Na prvu, sve se čini kao i na svakom drugom Peugeotu 208. Tko nema oko za detalje, električnu izvedbu francuskog gradskog aduta koji je ponio laskavu titulu Europskog automobila godine 2020. lako će zamijeniti za onu s klasičnim pogonom. Ništa čudno. Razlike je na prvu zbilja teško otkriti. Niska silueta rastegnuta na 405,5 cm, dugi poklopac motora, svjetleći očnjaci i crna traka koja se proteže cijelom širinom stražnjeg dijela i završava svjetlima i ovdje nude jednaku atrakciju i privlače poglede kao i kod izvedbu pokretanima benzincima i dizelašem.
Osim toga, i tu su blatobrani ukrašeni crno lakiranim oblogama. Sitnu, teško primjetnu razliku donosi tek na više mjesta ugravirano slovo “e”, izostanak ispuha i prigodno dizajnirani alu naplaci od 16 cola. I to nije slučajno. U Peugeotu, naime, smatraju da je elektro izvedba “normalna” izvedba, pa tako vjeruju i da se po ničemu upadljivom ne treba razlikovati od “standardnih”. S takvim pristupom u teoriji zbilja nema ništa loše, no u praksi nije baš sve idealno. Saznali smo to već pri prvoj posjeti punionice, onoj preko puta zagrebačkog Autobusnog kolodvora. Tek što smo se parkirali na zeleno polje tik pored punjača čuli smo glasno negodovanje. “Ovo vam je samo za električne aute”, rekla je gospođa u prolazu, za koju će se kasnije ispostaviti da inače, dok ne pješači gradom i radi reda po javnim punionicama, vozi Renault Zoe.
“Pa ovo i jest električni 208”, stoga smo brže bolje odgovorili i priključili se na punjač kako bi dokazali da ne muljamo. Tim više jer su priključci na e-208 smješteni na mjestu otvora spremnika goriva kod “standardnih” izvedbi. Pa i to izaziva zabunu.Bio je dobar potez. Pogled pun prijezira iznenada je zamijenio onaj ispunjen oduševljenjem i ostatak razgovora prošao je u prijateljskom ozračju tipičnom za situacije kad se na punionici nađu vlasnici i krenu raspravljati o svojim zgodama doživljenima za upravljačem električnih automobila. Ugodno se družeći tako nismo niti primijetili da je prošlo nešto više od pola sata od kada smo e-208 priključili na brzi punjač od 50 kW. I ostali smo nemalo iznenađeni učinkom punjenja. Litij-ionska baterija od izdašnih 50 kWh prilikom našeg dolaska bila je na svojih 18 posto, a sada je već dosegnula 79 posto kapaciteta.
Spojeni na priključak CCS namijenjen brzom punjenju, pokazalo se, u 36 minuta dopunili smo bateriju sa 30 kWh i došli do struje za dodatnih 193 km. Ispis na putnom računalu pokazivao je da možemo prijeći 274 km pa ne čudi što smo odustali od planirane kave i nastavili s vožnjom. Za upravljačem nam je brzo postalo jasno da bitnih razlika u odnosu na “standardnu” izvedbu nema niti u dopadljivo osmišljenoj unutrašnjosti, za čiji je dizajn Gilles Vidal već pokupio niz nagrada. I tu, počevši upravo od opreme Allure kakvu je imao testni primjerak, pogled prvo pada digitaliziranu instrumentnu ploču i-Cockpit, s 3D prikazom informacija na dvije razine. Razlike? Prikaz informacija na i-Cockpitu, kao i na središnjem zaslonu koji uz doplatu raste i do dijagonale od 10 inča znatno je bogatiji nego inače, te donosi niz hvalevrijednih informacija vezenih uz stanje baterija. Osim toga, na središnjem stupu tu je ručica kakva inače u Peugeotu dolazi sa 8-stupanjskom automatikom.
Njome se, međutim, u ovom slučaju upravlja bestupanjskim mjenjačem, odnosno reduktorom koji stiže u kombinaciji sa živahnim elektromotorom od 136 KS i 260 Nm. Nastup na cesti, doduše, ponešto ovisi o izabranom program vožnje (Eco, Normal, Sport), no tko voli žustriju vožnju neće ostati kratkih rukava. Najpotentniji je, jasno, program Sport u kojemu gotovo 1,5 tona težak e-208 stotku hvata za kratkih 8,1 sekundu i žestoko juri do maksimalne brzine elektronski ograničene na 150 km/h. Koliko uvjerljivo je tada ubrzanje najbolje se osjeti baš pri dolasku na najveću brzinu, kad vozač isprva ima osjećaj da je završio u nevidljivom zidu. Bez da je elektronski zauzdan, dojam je da bi e-208 bez problema dosegnuo i 190 km/h.
No, cijena bi bila prevelika. Pregledavajući povijest potrošnje, zgodan grafički prikaz pokazao nam je da smo prilikom jurcanja autocestom na trenutke trošili i 29 kWh/100 km. Znatno više od prosječnih 16,9 kWh/100 km. Da smo si dali oduška i nastavili juriti autocestom “koliko ide” doseg niti blizu ne bi iznosio 340 km koliko jamči testni ciklus WLTP, već upola manje, u najboljem slučaju oko 170 km. Dobra vijest je da nam je uz nešto umjereniju vožnju za rukom pošlo prevaliti 310 km s jednim punjenjem, a to je uzorit rezultat.
Svidjelo nam se i što se za upravljačem ugodno kao i u drugim “normalnim” 208, čak i kad se krene brže kroz zavoje. Zasluga je to spretno podešenog ovjesa, ali i čvrste e-CMP modularne platforme kakvu koristi i tehnološki bratska Opel e-Corsa. Peugeot e-208, s ugrađenim konverterom od 11 kW koji omogućava primjerenu brzinu punjenja i na slabijem punjaču, tako je ozbiljan električni automobil. Nažalost, to pokazuje i cijenom od 257.000 kuna, osjetno prihvatljivijom kad se na račun teško dostupnih poticaja umanji za 70.000 kuna.
TEHNIČKI PODACI
Motor električni, sinkroni
Snaga 100 kW/136 KS pri 5500/min
Moment 260 Nm pri 300-3700/min
Baterija litij-ionska, 55 kWh
Doseg 340 km
Dimenzije 405x175x143 cm
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 311 litara
Gume 195/55 R16
Masa 1483 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
Jamstvo na bateriju 8 godina/160.000 km
MJERENJA
Najveća brzina 150 km/h
0-100 km/h 8,1 sekundi
Prosječna potrošnja 16,9 kWh/100 km
Cijena 257.000 kuna
S doplatama 272.000 kuna
Serijska oprema Allure
auto-klima • alu-naplaci od 16 cola • multimedija sa zaslonom od 7 inča • 4 USB priključka • 3D instrumentna ploča • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • el. stakla • sensor kiše • multifunkcionalni upravljač u koži • stražnji parkirni senzori • prednja i stražnja LED svjetla • Paket Safety • kabel za punjenje na 230V • pretvarač od 11 kW •
Doplate
• metalik lak • stražnji parkirni senzori s kamerom • dodatno zatamnjena stražnja stakla • bežično punjenje mobitela • 3D navigacija sa zaslonom od 10 inča • Ukupno 15.000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....