Krajem 2004. godine, Alfa Romeo je na automobilističkoj sceni predstavio koncept koji je trebao označiti novo doba za ovu talijansku marku. Riječ je o modelu Alfa Romeo Visconti, raskošnoj limuzini koja je predstavljala mješavinu luksuza, sportske elegancije i napredne tehnologije. Iako je bio samo prototip, Visconti je bio vizionarski projekt koji je nagovještavao smjer u kojem će se razvijati dizajn i tehnologije Alfa Romea.
U to vrijeme, Alfa Romeo se nalazio u procesu obnove svojeg imidža, koji je tijekom prethodnih desetljeća bio na kušnji.
Talijanska automobilska kuća već je radila na ključnim modelima poput 159, nasljednika modela 156, te na modelu Brera, a kasnije je predstavljen i impresivan Alfa Romeo 8C Competizione. Visconti je trebao biti korak dalje u toj obnovi, predstavljajući luksuznu limuzinu koja bi zamijenila zastarjelu Alfu 166.
Za dizajn ovog impresivnog koncepta bio je zadužen Giorgetto Giugiaro iz Italdesigna, suradnik s kojim je Alfa Romeo već imao uspješnu suradnju. Visconti je bio predstavljen na Ženevskom salonu automobila, oduševljavajući publiku svojim gotovo pet metara dugim karoserijom koja je spajala sportski dizajn i osjećaj coupea. Ovo je bilo znakovito za buduće modele koji će slijediti u godinama koje dolaze.
Ime Visconti odavalo je počast plemićkoj obitelji čiji se simbol, zmija, može pronaći na logotipu Alfa Romea. Vanjski dizajn imao je sličnosti s konceptnom limuzinom Bugattijem EB218, također djelom studija Giugiaro, karakteriziran mišićavim linijama i naglašenom aerodinamikom tipičnom za to doba.
Za razliku od mnogih prototipova koji nisu ograničeni sigurnosnim normama, Visconti je dizajniran s obzirom na mogućnost proizvodnje, sugerirajući da je Alfa Romeo ozbiljno razmišljala o njegovoj realizaciji. Međutim, unatoč tome, interijer vozila ostao je nepoznanica zbog tamnih stakala.
Srce ovog koncepta bio je 3,2-litreni biturbo V6 motor s izravnim ubrizgavanjem razvijen u suradnji s General Motorsom, dostavljajući snagu od preko 400 konja. Snaga se prenosila na sva četiri kotača kroz napredni šest-stupanjski sekvencijalni mjenjač, a auto je dobio i središnji Torsen diferencijal.
Unatoč svojoj inovativnosti i potencijalu, Alfa Romeo Visconti nikada nije prešao put od koncepta do serijske proizvodnje. Visoki troškovi i težina projekta, zajedno s krizom velikih limuzina na tržištu, osim kod njemačkih premium marki, doveli su do toga da Visconti ostane samo u sferi mašte. Međutim, njegov utjecaj i danas se osjeća u dizajnu i tehnologijama koje koristi Alfa Romeo, ostavljajući trajan trag u automobilskoj industriji. No nakon modela 166 Alfa do danas nije predstavila limuzinu visoke klase.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....