Razvoj šeste generacije Corse već je zakoračio u završnu fazu kada je 2017. Peugeot postao vlasnikom Opela. Njemački inženjeri novim su gazdama ponosno pokazali prototipove, ali umjesto komplimenata i tapšanja po ramenu, u ruke su dobili nacrte nove platforme i cijeli projekt vratio se na polazišne točke.
Argumenata za raspravu nije bilo jer francuska CMP platforma je tehnološki modernija i prilagodljivija. Osim što prihvaća klasične motore s tri i četiri cilindra, omogućava izvedbe s hibridnim ili potpuno električnim pogonom.
Uz to što je kruća, lakša i jednostavno bolja, važan detalj je činjenica da su je u Opelu dobili besplatno. Uz nju nije išla i naknada za licencu koju je Opel u prijašnjim situacijama morao plaćati General Motorsu za svaki pojedini proizvedeni primjerak.
Nova platforma donijela je radikalnu promjenu planova i puno besanih noći kako bi se Corsa u novom izdanju pojavila prošlog rujna na sajmu u Frankfurtu, ali odstupanje od tradicionalnih vrijednosti Opela nije bilo na programu.
Carlos Tavares, veliki šef PSA grupacije koji voli utrke, ali i teške izazove, vrlo je jasno objasnio Opelovim inženjerima što od njih traži.
Priča kaže da je Portugalac pri jednoj od posjeta Rüsselsheimu sjeo u prototip Corse, otvorio pretinac ispred suvozača i zaključio kako ne zvuči njemački. Naravno da svi pretinci zvuče slično, ali Tavares je time želio samo naglasiti svoju namjeru i plan po kojem Opel treba ostati svojstven sebi.
Zadržati prepoznatljivost i vezu s dosadašnjih pet generacija Corse kroz 37 godina karijere, u kojoj je širom svijeta prodano gotovo 14 milijuna primjeraka.
Neke stvari ipak su neizbježne kada se dijeli ista platforma, pa nova Corsa ima praktično iste dimenzije kao i Peugeot 208, jer je 4 cm produžena i 5 snižena u odnosu na prethodnu. No, prilagodljivost nije jedina vrlina nove platforme.
Uz viši stupanj krutosti donosi i uštedu na masi: samo karoserija teži 40 kg manje, a uz sve ostale detalje, uključujući i aluminijski poklopac motora, Corsa je smršavila više od 100 kg.
Dugačak prednji poklopac, niska krovna linija i dizajn koji se drastično razlikuje u odnosu na 208, razlog su da nova Corsa djeluje ozbiljnije i zrelije. Možda nije atraktivna i ne privlači pažnju poput Peugeota, ali dojam je da će duže zadržati svježinu izgleda.
Unutrašnjost otkriva dodatne napore njemačkih stručnjaka da zadrže prepoznatljivost Opela. Nema pokušaja imitiranja i-Cockpita i razlike između Corse i 208 značajnije su u odnosu na one između pojedinih modela VW grupe koji se temelje na istim MQB platformama.
Instrumenti i prekidači nedvojbeno su Opelovi, a posezanje za multimedijalnim sustavom kojeg koriste PSA modeli donijelo je i dupliranje komandi klima uređaja.
Položaj za upravljačem je niži i nekako prirodniji u odnosu na prethodno izdanje, dok je prostor na stražnjoj klupi prilično stiješnjen.
Da straga nema previše mjesta najavljuje maleni otvor vrata i višima od 180 cm potrebna je doza gipkosti za ulazak, a zatim i poneki kompromis i suradnja s putnicima ispred njih za ugodno smještanje.
Prtljažnik obujma 309 litara ne spada u vodeće u klasi, ali ne odstupa od prosjeka većine konkurenata.
Za upravljačem razlike između starog i novog izdanja postaju još uočljivije, iako ni nova Corsa nije bez nekih nedostataka koje smo već susreli u Peugeotu 208. Lakoća upravljanja i okretnost su podignuti na višu razinu, premda podvozje Corse ne djeluje uvjerljivo kao u slučaju novog Renaulta Clija.
Ulasci u zavoje su precizni, uz poneki izraženiji nagib karoserije u odnosu na rivale. Upravljač je vrlo lagan i kada se krene žustrije, dodatno opterećenje ne dolazi brzinom koja se očekuje.
Elektromotor servo uređaja smješten na letvi umjesto na stupu upravljača, što je svakako bolje rješenje, na određeni način pruža previše pomoći.
To ne umanjuje osjećaj preciznosti, nego tek traži malu prilagodbu. U konačnici, sve komande, od kočnica preko spojke do upravljača, djeluju dosta lagano što u gradskoj vožnji predstavlja dobitak.
Corsa je tako postala nikad lakša za vožnju, iako joj dinamičke osobine nisu značajnije poboljšane.
Osim spomenute platforme, Corsa je iz Francuske dobila i mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, s dugim hodom ručice koja ne spada među najpreciznije. Omjeri stupnjeva dobro su raspoređeni, a za štedljivu vožnju bolje se pouzdati u uho i kazaljku okretaja nego u sugestije elektronike.
Zauzvrat, trocilindrični turbobenzinski 1,2-litreni motor je - briljantan. Brojkom od 100 konja ne iskače iz prosjeka, ali 205 Nm okretnog momenta predstavlja razinu više. U kombinaciji s uspješnom dijetom to je dovoljno za ubrzanja od 9,7 s do 100 km/h.
Motor vuče uvjerljivo od samog početka i djeluje snažnije od deklariranih brojki, ali je nešto bučniji nego u Peugeotu 208. Ipak, malo više decibela u putničkom prostoru ovdje ne stvara osjećaj neugode.
Ono čime se Corsa izdvaja u odnosu na suparnike, uključujući i 208-icu, je ovjes. Uspješno apsorbira neravnine na cesti i udobna je, ali i stabilna i poslušna.
Pri većim brzinama ulijeva sigurnost, a kada se vozi u laganom ritmu postaje još podatnija i bolja. Kasne intervencije elektroničke kontrole stabilnosti samo potvrđuju kvalitetu ovjesa koji je testiran na autocestama bez ograničenja brzine.
Kroz dugačke otvorene zavoje prolazi se brže od očekivanog, a podizanje noge s gasa u zavoju ne izaziva neugodne reakcije.
Nijemci su postigli dobar balans: Corsa je udobna, konzervativno baždarena po pitanju sigurnosti i svaka želja za zabavom ostat će neuslišana, ali uvijek pokazuje tendenciju da ide u smjeru u kojem to vozač želi.
Nova Corsa je skuplja od stare, ali u prosjeku 10-ak tisuća jeftinija od Peugeota 208 koji djeluje privlačnije, otmjenije, a ovisno o verziji nudi i nešto više opreme. No, Opel definitivno nije složio dosadniju verziju 208.
Corsa je jednostavno ostala vjerna svojim postulatima i zadržala osobnost, što će se zasigurno svidjeti tradicionalnim kupcima.
Lakoća upravljanja dramatično je bolja nego prije, a uz nove tehnologije jedan od glavnih aduta je i jedan od najboljih turbobenzinskih motora na tržištu.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Vrsta turbobenzinski
Cilindri/ventili 3/12
Obujam 1199 ccm
Snaga 74 kW/101 KS pri 5500/min
Moment 205 Nm pri 1750/min
PODVOZJE
Pogon na prednje kotače
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Ovjes sprijeda poprečna ramena,
Straga polukruta osovina
Kočnice sprijeda samoventilirajući disk 283 mm
straga disk 249 mm
Gume 205/45 R17 Pirelli
KAROSERIJA
Dimenzije 406 x 176,5 x 143,5 cm
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 309/1081 litara
Spremnik goriva 44 litre
Težina 1165 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina 188 km/h
0-100 km/h 9,9 sekundi
Potrošnja 5,2/3,7/4,2 l/100 km
Ispuh CO2 96 g/km
CIJENE I TROŠKOVI
Osnovni model (75 KS) 94.010 kn
Testni model 122.278 kn
Testni s doplatama 144.515 kn
SVI MOTORI
BENZINSKI
1.2 (75 KS) 94.010 kn
1.2 (101 KS) 107.825 kn
1.2 (130 KS) 141.848 kn
DIZELSKI
1.5 (103 KS) 120.443 kn
SERIJSKA OPREMA GS Line: alu-naplaci (16 cola) • ručna klima • led svjetla sprijeda i straga • upravljač u koži s komandama • 7 inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir, DAB, Bluetooth, Mirrorlink + 6 zvučnika • automatsko kočenje u slučaju opasnosti, prepoznavanje prometnih znakova i pješaka • kamera 180° straga • središnje zaključavanje • senzori za svjetla i brisače • asimetrično djeljiva stražnja klupa • pomoć pri startu na usponu • aluminijske papučice pedala • električno podesivi i grijani vanjski retrovizori • sportska maska, kruće podvozje, sportska sjedala, kromirana ispušna cijev • tempomat + limitator brzine • maglenke sprijeda i straga…
DOPLATE: Metalik boja + crni krov • prednji naslon za ruku • električna parkirna kočnica • 17 colni alu-naplatci • automatska klima • navigacija • grijanje prednjih sjedala i upravljača • upozorenje na mrtvi kut • samozatamnjujući unutarnji retrovizor • parking senzori sprijeda i straga + kamera • zatamnjena stražnja stakla • električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori… Ukupno 22.237 kn
Ukratko
U Opelu su napravili kvantni skok u odnosu na prethodno izdanje. Manja masa u kombinaciji s novom platformom jamči lakoću vožnje, stabilnost i udobnost. Uz modernu tehnologiju i opremu, jedan od glavnih aduta je briljantni turbobenzinski motor
Možda nisu u trendu, ali klasični instrumenti nadopunjeni displejem putnog računala u središnjem dijelu, te brojnim signalnim lampicama, u potpunosti ispunjavaju zadaću
Središnji zaslon multimedijalnog sustava preuzet je od Peugeota što je dovelo do dupliciranja komandi, primjerice klima uređaja, budući da su zadržane i klasične komande smještene u podnožju
Vozačko sjedalo spušteno je gotovo tri centimetra u odnosu na stari model, što je uz trokraki upravljač presvučen kožom i prelomljen u donjem dijelu, dobra premisa za one koji vole vožnju
Za razliku od Peugeota 208, komande tempomata i limitatora mjesto su našle na upravljaču, što je pogodnost za one koji prvi put sjedaju u inače ugodno profilirano i dobro dimenzionirano sjedalo
Električna parkirna kočnica dio je dodatne opreme (749 kn) uz koju dolazi i pomoć pri startu na usponu, ali i dodatni vrlo korisni utori za sitnice između prednjih sjedala