Renault je nedavno na tržište pustio cijelu paletu hibridnih modela uključujući Clio, Captur i Megane i dok je Cliju pripala mild-hibridna tehnologija, Captur i Megane su plug-in hibridni modeli. Megane s dodatkom u nazivu E-TECH tako raspolaže tehnologijom koja nudi optimalnu prilagodljivost sustava i električno iskustvo vožnje, pri čemu smanjuje emisije CO2 i potrošnju. Pritom se jedinstvena tehnologija prikupljanja energije temelji na znanju stečenom u Formuli 1 te pruža jedinstven užitak u vožnji.
Pritom treba imati na umu da se hibridni Megane nudi isključivo u 4359 mm dugačkoj karavanskoj inačici Grandtour koji bez obzira na smještaj baterija i dalje raspolaže sa solidnih 389 litara umjesto standardnih 521 litru, pa je i logično da je ovaj model odabran za hibridnu varijantu.
No, o kakvom je hibridnom sustavu zapravo riječ? Atmosferski 1,6-litreni benzinac snage 91 KS povezan je s dva elektromotora od 67 KS i 34 KS, a tu je i baterija kapaciteta 9,8 kWh punjiva na punjaču i tijekom vožnje. No njegova specifičnost leži u činjenici da glavni pokretač pogona nije benzinac već su to elektromotori uz uvjet da je baterija dovoljno napunjena.
Od dva elektro motora snažniji ima glavnu pokretačku ulogu dok se slabiji uključuje po potrebi. Dakle, koncept koji je potpuno drugačiji od klasičnog hibridnog principa većine proizvođača. Ako baterija nije dovoljno napunjena pokretačku ulogu preuzima benzinac i to većinom na otvorenoj cesti.
Nadalje, automatski mjenjač MultiMode specifičnom kandžastom spojkom povezuje sva tri motora i kroz 15 programiranih režima rada te četiri brzine za benzinac i dvije za električne motore konstantno usklađuje okretaje benzinca i elektromotora. U praksi su izmjene vrlo uglađene što pridonosi ugodnijoj vožnji kad mjenjač glatko prelazi iz brzine u brzinu.
A, vožnja u Meganeu 1.6 E-TECH većinu vremena protječe kao u električnom automobilu, dakako, čiji puni potencijal možete iskoristiti ako u bateriji ima prikupljene energije kada je primjerice u gradu moguće voziti danima ako ste pažljivi, a da se benzinac uopće ne pokrene. S druge strane ukupna snaga od 160 KS i 349 Nm osigurava sjajna glatka i međuubrzanja, a kad se uključio i benzinac se osjeti, ali je pritom vrlo diskretan.
Općenito doživljaj vožnje je jedinstven i vrlo ugodan u što se odlično uklapa i poslovično udoban ovjes Meganea te sjajna prostranost kabine. Lijepo se vozi i zavojima zahvaljujući upravljaču podešenim tako da pruža odlične povratne informacije, a hvalimo i kočnice.
Što se tiče vožnje i potrošnje samo na struju odradili smo 54 kilometra s punom baterijom te benefitima regenerativnog kočenja koje nadopunjava bateriju. Izvan "gradskih zidina" pokretačku ulogu preuzima benzinac, ali dio energija baterije ostaje pohranjen za buduće gradske kilometre ( u programu E-Save). Zanimljivo, ako na put krenete s punom baterijom Megane 1.6 E-TECH samo na struju može voziti do 135 km/h.
Na kraju testa u kombiniranim uvjetima hibridni Megane trošio je prosječno 5 litara benzina. Na otvorenom se potrošnja kretala oko 7 litara dok je u gradskim uvjetima dostajalo 3 do 4 litre, ovisno o tome koliko tešku imate nogu na gasu.
Na koncu, Megane je kao model doživio manje estetske promjene na karoseriji s novom grafikom prednjih is stražnjih svjetala, novim bojama i nekoliko novih dizajna alu naplataka. U kabini su nas dočekali novi, digitalizirani instrumenti prilagođeni hibridnom pogonu i poboljšana multimedija s boljom grafikom i bržim reakcijama na dodir, a u paketu Edition One s kojim je stigao testni primjerak serijski dolaze 16 colni alu naplaci, volan presvučen finom kožom, LED svjetla te sva sila elektroničkih pomagača u vožnji.
Prema cjeniku Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech s opremom Edition One s cijenom od 252.900 kuna do registracije je najskuplji model u cjeniku (izuzev s opremom RS Line) što nije malo, no treba imati na umu da je riječ o trenutno samom vrhu hibridne tehnologije razvijene u svrhu performansi, ali i štednje te smanjenja emisije CO2 (tek od 28 do 36 g/km). S druge strane, Renault u modelu Megane i dalje nudi samo benzinski motorom od 140 KS te dizelski motor i to 1,5-litreni Blue dCi od 115 KS i 250 Nm koji također troši oko 5 litara, a koji s istom opremom Edition One i 7-stupanjskim automatikom stoji 190.900 kuna do registracije.
TEHNIČKI PODACI
Motor hibridni sklop benzinskog motora
(1598 ccm), dva elektromotora i baterije
Cilindri/ventili 4/16
Snaga benzinca 61 kW (91 KS) na 5600/min
Moment benzinca 144 Nm na 3200/min
Snaga elektromotora 49 i 25 kW
Moment elektromotora 205 i 50 Nm
Kapacitet baterije 9,8 kWh
Ukupna snaga 117 kW (160 KS) na 5600/min
Mjenjač automatski, MultiMode
Dimenzije 463 x 181 x 144 cm
Prtljažnik 389/447 litara
Gume 205/55 R 16
Masa 1680 kg
Jamstvo 2 godine
Na bateriju 8 god/160.000 km
MJERENJA
Najveća brzina 183 km/h
0-100 km/h 9,8 sekundi
Potrošnja 4,3 l/100 km
Cijena 252.900 kuna
S doplatama 273.300 kuna
OPREMA EDITION ONE -alu naplaci 16” • LED svjetla • crna stražnja stakla • senzori i kamera • automatska dvozonska klima • volan u Nappa koži • multimedija s internetom i navigacijom • keyless • MultiSense profili vožnje • automatsko kočenje • upozorenje na izlazak iz trake i na umor vozača • čitanje znakova…
DOPLATE - perla bijela boja • paket Navigacija E-Tech • paket Parkiranje • paket Sigurnost • kabel za punjenje Tip 3 • Ukupno 20.400 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....