za volanom

Vozili smo Porsche Taycan na Malom Lošinju: Zvijer na struju iz Zuffenhausena sad je još opakija

Izvedba GT od 1035 KS stotku hvata za svega 2,2 sekunde

Porsche Taycan

 Porsche

Premda je riječ o modelu pokretanom isključivo strujom, prvom u 90 godina dugoj povijesti tvrtke poznatoj po rasnim, prvenstveno benzinskim sportašima, Porsche Taycan itekako ima svoju klijentelu. Svjedoče tome i brojke - prošle godine prodano ih je gotovo kao i kultnih 911. I ne treba to odviše čuditi.

image

Porsche Taycan

Porsche

Riječ o Porscheu u svakom smislu – od dizajna do kvalitete izvedbe i performansi. Sve spomenuto još od 2019. i predstavljanja na salonu u Frankfurtu djeluje impresivno, pa je tim više nevjerojatan pomak koji je Porsche napravio s redizajnom ove impresivne, gotovo pet metara dugačke sportske limuzine, u što smo se ovaj put uvjeri na poznatim, domaćim cestama. Naime, Porsche je za međunarodno predstavljanje redizajniranog Taycana odabrao naš Mali Lošinj.

image

Porsche Taycan

Porsche

Po dolasku jedan nam se primjerak kočoperio izložen i na pontonu, a kasnije se pokazalo da se Porsche zbilja ima čime hvaliti. OK, izgled Taycana je promijenjen tek u detaljima, ali zato su se Porscheovi inženjeri posvetili bitnome – onome ispod lima. Performanse su mu bez pretjerivanja podignute za čitavu oktavu, a značajno mu je narastao i doseg, za što je osim veće baterije zaslužna i veća efikasnost.

Prosječna potrošnja struje između 17 i 20 kWh za svaku je pohvalu, a uz veću bateriju od 105 kWh (97 kWh netto) doseg je povećan za više o trećine u odnosu na prethodnika. To znači da je novi Taycan sposoban prijeći najmanje 450 kilometara (4S Sport Turismo), odnosno čak 678 kilometara (+175 km) kada je riječ o osnovnom modelu.

image

Porsche Taycan

Porsche

Usprkos većem kapacitetu, baterija od 33 modula s 396 ćelija dimenzijama je ostala ista, a devet kilograma je lakša nego prije. Uz bateriju, dorađeni su i inverter i software, a poboljšani sustav hlađenja i toplinska pumpa omogućuju znatno veću brzinu punjenja.

S obzirom na to da radi na 800 volti, novi Taycan može se puniti snagom od čak 320 kW, za 50 KW više od prethodnika. Produženo je i vrijeme koje baterija trpi ovakvu snagu punjenja pa tako dopuna od 10 do 80 posto sada traje svega 18 minuta, upola manje nego kod prethodnika kojemu je za isto trebalo 37 minuta.

image

Porsche Taycan

Porsche

Osim baterije, novi je i elektromotor sa segmentiranim magnetima u stražnjoj osovini, manji u svim dimenzijama za petnaestak milimetara i lakši čak 10,4 kg, a pritom mu je snaga povećana za 80 kW i 40 Nm. I ne samo to, uz paket Sport Chrono, vozač s funkcijom push-to-pass može aktivirati kratkotrajni izboj snage od 70 kW u trajanju od 10 sekundi. Riječ je o zbilja rijetko viđenoj navali snage, koja će sigurno impresionirati i vozače s puno kilometara u nogama.

image

Porsche Taycan

Porsche

Treba pritom reći da je ukupna snaga svih modela porasla, pa tako već standardni Taycan isporučuje 300 kW (408 KS) odnosno 435 KS uz overboost i launch control, 4S nudi 400 kW (544 KS), odnosno kratkotrajnih 598 KS, Turbo 650 kW (884 KS), a Turbo S 700 kW (952 KS). U izvedbi Sport Turismo u ponudi je i verzija Turbo GT, čija je snaga brutalnih 1035 KS.

image

Porsche Taycan

Porsche

Ubrzanja svih modela su bolja za oko pola sekunde pa već standardni Taycan s mjesta do 100 km/h stiže za samo 4,8 sekundi, a Turbo S za samo 2,4 sekunde.

Početni model do sada se isporučivao s klasičnim ovjesom, no s redizajnom su sve izvedbe dobile isključivo zračni ovjes s dvije komore i automatskim niveliranjem. S druge strane, nova pomoć u borbi sa silama u zavoju i pri kočenju Active Ride vrijedi svakog eura doplate, s obzirom na to da osjetno bolje drži karoseriju pod kontrolom i znatno smanjuje naginjanje, u što smo se uvjerili tijekom slalom vožnje na Grobniku.

image

Porsche Taycan

Porsche

Vožnja po zavojitim i ravnim otočkim cestama Krka, Cresa i Lošinja uvjerila nas je u ono što brojke same pokazuju – performanse dorađenog Taycana su zbilja impresivne. I to već u Taycanu 4S, a kamoli u Turbo S.

Ubrzanja su toliko moćna i silovita da bilo kakvo pretjecanje pretvaraju u dječju igru pa uvijek treba itekako biti svjestan brzine, jer na bilo kojem iole dužem ravnom pravcu Taycan s lakoćom hvata 200 km/h. I to u potpunoj tišini, pa ako u svakom trenutku nemate svijest kojom brzinom vozite to vas lako može stajati... Pa, ne samo vozačke dozvole.

image

Porsche Taycan

Porsche

Ukratko

Novi Taycan pregazio je vrijeme Tesle Model S Plaid na Nurbugringu i opasno se približio donedavnom rekordu Rimčeve Nevere (7:07.55)

Serijski zračni ovjes u novom Taycanu spušta automobil za 22 mm što smanjuje otpor zraka, povećava efikasnost vožnje i doseg

Unutrašnjost je sjajno ergonomski posložena s četiri ugodno odmjerena, ne prevelika zaslona. Na suvozačevom, koji vozač ne vidi, sada se mogu prikazivati filmovi i sličan sadržaj

Poboljšanja u unutrašnjosti, osim bolje integracije putem Apple CarPlaya, uključuju zaštite na vratima od brušenog aluminija i dvije nove izvedbe armature bez kože, s visokokvalitetnom mikrofibrom Race-Tex

I stražnja sjedala profilirana su, presvučena i opremljena poput prednjih, a sada je za putnike straga i više prostora za glavu, naročito u Cross Turismu

Aero Design 21-colni kotači sa Michelinovim gumama niskog otpora kotrljanja osiguravaju dodatnih 40 kilometara dosega

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 20:17