vremeplov

Alfa Romeo Visconti: Koncept velike limuzine iz 2004. godine koji je trebao naslijediti model 166

Za dizajn ovog impresivnog koncepta bio je zadužen Giorgetto Giugiaro iz studija Italdesign

Alfa Romeo Visconti

 Italdesign

Krajem 2004. godine, Alfa Romeo je na automobilističkoj sceni predstavio koncept koji je trebao označiti novo doba za ovu talijansku marku. Riječ je o modelu Alfa Romeo Visconti, raskošnoj limuzini koja je predstavljala mješavinu luksuza, sportske elegancije i napredne tehnologije. Iako je bio samo prototip, Visconti je bio vizionarski projekt koji je nagovještavao smjer u kojem će se razvijati dizajn i tehnologije Alfa Romea.

image

Alfa Romeo Visconti

Italdesign

U to vrijeme, Alfa Romeo se nalazio u procesu obnove svojeg imidža, koji je tijekom prethodnih desetljeća bio na kušnji.

Talijanska automobilska kuća već je radila na ključnim modelima poput 159, nasljednika modela 156, te na modelu Brera, a kasnije je predstavljen i impresivan Alfa Romeo 8C Competizione. Visconti je trebao biti korak dalje u toj obnovi, predstavljajući luksuznu limuzinu koja bi zamijenila zastarjelu Alfu 166.

image

Alfa Romeo Visconti

Italdesign

Za dizajn ovog impresivnog koncepta bio je zadužen Giorgetto Giugiaro iz Italdesigna, suradnik s kojim je Alfa Romeo već imao uspješnu suradnju. Visconti je bio predstavljen na Ženevskom salonu automobila, oduševljavajući publiku svojim gotovo pet metara dugim karoserijom koja je spajala sportski dizajn i osjećaj coupea. Ovo je bilo znakovito za buduće modele koji će slijediti u godinama koje dolaze.

Ime Visconti odavalo je počast plemićkoj obitelji čiji se simbol, zmija, može pronaći na logotipu Alfa Romea. Vanjski dizajn imao je sličnosti s konceptnom limuzinom Bugattijem EB218, također djelom studija Giugiaro, karakteriziran mišićavim linijama i naglašenom aerodinamikom tipičnom za to doba.

Za razliku od mnogih prototipova koji nisu ograničeni sigurnosnim normama, Visconti je dizajniran s obzirom na mogućnost proizvodnje, sugerirajući da je Alfa Romeo ozbiljno razmišljala o njegovoj realizaciji. Međutim, unatoč tome, interijer vozila ostao je nepoznanica zbog tamnih stakala.

image

Alfa Romeo Visconti

Italdesign

Srce ovog koncepta bio je 3,2-litreni biturbo V6 motor s izravnim ubrizgavanjem razvijen u suradnji s General Motorsom, dostavljajući snagu od preko 400 konja. Snaga se prenosila na sva četiri kotača kroz napredni šest-stupanjski sekvencijalni mjenjač, a auto je dobio i središnji Torsen diferencijal.

image

Alfa Romeo Visconti

Italdesign

Unatoč svojoj inovativnosti i potencijalu, Alfa Romeo Visconti nikada nije prešao put od koncepta do serijske proizvodnje. Visoki troškovi i težina projekta, zajedno s krizom velikih limuzina na tržištu, osim kod njemačkih premium marki, doveli su do toga da Visconti ostane samo u sferi mašte. Međutim, njegov utjecaj i danas se osjeća u dizajnu i tehnologijama koje koristi Alfa Romeo, ostavljajući trajan trag u automobilskoj industriji. No nakon modela 166 Alfa do danas nije predstavila limuzinu visoke klase.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 19:35