Parkirana pred hotelom Rikli na Bledu, treća generacija Mini Countrymana s internom oznakom U25 ne djeluje ništa manje od novog BMW X2. Ništa neobično, jer čak 13 centimetara je dulja od prethodne iz 2017., a puna 33 od prve generacije iz 2010. Sa svojih 4,43 metra duljine, 1,66 visine i 1,84 širine sad je samo šest centimetara kraća (i dva viša) od BMW X1, uz na dlaku istog međuosovinskog razmaka (2,69 metara). Iz društva Audija Q2, dakle, skočila je među Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA i Volvo XC40. Sad je pravi obiteljski SUV.
S rastom se, međutim, promijenio i položaj za upravljačem. Ne sjedi se više na podu, s nogama ispruženima prema naprijed kao u Miniju, već visoko na sjedalu kao u BMW X1. No, straga sad ima dovoljno mjesta ne samo za glave, nego i za koljena odraslih putnika, a tijesno nije ni u prtljažniku od 450 litara.
Unutrašnjost sad više podsjeća na original Sir Aleca Issigonisa, jer osim središnjeg, na dodir osjetljivog okruglog zaslona od 24 centimetra, nema više satelita oko upravljača. Samo red već prepoznatljivih prekidača na središnjem grebenu i četiri proreza ventilacije. Gotovo. Boje, materijali i dizajn su, međutim, uvjerljivo najprivlačniji u razredu obiteljskih SUV modela. Pletena reciklirana tkanina ispred suvozača je, primjerice, noću osvijetljena.
U jasno strukturiranim menijima se nije teško snaći, jer je Countryman prvi Mini s novim operativnim sustavom 9, a i sam na dodir osjetljiv zaslon je posljednja riječ tehnologije, koju dijeli s najnovijim pametnim telefonima (OLED). I zahvaljujući serijskoj projekciji najvažnijih podataka o vožnji na vjetrobran ne traži skretanje pogleda s ceste, kao u Tesli Model 3 ili Volvu EX30.
Novi se automobil kotrlja na dotjeranoj verziji platforme UKL2 s poprečno ugrađenim motorima i prednjim pogonom, kao i serije 1 i 2 (Grand Coupe i Active Tourer), samo prilagođena za ugradnju baterije i elektromotora, kao i na novom X1 i X2.
Countryman dolazi s četiri motora s unutrašnjim izgaranjem i dva električna – kreće s blagohibridnim 1,5-litrenim trocilindrašem od 170 KS i prednjim pogonom u Countrymanu C (37.575 eura), slijedi 2,0-litreni četverocilindraš sa 204 KS u Countrymanu S (44.409 eura) i 300 KS u Countrymanu JCW (58.288 eura).
Nije, dakako, izostao ni 2,0-litreni dizelaš sa 163 KS u Countrymanu D (40.773 eura), a ponudu zaključuju dva električna izdanja – Countryman E sa 204 KS (42.437 eura) i Countryman SE sa 313 KS (48.750 eura). Svi isključivo s automatskim mjenjačem, a u snažnijim izdanjima i s integralnim pogonom All4.
Već se i osnovni Countryman C sasvim pristojno vozi zahvaljujući 170 KS umjesto prijašnjih 136 KS. Do stotke stiže za i više nego pristojne 8,3 sekunde, a na autocesti dohvati krajnjih 212 km/h. I više nego dovoljno, pogotovo što zahvaljujući 1,5-litrenom trocilindrašu s twin-scroll turbopunjačem i u mjenjač ugrađenim elektromotorom razvija zdravih 280 Nm već pri 1500 okretaja, što je sasvim dovoljno za SUV težak ne pretjeranih 1,5 tona.
S dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i multilinkom straga, krutom karoserijom i prilično izravnim upravljačem (ne i osobito osjećajnim) sjajno se ponaša i na uskim brdskim cestama slovenskih Julijskih Alpa. Vozi se više kao Serija 1 nego kao X1. I zadivljujuće je udoban.
Gotovo da i ne reagira na rijetke neravnine na dobro održavanim slovenskim cestama, čak i na doplatnim kotačima od 19 cola. Trocilindraš je pritom zahvaljujući bogatoj izolaciji jedva čujan, a sjajno su izolirana i buka vjetra i kotrljanje guma.
Bitno nas je manje oduševio topmodel Countryman JCW sa 2,0-litrenim twin-scroll turbobenzincem i okruglih 300 KS. Premda do stotke zahvaljujći pogonu na sva četiri kotača All4 i mjenjaču s dvostrukom spojkom stiže za kratke 5,4 sekunde i na autocesti dohvati krajnjih 250 km/h, jedva da je glasniji od običnog Conuntrymana C.
S pogonom na sva četiri kotača lijepi se za cestu, ali ne ostavlja dojam automobila od 300 KS, što je u prvom redu posljedica dodatnih 150 kilograma težine (1,7 tona). Brz jest, ali ne i uzbudljiv.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....