Novi Tiguan Allspace, koji je na naše tržište stigao ranije ove godine je Volkswagenov pokušaj da iskoristi nišu koja je na tržištu nastala odlaskom monovolumena i koju sada zauzimaju produženi kompaktni SUV-ovi koji mogu ponuditi sedam sjedala i tako biti rješenje za velike obitelji, odnosno obitelji koje imaju mnogo djece.
U smiraj svog života na tržištu uoči dolaska novog modela dogodine, na test nam je stigla verzija Tiguana Allspacea koja će možda biti i najatraktivnija kupcima, s ugrađenih sedam sjedala, legendarnim 2.0 TDI motorom i odličnim DSG automatskim mjenjačem. Tiguan Allspace je osvježen još 2021. no za dolazak na naše tržište trebali smo pričekati još dvije godine. Sada smo konačno dobili priliku i detaljno provjeriti kakav je ovaj njemački, zapravo, ekvivalent Škodi Kodiaq.
Tiguan Allspace je 22 cm duži od standardnog Tiguana, dok mu je međuosovinski razmak produžen za 11 centimetara. Kao rezultat toga, Allspace nudi obilje prostora u kabini i ogroman prtljažnik od golemih 760 litara u verziji s pet sjedala.
Kod testiranog automobila koji je imao treći red sjedala to je malo skromnije, no još uvijek izuzetno raskošno -700 litara. Naravno, ako koristite i treći red sjedala obujam drastično pada, na gotovo simboličnih 230 litara, no to je boljka svih ovakvih SUV-ova. Putujete li na odmor u "punom sastavu" ne gine vam dodatna krovna kutija za potrebnu prtljagu.
Veći prtljažnik i fleksibilnost sa sedam sjedala velika su prednost ovog automobila, no automobil odlično funkcionira kao i kao peterosjed. Ako baš trebate treći red sjedala, moramo naglasiti da je on, tipično za ovakve aute, prilično skučen te je idealno rješenje samo za (ne preveliku) djecu. Zbog toga je malo nezgodno da sjedala u trećem redu nemaju Isofix, što znači i manju sigurnost za djecu u sjedalicama. No, tako je, također, i s većinom konkurenata.
U drugom redu sjedala je, zahvaljujući produženom međuosovinskom razmaku, mnogo više mjesta nego u standardnom Tiguanu. Dodatnih 54 mm prostora za koljena i 60 mm više prostora za noge putnika itekako se osjeti i straga će se udobno smjestiti i dvometraši.
Testirani Tiguan ima najbogatiju razinu opreme, R-Line koja pored vanjskih ukrasa donosi i mnogo zanimljivih i luksuznih detalja u unutrašnjosti. Vanjskim i unutrašnjim dizajnom se automobil praktično ničim ne razlikuje od (još uvijek) aktualnog klasičnog Tiguana. Međutim dimenzijama se smješta negdje na pola puta između Tiguana i Touarega.
Kabinom dominira veliki dodirni zaslon s poznatim Volkswagen Infotainment sustavom koji se baš nije proslavio. U međuvremenu je postao bolji, pa radi brže, a neke funkcije su logičnije raspoređene po izbornicima. Ipak, ovaj sustav još uvijek nije idealan, u usporedbi s konkurencijom.
Klima ima odvojene komande, što je svakako pohvalno, no ne sviđaju nam se "touch slideri" za namještanje temperature koji nisu najpraktičnije rješenje. Instrumenti ispred vozača su odlični, s mogućnostima personalizacije i odabira različitih praktičnih i korisnih prikaza. Pohvalu zaslužuju i odlična udobna sjedala vozača i suvozača.
Za pogon je zadužen, sada već legendarni, 2.0 TDI motor sa 150 KS koji je odličan odabir za one koji rade mnogo kilometara jer omogućava vrlo dobre performanse uz razumnu potrošnju goriva. Konkretno 6,6 litara u kombiniranoj vožnji na našem testu uz oko 7,5 l/100 km u gradskoj vožnji.
Jedine zamjerke na ovaj uglađen i elastičan motor su malo povećana buka dok je motor hladan i u praznom hodu. Dovoljno je snažan za veliki i prilično teški Allspace koji ima skoro 1,8 tona mase. I na otvorenoj cesti, ali i na autocesti motor ulijeva povjerenje gotovo u svakoj situaciji.
Što se vožnje tiče, ako ste navikli na standardni Tiguan, vjerojatno nećete primijetiti nikakvu razliku u odnosu na Allspace. Automobil je vrlo udoban u svakodnevnoj vožnji, čak i na našim lošim cestama, a i vrlo kompetentan kada je u pitanju življa vožnja zavojima. Allspace ostavlja čak dojam da je duži međuosovinski razmak zaslužan za malo više smirenosti i stabilnosti u zavojima u usporedbi sa standardnim Tiguanom.
Sve u svemu Volkswagen je napravio odličan posao s velikim Tiguanom i sigurni smo da ima dosta kupaca kojima će ova verzija, koja je zapravo ekvivalent Škodi Kodiaq, biti bolji izbor od standardnog, kraćeg modela.
2.0 TDI 150 DSG
Tehnički podaci
Motor: turbodizelski, 1968 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 3500 o/min
Moment: 360 Nm pri 1600-2750/min
Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije: 470 x 184 x 167 cm
Osovinski razmak: 279 cm
Prtljažnik: 230/700/1920 litara
Gume: 245/40 R20
Težina: 1795 kg
CO2 ispuh: 132-133 g/km
MJERENJA
Brzina: 197 km/h
0-100 km/h: 9,7 sekundi
Potrošnja: 6,6 l/100 km
Cijena: 44.736 eura
S doplatama 51.961 eura
OPREMA R-LINE - automatska trozonska klima * alu naplaci 19 cola * LED Matrix prednja svjetla * digitalni instrumenti 10,25 inča * multimedija 8 inča * prednji i stražnji parkirni senzori * tempomat * senzori kiše i svjetla * automatsko kočenje * čitanje znakova * el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori * stražnja klupa asimetrično djeljiva, preklopiva, podesiva po dužini * presvlake sjedala “R-Line” *dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo * Apple CarPlay i Android Auto * ambijentalno osvjetljenje
DOPLATE TESTNOG AUTA - metalik boja • naplaci 20” • IQ LED Matrix svjetla • panorama krov • treći red sjedala • kamera • head-up • navigacija Discover Pro • paketi: Black Style, Sport, Easy Open&Close, IQ Drive, Zima... Ukupno 7225 eura
Cjenik Allspacea starta na 34.892 eura za benzinac 1.5 TSI (150 KS). Dizelski 2.0 TDI (150 KS) počinje na 39.290 eura, a automatski mjenjač DSG diže mu cijenu na 41.800 eura. Sve navedeno vrijedi za prvu opremu Life.