elektrifikacija

Testirali smo Nissan Juke Tekna 1.6 143 HEV: Novi, moderni hibridni pogon pun je pogodak

Sklop benzinca i elektromotora omogućuju dobre performanse, a baterija od 1,2 kWh nisku potrošnju i vožnju samo na struju

Nissan Juke hybrid

 Darko Tomaš /CROPIX

Plan Nissana je da do kraja ove godine elektrificira sve modele u ponudi. Trenutno je na tržištu aktualan unaprijeđeni model Qashqai, a novi X-Trail tek što nije stigao u salone. Uz ovaj dvojac, podsjetimo, prošle je godine na tržište stigao osvježeni crossover B-segmenta Juke također s novim elektrificiranim pogonom.

Testirali smo takvu novu hibridnu verziju s najboljim paketom opreme Tekna, a što se tiče pogona, Japanci su iskoristili sve blagodati partnerstva s Renaultom i njihovu E-Tech tehnologiju te dodali malo vlastitog "začina".

image

Nissan Juke hybrid

Darko Tomaš /CROPIX

Iz Captura su preuzeti 15 kW snažan elektropokretač i vodom hlađena baterija kapaciteta 1,2 kWh, a četverocilindarskom 1,6-litrenom benzincu od 94 KS i 148 Nm okretnog momenta pomaže Nissanov elektromotor s 49 KS i 205 Nm. Sistemska snaga iznosi 143 KS. Nissan je cijeloj priči dodao i svoj sustav e-pedal koji omogućuje kontrolu ubrzavanja i usporavanja samo uz pomoć papučice gasa.

Kad se naviknete, prava blagodat u vožnji gradskim ulicama. Regenerativno kočenje vraća prikupljenu energiju u bateriju, a benzinski motor uključuje se samo onda kada je to potrebno.

image

Nissan Juke hybrid

Darko Tomaš /CROPIX

Dakle, za razliku od standardnih hibrida, pogonski sklop Jukea daje maksimalnu prednost vožnji na struju s minimalnim paljenjem i gašenjem motora, a usto, pomoću prekidača moguće je potpuno isključiti benzinski motor ako je baterija dovoljno napunjena. Tada možete uživati u potpuno električnoj vožnji i do 80 posto (u praksi 65 posto) prijeđenih kilometara, a sve bez potrebe za zaustavljanjem za punjenje na utičnici.

Vozaču se nude tri načina rada sklopa kroz moduse Normal, Eco i Sport, a pritom je ako vozite najviše u modusu Normal, potrošnja je manja nego kod Jukea pokretanog samo termičkim motorom. Nama se na testu kretala oko 6,2 litre benzina u kombiniranim uvjetima.

image

Nissan Juke hybrid

Darko Tomaš /CROPIX

U načinu rada Sport pak, performanse i užitak za volanom pretpostavljeni su smanjenju potrošnje i učinkovitosti sustava kad se pojačava odaziv na gas i kad upravljač postaje čvršći te se regenerativnim kočenjem prikuplja veća količina električne energije za gotovo trenutni odziv na gas.

Pritom Multimode bestupnjevani mjenjač svojim karakteristikama sjajno surađuje u "pogonskom orkestru".

Danas, kad su štedljivi dizelaši za auto industriju već stvar prošlosti i kad se ulažu maksimalni napori proizvođača kako bi ponudili adekvatnu alternativu po pitanju štedljivosti, sa što manjim štetnim emisijama i bez utjecaja na performanse, Nissan u modelu Juke trenutno ima jedno od najnaprednijih hibridnih rješenja.

image

Nissan Juke hybrid

Darko Tomaš /CROPIX

Ostalo kod Jukea je poznato još od starta modela 2020. godine: prostora u putničkom djelu ima na razini onoga što se očekuje u klasi, a smještaj za izdašno namjestivim upravljačem je više nego ugodan. Korišteni materijali i oprema u luksuznoj izvedbi Tekna pritom donose i dozu prestiža.

Sjedala su presvučena presvlakama od eko kože, a tu su i prednji i stražnji parkirni senzori te poznata Nissanova kamera koja pokriva svih 360 stupnjeva oko vozila za lakše parkiranje. Prostor za putnike straga ostao je isti, no zbog smještaja baterije smanjen je kapacitet prtljažnika za 68 na 354 litara. Zato je popis sigurnosne elektronike toliko dugačak da se na njemu našlo baš sve što treba.

image

Nissan Juke hybrid

Darko Tomaš /CROPIX

Novosti ima samo po pitanju stila, a odnose se na novi dizajn logotipa, nove oznake "Hybrid" na vratima i prtljažniku i novi dizajn naplataka od 17 do 19 cola.

Ukupno, druga generacija Nissana Juke u ovakvom unaprijeđenom izdanju zanimljiva je u gradskom SUV segmentu gdje je konkurencija itekako snažna. Na koncu bi mogla biti presudna cijena: Testni primjerak Juke Tekna 1.6 143 HEV stoji 31.760 eura do registracije, a na zalihama kod domaćih trgovaca postoji određen broj primjeraka...

image

Nissan Juke hybrid

Darko Tomaš /CROPIX

Juke Tekna 1.6 143 HEV

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski, 1598 ccm

Cilindri/ventili 4/16

Snaga 69 kW/94 KS pri 5600 o/min

Moment 148 Nm pri 3600 o/min

Elektromotor 49 KS/205 Nm pri 1677 o/min

Ukupna snaga 105 KW/143 KS

Baterija litij-ionska, 1,2 kWh

Mjenjač automatski, Multimode

Dimenzije 421 x 180 x 160 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 354/1237 litara

Gume 225/45 R19

Težina 1410 kg

Najveća brzina 166 km/h

0-100 km/h 10,1 sekunda

Potrošnja 5,9 l/100 km

SERIJSKA OPREMA Tekna - automatska klima • alu naplatci od 19 cola • multimedija sa zaslonom od 8 inča • kamera s pregledom od 360 stupnjeva • prednji i stražnji parkirni senzori • sportska sjedala presvučena eko kožom • adaptivni tempomat • LED svjetla • el. stakla • el. preklopivi i grijani retrovizori • senzor kiše • kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • nadzor mrtvog kuta • inteligentni ključ • zatamnjena stražnja stakla...

DOPLATE TESTIRANOG PRIMJERKA - metalik lak • grijanje prednjih sjedala i vjetrobranskog stakla • glazbeni sustav Bose • tepisi • Ukupno: 1570 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 08:26