Prošle godine je Mercedes E-klase doživio redizajn, a po pitanju "ispeglanog" izgleda najveća su novost stražnja vodoravna svjetla, a ne više okomita, što E-klasi W213 daje na novoj eleganciji. Nadalje, s redizajniranom maskom hladnjaka, svjetlima, odbojnicima i poklopcem motora, općenito djeluje svježije.
Unutra je već teže odmah detektirati novosti: znalci će uočiti novi upravljač s tri dvostruke prečke i haptičkim prekidačima, touchpad umjesto rotirajućeg izbornika i na dodir osjetljivi dvostruki ekran od najmanje 10,25 inča.
Obnovljena je i tehnika pa tako sada osvježena verzija ima aktivni tempomat koji ne koristi samo radar i kameru, već i informacije o stanju u prometu s navigacije, posljednje generacije središnjeg multimedijskog sustava MBUX.
Po pitanju motorizacije, dinamična i štedljiva verzija E 220d od 194 KS dosad je bila najtraženija uopće s obzirom na najbolji omjer uloženo/dobiveno, no s obzirom na to da su za lipanj najavljeni poticaji za plug-in hibride i električna vozila, kao zanimljiva opcija se nameće model E 300 de 4Matic kakvog smo testirali.
Podsjetimo, Mercedes jedini na tržištu nudi opciju dizelskog motora i elektromotora s baterijom koja se puni na utičnicu pa se "tradicionalisti" ne moraju odreći dizela, a pritom mogu biti još štedljiviji i čišći.
Pokreće ga još prije dvije godine i aktualnog redizajna predstavljen hibridni sklop koji kombinira 2,0-litreni dizelaš od 194 KS i 400 Nm koji djeluje u sinergiji s elektromotorom od 90 kW i 440 Nm što u finalu daje 306 KS i 700 Nm. Pritom se baterije kapaciteta 13,5 kWh pune na utičnicu smještenu na stražnjem braniku.
Snaga je to dovoljna da se putem 9-stupanjskog mjenjača prenese na sva četiri kotača (doplata) za ekspresnih 5,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 235 km/h do koje dvije tone teška krstarica kroz sve brzine i cijelu skalu okretaja juri naprijed bez trunke posustajanja, glatko i bez gubljenja daha.
Međutim, premda vrlo brz i snažan, 300de ima i drugu stranu karaktera. Naime, pedantni Nijemci su izračunali kako je devedeset posto dnevnih vožnji njemačkih vozača kraće od 50 kilometara, kao i da 96 posto njih dnevno prelazi manje od 100 kilometara (kod nas je sigurno i manje) te da bi ovakav automobil većinu tog vremena mogao voziti isključivo na struju s 0 posto emisija.
Konkretno, samo na struju bez paljenja dizelaša ovakva E-klasa u stanju je prijeći 45 kilometara na gradskim ulicama prema WLTP standardu, te ako treba, kraće vrijeme može voziti samo na struju i do 130 km/h.
U kombiniranoj vožnji, mirnoća kojom se električni i dizelski motor neosjetno izmjenjuju u aktivnom i pasivnom radu i kojim se može ekonomično i uz užitak krstariti otvorenim cestama uvijek uz puno snage i momenta, nezamjenjiv je kod ove plug-in hibridne E-kase.
Nadalje, spontane reakcije na gas, posebno prilikom pretjecanja na otvorenoj cesti zasluga su tih dodatnih 440 Nm elektromotora praktički već od 0 okretaja.
Ovjes je pritom udoban za sve putnike, premda ipak nešto krući nego inače, upravljač je lijepo odmjeren i precizan dok pogon na sve kotače daje i doprinos sigurnost posebno u lošim vremenskim uvjetima.
U prosjeku nam je uglavnom na autocesti E 300 de 4Matic bez podrške elektromotora trošio sasvim prihvatljivih 8,5 dok u kombiniranoj vožnji u svim režimima troši manje - 5,5 litara na kraju testa. Tada bi baterija trebala uvijek biti puna, a ona se na brzom punjaču puni za sat i pol do 100 posto.
Ako bismo trebali nešto izdvojiti kao manu to je obujam prtljažnika, ali je to tako kod hibrida - naime, zbog smještaja baterija raspolaže s 370 litara umjesto standardnih 540 litar, ali se i s tim da živjeti.
Na koncu i cijena: Mercedes E 300 de 4Matic do registracije stoji 515.377 kuna što je manje (!) od modela E 300d 4 Matic koji stoji 522.430 kune, a ako uračunate i poticaje tada cjenovno dolazite čak i ispod razine cijena omiljenog modela E 220d 4Matic koji stoji 474.105 kuna do registracije pa ako se po gradu vozite koliko i po auto cesti tada nema dvojbe, Mercedesov dizelski plug-in hibrid iskače u prvi plan.
Na kraju ostaju i opcije pa Mercedes E-klase može koštati i bitno više jer je popis dodataka na testnom primjerku poduži (vidi tablicu), pa ne čudi i da je cijena skočila na čak 653.275 kuna. No većini vlasnika Mercedesa činjenica da na opcije može otpasti i 1/4 cijene nije nikakva novost...
E 300 de 4Matic
Tehnički podaci
Motor turbodizelski (1950 ccm, 194 KS i 400 Nm) + elektromotor (122 KS, 440 Nm)
Snaga 306 KS pri 3500 o/min
Okr. moment 700 Nm
Pogon 4x4
Mjenjač automatski (9)
Dimenzije 494 x 185 x 146 cm
Osovinski razmak 294 cm
Prtljažnik 370 litara
Gume 245/45 R18, Goodyear F1 Eagle
Težina 2055 kilograma
Jamstvo 2 godine
Mjerenja
Najveća brzina 235 km/h
0-100 km/h 5,9 sekundi
Potrošnja 5,4 l/100 km
Cijena 515.377 kuna
S doplatama 653.275 kuna
Serijska oprema
aut. klima • diodna svjetla • el. sklopivi, podesivi i grijani retrovizori • pomoć pri parkiranju + kamera za vožnju unatrag • nadzor mrtvog kuta • pomoć pri kočenju • ambijentalna rasvjeta • aut. duga i kratka svjetla • zračni jastuk za koljena • aluminijski naplaci od 18 cola...
Dodatna oprema
aut. dvozonska klima • aut. zadržavanje trake • navigacija + proširena stvarnost • detalji od drva • hi-fi • zatamnjena stakla • široki zaslon visoke rezolucije • grijana prednja sjedala • matrična diodna svjetla • bežično punjenje mobitela • upravljač i instrumentna ploča u koži • paket vanjskih detalja i unutranjih detalja AMG Line... Ukupno: 137.898 kuna