div za obitelj

Testirali smo korejski SUV poznatog imena: Otkrivamo sve o dizelskoj Kiji Sorento 2.2 CRDi EX Limited

Prvoklasno je izrađen i nudi gotovo jednaku udobnost u sva tri reda, a tu je i 2,2-litreni dizelaš od 193 KS i 4X4 pogon

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.

 CROPIX

U klasi u kojoj naši vozači tradicionalno najčešće gledaju BMW X3, Mercedes GLC i Audi Q5, ozbiljnog igrača ima i Kia – četvrta generacija Sorenta nedavno je dotjerana, pa se masivni korejski SUV rastegnut na 4,82 metra sada ističe s novim detaljima - prednjim svjetlima izbačenima u same bokove i postavljenima okomito te novom značkom Kije prebačenom s maske hladnjaka na poklopac motora.

image

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Straga puno napravilo relativno jednostavnim potezom, spajanjem nekoć dva odvojena svjetala na svakom boku. Uz dotjerani dizajn branika tako se dobila znatno elegantnija vizura, ponešto na tragu električnog EV9, makar će Sorento manje upućeni – uvjerili smo se – lako zamijeniti i s američkim terencima, pa čak spominjati i Ford Explorer, za što se razlozi mogu naći u zbilja gorostasnoj karoseriji koja u vis doseže čak 1,70 metar i djeluje prilično statusno, posebno u crnoj metalik boji.

image

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Sve to, međutim, nije toliko važno, jer korejski SUV svoje najbolje adute skriva u unutrašnjosti. Već pri prvom ulasku teško je ne ostati zatečen raskošnom izvedbom, posebno dojmljivom u najbogatijoj, ali i najskupljoj opremi EX Limited Panorama. Čim se, naime, u ruke uhvati upravljač namjestiv strujom te zavali u podatna, kožom nappa presvučena sjedala od kojih su ona prednja ne samo grijana, već i hlađena, a vozačevo i namjestivo strujom, postaje jasno da se ovdje nije štedjelo baš na ničemu.

image

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Niti pri izboru materijala – primjerice, cijela središnja konzola, pa i dobar dio obloga vrata presvučeni su umjetnom kožom – a još manje na elektronici. Pomodno spojeni zasloni instrumentne ploče i multimedije, svaki raskošne dijagonale od 12,3-inča, već sami donose ozbiljnu dozu digitalizacije, za glazbu je zadužen američki specijalist Bose, a s redizajnom je raskošniji postao i head-up zaslon koji se serijski ne isporučuje samo uz početnu izvedbu EX Style.

image

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Putne informacije sada prikazuje na vjetrobranskom staklu na dijagonali od 10 inča (prije 8,5 inča). Svidio nam se i novi dizajn ventilacijskih otvora, razvučenih gotovo cijelom širinom prednje armature. Oni stari, poveći i nekako nezgrapni, zadržani su samo u kutovima, što je omogućilo da se elegantnije poslože i prečaci za pristup funkcijama multimedije, odnosno kontrole klime i ventilacije.

Putnički prostor u cijelosti je impresivan, a i lijepo osvijetljen zahvaljujući velikom panoramskom krovu. Uz međuosovinski razmak od 2,82 metra nije bilo problema ponuditi više nego pristojan prostor za koljena u drugom redu, a sasvim lijepo se sjedi i u trećem, kada se aktiviraju sjedala skrivena u podnici prtljažnika. Pritom treba reći da se u svakom redu nalaze zasebni ventilacijski otvori, USB priključci, pa i LED osvjetljenje, što isto pogoduje ugodnom smještaju. Prtljažnik? Broji od 187, pa sve do 2011 litara.

image

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Što se motorizacije tiče, s redizajnom je isprva dostupan isključivo poznati dizelaš 2.2 CRDi od 193 KS i 440 Nm, dok se krajem godine očekuju i hibrid i plug-in hibrid. No, nije teško za pretpostaviti da će najveći interes hrvatskih vozača biti upravo za dizelaša, uparenog sa solidno brzom 8-stupanjskom automatikom i pogonom 4x4. I to s razlogom – dovoljno je snažan da se bez problema izbori s masom od gotovo dvije tone i ponudi više nego pristojne performanse, a pritom nije rastrošan. U prosjeku nam je trošio 8,1 litru, sasvim prihvatljivo za jedan gorostasni SUV kojemu je zapravo teško pronaći konkretnu manu.

image

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Kia Sorento 2.2 CRDi EX Limited Panorama

Tehnički podaci

Motor Turbodizelski

Obujam2151 ccm

Najveća snaga142 kW/193 KS pri 3800/min

Najveći moment440 Nm pri 1750-2750/min

image

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

PODVOZJE

Pogon na sve kotače

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnice sprijeda samoventilirajući diskovi

(350 mm) i straga puni diskovi

(305 mm) samoventilirani diskovi

Gume255/45 R20

image

Zagreb, 240524.
Automobil, KIA Sorento 4X.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

KAROSERIJA

Dimenzije 481 x 190 x 170 cm

Osovinski razmak282 cm

Prtljažnik 616/821/2011 litara

Spremnik goriva 67 litara

Masa 1929 kg

Nosivost 671 kg

Krug okretanja 11,6 metar

Okretaja upravljača 2,5

Jamstvo7 godina, 150.000 km

EuroNCAP5 zvjezdica

ProizvodnjaHwaseong (Južna Koreja)

MJERENJA

Najveća brzina201 km/h

Okretaji pri 130 km/h2000/min

UBRZANJE

0-60 km/h 4,5 sekundi

0-100 km/h 9,3 sekundi

0-150 km/h 21,2 sekundi

ELASTIČNOST

70-90 km/h 3,4 sekunde

70-120 km/h 8,3 sekunde

KOČENJE

100-0 km/h 38,6 metara

POTROŠNJA I DOSEG

Grad 9,9 l/100 km

Otvoreno 6,7 l/100 km

Autocesta 7,8 l/100 km

Prosječno 8,1 l/100 km

Cijena 73.799 eura

S doplatama 74.469 eura

SERIJSKA OPREMA - alu naplatci 20” • presvlake sjedala od kože nappa • el. namjestivo vozačevo sjedalo s memorijom • digitalna instrumentna ploča od 12,3 inča • središnji zaslon multimedije od 12,3 inča • navigacija • adaptivni tempomat • grijanje prednjih i stražnji sjedala • hlađenje prednjih sjedala • daljinsko preklapanje sjedala u drugom redu • 3. red sjedala • el. namjestivi i preklopivi retrovizori • grijani multifunkcionalni upravljač presvučen kožom i el. namjestiv • panoramski krov • head-up zaslon • kamere s prikazom 360 stupnjeva • ambijentalno osvjetljenje • el. otvaranje prtljažnika • glazbeni sustav Bose • automatsko kočenje • zadržavanje u voznoj traci • nadzor mrtvog kuta • izbjegavanje sudara pri kretanju unazad • daljinsko parkiranje s pomoću ključa •

DOPLATE - metalik lak • Ukupno 670 eura

SVI MODELI

2.2 CRDi (193 KS)62.199 eura

KONKURENCIJA (€)

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 (193 KS) 47.523

Audi Q5 40TDI quattro (204 KS) 59.370

Mazda CX-60 e-Skayactive D AWD (254 KS) 61.133

Kia Sorento 2.2 CRDi AWD (193 KS) 62.199

Mercedes GLC 220 d 4Matic (197 KS) 72.632

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. srpanj 2024 23:08