I dizel i karavan

Vozili smo omiljeni Volkswagen u Hrvata: Donosimo prve dojmove iz vožnje te cijene novog Passata

Dolazi samo kao karavanski Variant i zadržava dizelaš 2.0 TDI, a ima i efikasniji plug-in hibridni motor i digitalnu opremu

VW Passat

 MARTIN MEINERS

Udio karavanske izvedbe posljednjih godina postao je dominantan, proizvodnja limuzinske je postala neisplativa i to je razlog zašto više ne nudimo limuzinu - rečeno nam je na Volkswagenovoj tiskovnoj konferenciji prilikom prezentacije devete generacije Passata.

Vijest je to koja će možda razočarati kupce na našem i nama sličnim tržištima, uglavnom istočne Europe, koji u ovoj klasi i dalje u ovoj klasi limuzinu smatraju prvim izborom.

image

VW Passat

MARTIN MEINERS

S druge strane, ne treba očajavati, jer novi karavan, dizajnerski oslonjen na prijašni i oplemenjen novim detaljima karakterističnim za novu generaciju Volkswagenovih modela, primjetno je većih dimenzija i izgleda gotovo pa impresivno.

Duži je 14,4 centimetra (4,92 metra, duži je od Superba Combi) i širi dva centimetra (1,85 metar) te postavljen na otprije poznatu modularnu platformu MQB Evo, ali kojoj je osovinski razmak povećan pet centimetara (2,84 metra).

Novim gabaritima na pragu pet metara, ozbiljno zalazi u dvorište više srednje klase, a mekanije linije kao jedan od benefita donose osjetno bolju aerodinamičku vrijednost, spuštenu s prijašnjih 0,31 na 0,25.

image

VW Passat

MARTIN MEINERS

Karavanski Passat posljednjih se godina u zapadnom poslovnom svijetu profilirao kao jedan od najčešćih poslovno-putničkih automobila, a prvi kilometri priovedeni za volanom otkrivaju da novi model radi nov, snažan iskorak u tom smjeru.

Na stražnjem sjedalu dobiveno je dodatnih pet centimetara za koljena i prostorni komfor sada je direktorskih okvira, dok je prtljažnik povećan 40 litara u osnovnoj i 140 litara u postavci sa srušenim naslonima, pa sada mjeri čak 690 odnosno 1920 litara.

image

VW Passat

MARTIN MEINERS

Nadalje, prednja ergonomska sjedala ergoActive pružaju ugodnu potporu tijelu i, između ostalog, 14 opcija podešavanja i 10 smjerova masaže. Karakter cestovne krstarice daje i potpuno nova arhitektura vozačkog okruženja, temeljito pročišćenih linija, vizualno široka i naglašeno digitalizirana.

Kombinirani virtualni instrumenti dijagonale 26 centimetara i novi dodirni zasloni dijagonale 33 i 38 centimetara nakrcani su informativnim i zabavnim sadržajem, ali i Chat GPT funkcijom napredne jezične komunikacije s glasovnim asistentom IDA.

Rade na novoj operativnoj platformi MIB4, sučelja su bogata, ali teme logično složene i reakcije na dodir brze i precizne, pa nam nije trebalo dugo da steknemo solidnu rutinu surfanja.

image

VW Passat

MARTIN MEINERS

Novi momenti su mini ručica automatskog mjenjača sa sedam brzina DSG prebačena iza volana kao u modelima električne serije ID te okrugli izbornik na središnjem grebenu, u funkciji odabira profila rada pogonskog sustava i jačine HiFi sustava.

Unatoč digitalnom i pomalo hi-tech karakteru interijera u svakom trenutku se vidi i osjeća da nisu zaboravljeni temeljni postulati tipični za Volkswagen, poput naglašeno čvrste i kvalitetne izrade i ugodnih materijala. Na višu razinu dignuta je i opremljenost, posebno proširenim asortimanom sigurnosnih asistenata te novim head-up zaslonom.

image

VW Passat

MARTIN MEINERS

Vožnja gradskim, lokalnim i autocestama u zaleđu Azurne obale otkriva napredak i u vozačkom smislu. Passat se vozi uz lijepu dozu opuštenosti i podatnosti i na volanu uopće ne ostavlja dojam pozamašnih gabarita.

image

VW Passat

MARTIN MEINERS

Stabilnost i mirnoća dosežu razinu više i kad su u pitanju juriš autocestom na kojoj pokazuje karakter provklasne krstarice za duge pruge, ali i vezani zavoji i loša cesta, gdje ulogu igra nova adaptivna amortizacija, regulirana novim algoritmima s obzirom na režim vožnje i vrstu podloge.

image

VW Passat

MARTIN MEINERS

Lepeza od osam motora, jedna od najvećih u ovoj klasi, dolazi u usavršenim i učinkovitijim izdanjima: turbobenzinac 1.5 eTSI (150 KS) postaje blagi hibrid, plug-in hibrid 1.5 TSI eHybrid (204 i 272 KS) s većom baterijom od 19,7 kWh i električnim dosegom od 100 kilometara nove je arhitekture.

U ponudi ostaju klasični energični turbobenzinac 2.0 TSI sa 204 i 265 KS te turbodizelaš 2.0 TDI sa 122, 150 i 193 KS. Dizelaš 2.0 TDI, (150 KS) kojeg se Volkswagen (još) nije odrekao, a sudeći prema tradiciji ostat će favorit hrvatskih kupaca, na mješovitoj testnoj ruti prošaranoj ograničenjima i kamerama trošio nam je tek 5,4 litre.

image

VW Passat

MARTIN MEINERS

Benzinci 2.0 TSI i snažniji dizelaš sa 193 KS serijski imaju pogon 4x4, a svi motori u seriji imaju automatski mjenjač DSG sa sedam brzina. Novi, bogatije opremljen Passat već se može naručiti, zasad s dizelskim motorom 2.0 TDI (150 KS) po cijeni od 44.435 eura u paketu Business, 48.260 eura u Elegance i 54.035 eura kao R-Line.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 19:34