

Bosanska ljubav prema Golfu, 2. dio: Tvornica Automobila Sarajevo i najbrži Golf u državi

Neki ljudi kažu da je legendarni status Golfa u Bosni nastao tijekom Domovinskog rata. Ali priča seže daleko dalje od toga

300.000. automobil iz TAS-a

 YouTube Screenshot

Nedavno smo pisali o bosanskoj ljubavi prema Golfu. Unatoč tome što su njegova "zlatna vremena" prošla, u susjednoj državi je druga priča, gdje njemački kompakt oduvijek ima poseban status.

Prošle su godine, pa i desetljeća otkako se "dvojka" proizvodila, no u Bosni i Hercegovini model ostaje najpopularniji - trećina automobila na njihovim prometnicama ima Volkswagenov znak, a među njima je najpopularniji Golf.

Ovim fenomenom bavio se i YouTube kanal DW Rev, koji je objavio reportažu o toj ljubavi prema marki i modelu. Za početak, ekipa nas je upoznala s najbržim Golfom 2 u Bosni koji se nalazi u Tuzli i, zahvaljujući svojim 840 KS, hvata stotku za samo 2 sekunde.

image

Najbrži Golf 2 u Bosni i Hercegovini

YouTube Screenshot

"Adnan Mehmedović najbrži je čovjek u Bosni na 400 metara. To je strašna zvijer - najbrži Golf u Bosni", kaže voditelj reportaže. Snažno modificirani Golf opremljen je 3,6-litrenim motorom iz Passata i u ovom trenutku proizvodi više od 800 KS. U Adnanovoj radioni, koju je izgradio odmah do svog doma, nalazi se mnoštvo trofeja i medalja koja ga podsjećaju zašto voli Golf.

image

Tvornica Automobila Sarajevo

YouTube Screenshot

"Ovaj (trofej) je iz Živinica. Bio sam najbrži tog vikenda. Odvozio sam 402 metra za 9,3 sekunde. To je bilo najbrže vrijeme koje je itko odvozio u Bosni. Zbog toga mi je to najdraži trofej", kaže Adnan. Do sada je u Golfa uložio preko 20.000 eura. "Neki ljudi bave se jogom, Adnan - Golfovima".

image

300.000. automobil iz TAS-a

YouTube Screenshot

Zatim je tu i priča o Volkswagenu u Sarajevu, koja počinje 1972. godine. Volkswagen se udružio s lokalnim proizvođačem automobila UNIS-om, i tako je nastala Tvornica Automobila Sarajevo (TAS). U početku, tvornica je zapošljavala preko 3500 radnika, koji su u početku sastavljali Bube, a kasnije i Golfove druge generacije.

image

Nedžak Mulahetović i Volkswagen Golf 1

YouTube Screenshot

Nedžak Mulahetović radio je u TAS-u, i za reportažu je pokazao svoj Golf 1. "Model je bio jako popularan u bivšoj Jugoslaviji zbog svoje pouzdanosti i niske potrošnje", kaže on. "Želja svakog prosječnog jugoslavena bila je da ima Golfa. Za Golfa se čekalo - tko je imao novac u to vrijeme, i do šest mjeseci. Ja sam imao sreće, skupio sam nešto novca, i kupio sam sebi Golfa 1".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 12:17