Popularni Toyotin SUV RAV4 na našem će tržištu od kraja godine biti dostupan i u plug-in hibridnoj verziji, a mi smo je već isprobali te odradili prve kilometre.
Rekli bismo, dolazi u najbolje vrijeme s obzirom na to da je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost 2. lipnja objavio javni poziv za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila.
Premda je Toyota pionir i vodeći proizvođač hibridnih pogona s 25 godina tradicije te preko 17 milijuna prodanih hibridnih vozila, osim Prius plug-in hibrida, Japanci sada po prvi put nude i RAV4 koji se može priključiti "na utičnicu".
Pogon: 2,5-litreni Atkinsov četverocilindarski benzinac visoke kompresije koji postiže 185 KS, ovdje je kombiniran s dva električna motora smještena po jedan na svakoj osovini. Prednji isporučuje 134 kW, stražnji 40 kW, za kombiniranu snagu od 306 KS.
Napaja ih litij-ionska baterija od 18,1 kWh ugrađena u podnicu automobila pa ne oduzima prostor u kabini te osigurava nisko težište za što bolje vozne osobine bez obzir na SUV-ovsku odignutost od tla.
Prvo u uštedama: najveći dobitak je činjenica da je na struju moguće prijeći najviše kilometara u klasi: čak 75 km s baterijom napunjenom do kraja prema WLTP-u, ili 98 km samo u gradskim uvjetima. Usto ako treba, Toyota RAV4 plug-in hibrid u stanju je samo na struju potegnuti do 135 km/h, ali tada zaboravite na domet.
Performanse su s obzirom na snagu očekivano dobre: usprkos vrhunskoj ekonomičnosti, ovaj RAV4 brzinu od 100 km/h iz stajanja hvata za strelovitih 6 sekundi, a s obzirom na spomenuti drugi elektromotorom na stražnjoj osovini osiguran je i pogon na sva četiri kotača za još bolje prianjanje.
Nadalje, tri režima rada Normal, Eco i Sport mogu se kombinirati s režimima rada hibridnog sustava EV (električni), HV (hibridni), automatski i režim maksimalnog punjenja baterije u vožnji.
Tijekom vožnje odmah počnete cijeniti način na koji čitav sustav funkcionira koristeći minimalno benzinski motor, te maksimalno iskorištavajući učinkovitost električnog.
S obzirom na dodatnih 300 kg u usporedbi sa standardnom hibridnom verzijom, u vožnji ipak nismo osjetili pretjeranu tromost kod naglih promjena smjera i prilikom kočenja. Tome sigurno pridonosi i 2 cm niža podnica nego kod standardnog modela.
Vozeći u zadanom EV modu, RAV4 djeluje poput e električnog vozila, s time da toplinski motor intervenira tek kad se dosegne ograničenje dometa kada se sustav prebacuje na hibridno funkcioniranje izmjenjujući faze u kojima se koristi benzin i faze u kojima se putuje u potpunoj tišini.
Toyota RAV4 dijeli gotovo sve komponente sa Suzukijem Acrossom, osim temeljnog, a to je ugrađeni punjač: na RAV4 ima 6,6 kW snage, a 3.3 na Acrossu.
To znači da zahvaljujući efikasnijem, manjem i tišem konverteru, bateriju je na 220 Voltnoj utičnici moguće napuniti za 7,5 sati odnosno za samo 2,5 sata preko wallboxa.
Riječ dvije o izgledu: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid gotovo je identična standardnom hibridu, osim nekoliko detalja koji mu daju na profinjeniji i sportskijem dojmu.
Sprijeda dominira crna rešetka hladnjaka i usisnici zraka te kromirana lajsna u samom dnu branika, a novi su i dvobojni alu naplaci koji dolaze u dimenzijama 19 cola.
Straga pak nalazimo crno lakiran branik, kromiranu letvica između svjetala te dva prava završetka ispuha.
S desne strane nalazi se utičnica za punjenje, a uz automobil se isporučuju dva različita kabela, jedan za spajanje automobila na klasičnu utičnicu za kućno punjenje i Mennekes za pričvršćivanje na wall, s ugrađenim punjačem od 6,6 kW.
U kabini poznatim kokpitom dominira veliki multimedijalni 9-inčni zaslon u boji, a instrumenti su djelomično digitalni.
Posvuda su razmješteni materijali ugodni na dodir, te se osjeti i čvrsta izrada. Sjedala su velika, sportski profilirana te vrlo udobna s dodanim detaljima u kontrastnoj crvenoj boji te su hlađena i grijana u ovoj verziji. Iza prostrane kabine ostaje golemih 520 litara prtljažnika.
Što se tiče sigurnosti, druga generacija Toyota Safety Sense standardna je oprema za RAV4 Plug-in Hybrid, a kompletna je i tehnološka oprema: po prvi puta je moguće na Toyoti daljinski upravljati funkcijama vozila (od klima uređaja do punjenja) putem namjenske aplikacije MyToyota.
Za volanom prvog RAV4 modela "na utičnicu" koji nam je trošio 7 litara prema putnom računalu bilo je zabavno, automobil sa sustavom usmjerenim na što više štedljive vožnje vrlo je uvjerljiv, a zastupnik za RAV4 Plug-in Hybrid koji stiže krajem godine najavljuje okvirnu cijenu od oko 425.000 kuna (s poticajima minus 40.000 kn).
Pritom treba napomenuti i 10 godina jamstva na bateriju kao i do 10 godina općeg jamstva.
Tehnički podaci - Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Motor: 4-cilindra, hibrid • obujam: 2487 ccm • snaga sustava 225 kW (306 KS) pri 6000/min • najveći okretni moment: 227 Nm pri 3200/min • pogon: na sva četiri kotača • automatski mjenjač • d/š/v 4600/1855/1685 mm • masa 1910 kg • prtljažnik 520–1604 l • 0–100 km/h: 6,0 s • najveća brzina: 180 km/h • potrošnja (WLTP): 1,0 l/100 km Super • vrijednost ispuha CO2: 22 g/km