Nakon dugo vremena Ford nas je početkom rujna lijepo počastio ponudivši Kugu, svoj 4,52 metra dug kompaktni SUV s turbodizelašem od 120 KS, za svega 149.900 kuna. Konačno! Toj cijeni ne uspijevaju parirati ni podjednako veliki, a ipak nijansu bolje opremljeni korejci – Hyundai Tucson 1.7 CRDi (116 KS, 169.990 kn) i Kia Sportage 1.7 CRDi (115 KS, 164.990 kn). Svi ostali predstavnici su ili osjetno manji (Dacia Duster, Suzuki Vitara, Fiat 500X...) ili znatno skuplji (Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Seat Ateca...). Istini za volju, automobil ne izgleda ni približno atraktivno kao na jumbo-plakatima uz cestu, gdje kupce u Fordove salone mami siva Kuga ST-Line. Akcijski model s oznakom LifeStyle Edition ne krase ni prošireni blatobrani u boji karoserije, ni xenon svjetla, a ni crni aluminijski naplaci od 19 cola. I izgleda pomalo suhoparno, barem u standardnoj bijeloj boji. Dojam je, međutim, lako popraviti odabirom prave boje - doplata za jednu od šest metalik boja kreće se od 3754 do 5631 kunu – i atraktivnih aluminijskih naplataka od 18 cola.
Foto: Ivan Lacković
Duljinom od 4,52 metra druga generacija Kuge, predstavljena 2013., smjestila se na pola puta između broj manjeg Ecosporta (4,02 m) i broj većeg Edgea (4,80), čiju je masku hladnjaka ponijela nakon redizajna početkom 2017. Posljedica? Prostrana unutrašnjost, čije uređenje za razliku od amerikaniziranog vanjskog izgleda podsjeća na europeizirane modele Focus i C-Max. Što uopće nije loše. Naprotiv, plastika je ugodna na dodir, a i izrada je vidljivo bolja nego na automobilima Made in USA. S ponudom prostora nikad i nije bilo problema, pogotovo straga gdje ne manjka ni mjesta za koljena ni za glave (Kuga je visoka 1,84 metra). Kad smo već kod unutrašnjosti, valja spomenuti i opremu. LifeStyle Edition dolazi sa svim potrebnim, ali bez kerefeka, što znači da, recimo, temperaturu zraka i jačinu puhanja klima-uređaja umjesto senzora i elektronike podešava vozač, koji ujedno uključuje i svjetla i brisače... Nema ni nadzora mrtvog kuta, prepoznavanja prometnih znakova ili automatskog kočenja u slučaju nužde. Puno više od suvremenih sigurnosnih dodataka, međutim, nedostaju parking-senzori, čija naknadna ugradnja u Fordovim servisima stoji oko 2500 kuna.
Pod poklopcem se krije novi 1,5-litreni turbodizelaš iz suradnje s Peugeotom i Citroenom (PSA), koji pokreće Fiestu i Focus, a uskoro će se pojaviti i u redizajniranom Peugeotu 308... I iznenađujuće se dobro nosi sa 1,5 tona teškom Kugom. Da se razumijemo, 12,7 sekundi do stotke nije spektakularan rezultat, kao ni krajnjih 173 km/h, ali je daleko od lijenog. Pogotovo što se zahvaljujući malom turbopunjaču trenutno odaziva na gas (270 Nm pri samo 1500 okretaja). A strpljenje nagrađuje rekordno niskom potrošnjom – u prosjeku se, naime, zadovoljava sa svega 5,8 litara.
Ukratko Sa svojih 4,52 metra duljine i 1,84 visine, Kuga je lijep komad automobila. Bliži Kiji Sorento nego Nissanu Qashqai. Sve je na svom mjestu, materijali i izrada su pristojni, a prostora sprijeda ima u izobilju. Putno računalo i ručna klima dolaze serijski Straga je mjesta za koljena sasvim dovoljno, a tijesno nije ni za glave. Nagib naslona stražnje klupe može se podešavati. Već s osnovnih 456 litara prtljažnik je dovoljan za obiteljske potrebe, a krajnje jednostavnim preklapanjem raste na čak 1603 litara Kuga 1.5 TDCi Tehnički podaci Motor 4 cilindra, turbodizelski, Obujam 1499 ccm Snaga 88 kW/120 KS pri 3600 o/min Okr. moment 270 Nm pri 1500 o/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 452 x 184 x 170 cm Osovinski razmak 269 cm Prtljažnik 456-1603 litara Gume 235/55 R17, Michelin Težina 1516 kg Jamstvo 3 godine/100.000 km Mjerenja Najveća brzina 173 km/h 0-100 km/h 12,7 sekundi Potrošnja 5,8 l/100 km Cijena 149.900 kuna S doplatama 156.782 kuna Serijska oprema ručni klima-uređaj • grijani vjetrobran • višenamjenski upravljač presvučen : ožom • kožom presvučena ručica mjenjača • zračni jastuk za koljena vozača • radio/CD/MP3/USB + bluetooth + 6 zvučnika • paljenje pritiskom na gumb • el. podesivi i grijani retrovizori • putno računalo • tempomat • središnji naslon za ruke • asimetrično djeljiv naslon stražnje klupe • tonirana stakla • kromirani završeci ispušnih cijevi • čelični naplaci (17 cola) Dodatna oprema: krovni nosači • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci (17 cola) |