auto klub u pragu

Vozili smo omiljenu Škodu u Hrvata: Otkrivamo sve novosti osvježene Octavije

Češki bestseler blago je dizajnerski, ali i prilično tehnološki dotjeran

Škoda Octavia

 Škoda

Prednja i stražnja svjetla potpuno u LED tehnologiji, nova, doplatna LED Matrix svjetla s čak 36 zasebnih segmenata koja nude jasniji pogled na cestu noću i manje zasljepljuju vozače iz suprotnog smjera, maglenke koje samostalno prilagođavaju jačinu snopa svjetla vremenskim uvjetima...

image

Škoda Octavia

Škoda

Da, već iz navedenog jasno je da su glavne novosti na vanjštini redizajnirane Škode Octavije, apsolutnog bestselera češke tvrtke, relativno skromne, a drugačija slika ne dobiva se niti kad se spomenutom pridodaju blage izmjene dizajna prednje maske hladnjaka i oba branika (zaslužne za rast u dužinu od 9 mm, pa i limuzina i karavan sad broje 4698 mm), ponešto novouvedenih boja karoserije (Mamba Green ekskluzivno se nudi u izvedbama Sportline i RS, a Phoenix Orange uz karavansku izvedbu) ili novi, aerodinamični alu naplatci koji broje od 16 do čak 19 cola.

Očekivano.

image

Škoda Octavia

Škoda

Octavia, naime, i u dosadašnjim izdanjima nije nudila ekstravaganciju u dizajnu i prije svega se oslanjala na kvalitetu i preciznost izrade, prostranost i provjerenu motorizaciju, pa nismo niti očekivali da će redizajn četvrte generacije predstavljene u Pragu 2019. donijeti neke izlete u nepoznato.

image

Škoda Octavia

Škoda

Za to jednostavno nije bilo niti potrebe – prodana u više od 7 milijuna primjeraka u eri pod kapom koncerna Volkswagen, češki adut očito vješto gađa srca kupaca koji ju – saznali smo na prezentaciji u češkom Mikulovu – pomalo iznenađujuće najčešće kupuju u crnoj boji. Srebrna, koja nam se činila kao sigurna oklada, tek je na drugom mjestu po popularnosti.

Naoko malih, ali itekako vrijednih novosti ima i u unutrašnjosti. Primjerice, više u ponudi nema analognih instrumenata, pa niti ručne klime, a nudi se i nikad veći zaslon multimedije, koja je samim time preglednija i jednostavnija za korištenje.

image

Škoda Octavia

Škoda

Ispred vozača sad se baš uvijek tako nalaze digitalni instrumenti veličine 10 inča, serijski se isporučuje i dvozonska automatska klima, a uz serijski zaslon multimedije od 10 inča uz doplatu se nudi i onaj još izdašniji, od 13. Dodatnu dozu praktičnosti donosi i unaprijeđeni sustav automatskog zaključavanja i otključavanja automobila bez uporabe ključa, dok smo već pri sjedanju u unutrašnjost primijetili novi izgled presvlaka sjedala i obloga vrata, izrađenih od reciklirane tkanine ili kože štavljene korištenjem održivih materijala.

image

Škoda Octavia

Škoda

Ekološka komponenta zastupljena je i na pomalo neočekivanim detaljima – od održivih materijala – ponosno su naglasili stručnjaci iz Škode – napravljen je čak i kišobran skriven u prednjim vratima i strugač za led smješten u poklopcu spremnika za gorivo, kao dio poznatog arsenala praktičnih rješenja Simply Clever.

image

Škoda Octavia

Škoda

Kad je riječ o pogonskom dijelu, iz ponude je izbačen trocilindarski benzinac 1.0 TSI, pa osnovu ponude sad čini jednako snažan turbobenzinac 1.5 TSI od 115 KS uparen s ručnim, 6-stupanjskim mjenjačem, spreman isključiti dva od četiri cilindra dok radi pod manjim opterećenjem. Ista je priča s njegovom snažnijom izvedbom od 150 KS, pri čemu se u oba slučaja nudi i 7-stupanjska automatika s dvostrukom spojkom DSG, ali to podrazumijeva i 48-voltni blagohibridni sustav.

image

Škoda Octavia

Škoda

U vožnji, ponovno smo se uvjerili, snažnija izvedba osnažena litij-ionskom baterijom i starter-generatorom funkcionira bez greške te pridonosi ujednačenom ubrzanju i niskoj potrošnji, koja nam je tijekom vožnje iznosila umjerenih 6,2 litre.

Još uvjerljivijom se, međutim, pokazala najpopularnija motorizacija – dizelaš 2.0 TDI, koji u izvedbi s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem dolazi sa 115 KS, dok je u kombinaciji s DSG mjenjačem snažan 150 KS. Uz tlak ubrizgavanja od 2200 bara i radilicu s čeličnim klipovima izuzetno je efikasan i uglađen, a posebno nas je oduševio potrošnjom od svega 4,6 litre.

image

Škoda Octavia

Škoda

Kasnije se očekuje i snažniji benzinac 2.0 TSI od 204 KS (veljača 2025.), koji će u RS izvedbi brojati 265 KS (rujan 2024.)

Prvi primjerci redizajnirane Octavije stižu u salone već ovoga lipnja, a pogled na konfigurator otkriva i cijene – početni benzinac 1.5 TSI od 115 KS u izvedbi Selection nudi se od 27.224 eura, dok cijena dizelaša 2.0 TDI od 115 KS kreće od 29.990 eura.

Naručiti se već sad mogu i karavanske izvedbe, ovisno o opremi i motorizaciji skuplje od limuzine oko 900 eura.

image

Škoda Octavia

Škoda
image

Škoda Octavia

Škoda
image

Škoda Octavia

Škoda
image

Škoda Octavia

Škoda
image

Škoda Octavia

Škoda

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. listopad 2024 20:16