Već smo testirali novi Peugeot 2008 u najskupljoj dizelskoj 1.5 BlueHDi verziji sa 130 KS, automatskim mjenjačem i opremom GT Line ostavio je snažan dojam, a kakva je potencijalno tržišno najzanimljivija verzija istog motora sa 102 KS, ručnim mjenjačem i drugom opremom Allure, jeftinija čak 39.500 kuna?
Evo i odgovora: osjećaj, naravno, nije kao u top verziji, ali ruku na srce - nije ni toliko daleko. Razlike? Allure nema crni krov, zacrnjena stražnja stakla, sportsku masku ni prednje senzore, a dnevna LED svjetla i ovdje imaju formu velikih očnjaka, ali nemaju tri para gornjih svjetala u obliku kandži.
Međutim, i takav 2008 ostavlja dojam jednog od najdominantnih u svojoj klasi. Ništa mu ne fali!
Slično je u razigranom interijeru, s mini volanom kao u kartingu i interesantno izvedenim trodimenzionalnim prikazom digitalnih instrumenata u više fileova.
Izmjena sadržaja putem tipke na volanu je, doduše, malo spora, a takve su ponekad i reakcije ekrana multimedije, s ponovno nesretno riješenim podešavanjem klime, isključivo ulaskom u izbornik.
Iako su obloge interijera standardnije izvedbe, rasvjeta nema ambijentalnih efekata, a retrovizor je standardni s okvirom, ukrasnim površinama također obilata oprema Allure lijepo mazi ugođajem modernog, tehnološki osebujnog i komforu naklonjenog povišenog automobila, kojemu je rast dimenzija i platforme donio i jednu od najboljih prostranosti u ovoj klasi. Novi 2008 puno je veći od prijašnjeg! I udobniji!
Razlika u motorima je prilična. Osnovni dizelaš od 102 KS dosta je uspavaniji od verzije sa 130 KS, osjeti se da se više napreže pa automatski navodi na smireniji, opušteniji pristup vožnji, u kojoj sav komfor i udobnost fino isplivaju na površinu.
S obzirom da su ubrzanja tromija nego s jačim motorom, treba češće šaltati i dublje pritiskati gas, uz efekat potmulo bučnog motora.
Uz programe Normal i Eco sustava Drive Mode uzalud smo tražili opciju Sport, u kojoj bi odziv motora postao oštriji i vožnja dobila dozu energičnosti. Iz nekog razloga dolazi samo uz automatski mjenjač...
Uglavnom, s jačim motorom vožnja je lagodnija, unatoč tomu što je razlika u međuubrzanjima manje primjetna. Na otvorenoj cesti više se zapravo vozi na valu dosta moćnog okretnog momenta od 250 Nm (jači motor ima 300) pa se uz dobro proračunat ručni mjenjač sa šest brzina solidno brzo izlazi iz zone niskih okretaja.
Sve to uz, za većinu vozača korektan osjećaj snage i brzine te dobar osjećaj na volanu i ležanje koje ulijeva povjerenje.
Potrošnja je stvarno mala i smireni, koncentrirani vozači rijetko će na otvorenoj cesti trošiti više od pet i u gradu više od šest i pol litara.
Ukratko Verzija sa štedljivim i smirenim dizelašem od 102 KS i drugom opremom Allure fino je skockana, udobna i prostrana, a nije abnormalno skupa, pa ima potencijala postati najtraženija s dizelskim motorom Odabirom prve opreme Active cijena dizelašu pada za 18 tisuća kuna (na 152.780 kn), a u odnosu na Allure nema krovne nosače, 3D instrumente, kameru ni središnji naslon za ruke, a dobivaju se čelični 16-colni naplaci i ručna klima Instrumenti 3D su gadget na čiju izvedbu je teško ostati imun, ali ekran s 3D navigacijom košta dodatnih 5600 kn Prtljažnik se naoko ne čini velik, premda ima solidnih 405 litara obujma. Ispod izvadive tvrde podne police dobiva se dodatnih 30 Dizelski 1.5 motor sa 102 KS malo troši i solidno vuče, iako s primjetno manje lakoće od snažnije verzije sa 130 KS 1.5 BlueHDi 100 TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cilindra Obujam 1499 ccm Snaga 74 kW/102 KS na 3500/min Moment 250 Nm na 1750/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 6 brzina Dimenzije 430 x 181,5 x 155 cm Osovinski razmak 260,5 cm Udaljenost od tla 17,5 cm Gume 215/60 R 17, Continental Masa od 1205 kg Jamstvo 5 god/100.000 km MJERENJA Brzina 184 km/h 0-100 km/h 12,2 sekundi Potrošnja 5,7 l/100 km Cijena 171.150 kuna S doplatama 184.645 kuna OPREMA ALLURE - alu-naplaci 17-colni • Eco LED svjetla • crni krovni nosači • kamera i stražnji senzori • auto-klima • keyless • 7-inčni dodirni ekran multimedije • 3D instrumenti • kožni volan • Drive Mode • el. paket stakala i preklopnih i grijanih retrovizora • kromirane i polirane površine • automatsko kočenje • čitanje znakova • držanje u traci... DOPLATE - metalik boja • dodatno zatamnjena stražnja stakla • LED zakretne maglenke • 10-inčni dodirni ekran s 3D navigacijom • prednji senzori • Ukupno 13.495 kn