BAŠ PO MJERI

Testirali smo Seat Atecu 2.0 TDI FR Fuerte: Osvaja potrošnjom, tehnologijom i opremom na akciji

S dizelašem od 150 KS ima pregršt snage i potrošnju od 6,4 litre, a dodatan bonus je besplatan akcijski paket Fuerte
Seat Ateca FR
 Marin Tomaš

Uz Španjolsku vežemo pojmove poput vatrenog nastupa, živosti i uzbudljivosti, a upravo su takvi i Seatovi automobili. Španjolci unutar VW Grupe imaju svoj put i pokrivaju sve najvažnije niše tako da smo prije neki dan, primjerice, dočekali i predstavljanje prvog električnog modela Seatove sportske podmarke Cupre, pod nazivom Born.

No vratimo se na Seat koji u već godinama najpopularnijoj SUV klasi, u svim segmentima ima po jedan model i to Tarraco, Atecu i Aronu čime pokrivaju cijeli spektar od SUV-a sedmerosjeda preko kompaktnog modela do gradskog.

image
Seat Ateca FR
Marin Tomaš

Možda i najzanimljiviji u ovom trojcu, nešto poput zlatne sredine, nameće se Ateca koju poznajemo već pune četiri godine, a koja je nedavno doživjela prvo osvježenje u vidu redizajna i poboljšane tehnologije za sigurnost. Upravo takav primjerak stigao nam je i na test.

Podsjetimo, tehnološki Ateca dijeli MQB platformu i komponente s Volkswagenom Tiguanom aktualne generacije, a što se tiče novosti u odnosu na model iz 2016., Ateca je redizajnirana po pitanju izgleda za novu svježinu. Ateca je sada dulja za 2 sm (ukupno 438 cm) no za to su razlog nešto masivniji prednji i stražnji branik. Od većih novosti bismo izdvojili nova LED svjetla, napredniji multimedijski sustav i bolju povezivost s pametnim telefonima.

image
Seat Ateca FR
Marin Tomaš

Doduše, nova je i paleta boja karoserije, dezena u kabini te dizajna naplataka, no to bi u biti bilo to. Poznata, rekli bismo „njemačka” čvrstoća izrade i dalje je prisutna kao i preciznost spojeva karoserije što je poznati standard VW koncerna.

Pogled u kabinu: vozačko okruženje djeluje privlačno, a sada je nakrcano brdom napredne tehnologije. Uz digitalni kokpit koji nudi pregršt informacija tu je i središnji zaslon multimedije od 9,25 inča. Pristup vozačkom sjedalu je odličan jer bez muke pri ulasku stražnjica jednostavno sklizne u lijepo profilirano sjedalo zahvaljujući činjenici da je odignuto čak 60 cm od tla. Pronaći željeni položaj za upravljačem nije muka, a podešavanje volana po dubini i visine za idealnu poziciju zatvara priču kod pronalaska idealnog smještaja.

image
Seat Ateca FR
Marin Tomaš

Korištenje dodirnog zaslona je lako jer je malo zakrenut prema vozaču, a korištenje brojnih funkcija vrlo je jednostavno, baš kao i podešavanja željenog zaslona i pretraga informacija na digitalnoj instrumentnoj ploči.

Mjesta i na stražnjoj klupi za klasu ima u obilju i za koljena, za glave i ramena odraslih putnika s obzirom na kutijastu karoseriju, a iza stražnje klupe stane puno prtljage. Prtljažnik naime ima lijepih 510 litara u osnovnoj konfiguraciji dok uz doplatu od 2900 kuna dobivate praktičnu dvostruku podnicu, utičnice od 230 V i 12 V te rezervni kotač smanjenih dimenzija.

image
Seat Ateca FR
Marin Tomaš

Krećemo na vožnju: ispod poklopca kuca poznati dvolitreni turbodizelaš od 150 KS, kod testnog primjerka uparenog sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji konjicu šalje na prednje kotače i koji prije svega plijeni finim radom, elastičnošću i potrošnjom.

Pritom je mjenjač precizan i lijepo odmjerenih hodova dok je ovjes (sprijeda multilink, straga polukruta osovina) nešto tvrđe podešen, no bez posljedica za komfor u vožnji i bez obzira na kvalitetu podloge.

image
Seat Ateca FR
Marin Tomaš

Zato uvijek čvrsto drži visoku karoseriju u zavojima i bio nam je pravi gušti voziti ovakvu Atecu jadranskom magistralom od Senja do Karlobaga, dionicom koja obiluje brojnim kraćim i dužim zavojima kao i duljim ravnim dionicama.

Dizelaš u praksi, premda ne eksplozivno, povuče bez oklijevanja i iz podruma okretaja što i ne ćudi jer je lijepih 340 Nm dostupno već od 1750/min, a da motoru ne nedostaje žestine otkriva brojka ubrzanja od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi.

image
Seat Ateca FR
Marin Tomaš

Štedljivost je zapravo, osnovna stvar zbog koje se i kupuju dizelaši što vrijedi i za ovu Atecu. Na kraju tjednog testa i 1000 kilometara 6,5 litara je prosjek dostižan bez previše pažnje. U vožnji smo se oslanjali na vojsku sigurnosnih sustava, a svi su lijepo kalibrirani i nenametljivi u radu, baš kako i treba biti.

Tako primjerice, uz prednje i stražnje parkirne senzore te sustav pomoći Park Assist nije nikakva mudrost smjestiti Atecu niti na uska parkirna mjesta. Konkretni je primjerak stigao s bogatim paketom opremom FR što znači da dolazi serijski s jako puno opreme za sigurnost, udobnost, ali i šminku.

image
Seat Ateca FR
Marin Tomaš

Dodatno, akcijski paket Fuerte za sve modele osigurava dodatke poput metalik boje, grijanih prednjih sjedala i upravljača te digitalnog kokpita od 10 inča, čime se štedi oko 30.000 kuna.

Na koncu, dolazimo do cijene za ovaj model od 220.593 kune što ne možemo nazvati drugačije nego vrlo poštenom ponudom, što je sasvim u skladu s poslovičnom dostupnošću Seat modela. Ako vam pak ne treba toliko snage Ateca 2.0 TDI FR Fuerte od 115 KS stoji pristupačnijih 204.375 kuna...

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1968 ccm

Snaga 150 KS pri 3500-4000/min

Moment 340 Nm pri 1750-3000/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 438x184x162 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 510/1604 litara

Gume 215/50 R18

Masa 1453 kg

Ispuh CO2 147 g/km

MJERENJA

Najveća brzina 200 km/h

0-100 km/h 8,8 sekundi

Prosječna potrošnja 6,4 l/100 km

Cijena 220.593 kune

S doplatama 223.496 kuna

oprema FR Fuerte - automatska klima • alu naplaci • tempomat • navigacija • sportski upravljač u koži • el. ručna kočnica • el. stakla • el. pokretani i grijani retrovizori • digitalni kokpit • multimedija • navigacija • USB/Aux • Bluetooth • Mirror Link • Drive Profile • putno računalo • grijana prednja sjedala i upravljač • automatsko kočenje • nadzor mrtvog kuta • Park Assist • kamera za pomoć pri vožnji unazad • LED svjetla • prepoznavanje prometnih znakova • ambijentalna rasvjeta • FR presvlake sjedala

Doplate • dvostruka podnica prtljažnika • Utičnica od 230 V i 12 V • rezervni kotač smanjenih dimenzija • Ukupno 2903 kn S doplatama

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 17:01